3 jaar, niet goed opgevoed, sloopgraag en ze word van mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

3 jaar, niet goed opgevoed, sloopgraag en ze word van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:20

Het word een heel verhaal maar ik zal bij het begin beginnen.

Nu ruim 2 jaar geleden kwam ik met mijn paard Ino op een leuke, gezellige pensionstal te staan, we hadden hat allebei naar onze zin. Er waren daar toen 2 honden. Gizmo, een klikoterrier, superlieve knuffelhond. En daisy, een black en tan Jack Russel Terrier, een klein ondeugend, aanhankelijk boevinnetje. Ik was vrij snel gek op beide honden.

Na een tijdje kregen we te horen dat de eigenaar van de stal zou stoppen met de pensionstal, we moesten dus allemaal weg. Hierop besloot een van mijn stalgenoten (ik zal haar verder A noemen) een eigen stukje wei te kopen zodat wij daar met zijn tweeen naar toe konden. We vonden het echter wel erg voor beide honden. Aangezien wij de meeste knuffelaandacht aan ze gaven, en ze allebei lieten merken dat heerlijk te vinden.

Toen we bijna gingen verhuizen met de paarden had Diasy inmiddels een nestje puppies gehad. De staleigenaar had besloten om naast Daisy 1 van de puppies te houden, omdat hij maar 2 honden wilde moest er voor Gizmo een ander plekje worden gevonden. Gizmo werd dus de tweede hond van A, ze had al een dalmatier.

Nu was er ondertussen iets verschrikkelijks gebeurd waardoor het leven voor mij en mijn hondje Terry, een ruwharige Jack Russel flink zou veranderen. Door dat gebeuren dacht ik op dat moment er sterk aan om een tweede hondje erbij te nemen. Omdat dat (op dat moment) niet haalbaar was heb ik dat idee laten varen.

Nu kwam ik een paar weken geleden weer even op mijn oude stal en kreeg ik te horen dat Daisy wegmoest. Ze had 2 katten en 2 lammetjes doodgebeten en als ze niemand konden vinden zou ze worden afgemaakt. Ik mocht het alleen niet aan A vertellen want dan zou zij haar nemen en zij had al 2 honden en 3 katten. Ik was de rest van de dag helemaal van streek.

Toen ik wist dat A klaar was met werken heb ik haar toch opgebeld, zij zei meteen dat ik Daisy wel kon nemen. Waarop met alle bezwaren waarom niet kwam. A zei toen dat we het er later bij de paarden wel over zouden hebben. Ze heeft toen aangeboden om als ik een lange dienst heb om dan op Daisy te passen. Terry gaat dan naar iemand toe die maar op 1 hond wil passen en die ik het zeker niet aan wil doen om op een stuk ondeugd als Daisy te passen. Ook gaan A en ik de paardenwei Daisyproof afzetten. We willen 100% zeker weten dat ze niet ontsnapt. Verder hebben we nog een aantal dingetjes doorgenomen en ik heb advies ingewonnen bij mensen die veel met honden trainen.

Alles is nu rond. Ik heb het er met haar huidige eigenaar over gehad. Als haar nieuwe nestje puppies oud genoeg is mag ik haar komen halen. Terry en Daisy hebben al kennis gemaakt en vinden elkaar erg leuk dus dat zit wel snor.

Over 5 weken is Daisy dus mijn meisje.

Bedankt voor het lezen van mijn (ons) verhaal. Ik moest het gewoon kwijt. Tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

ikenindi

Re: 3 jaar, niet goed opgevoed, sloopgraag en ze word van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:22

succes! tof dat je haar wild redden, maar weet waar je aan begint;) goed dat je je nu al wel aan het inlezen bent. nogmaals: succes

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:31

Ik weet al dat ik haar de eerste tijd regelmatig acher het behang zal wensen, ze is echt een eersteklas boef. Maar zowel A als ik zijn van mening dat ze het waard is.
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 26-01-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:31

mooi:) heb je een foto? is wel leuk:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:34

Ik heb helaas nog geen foto. En als ik die wel heb moet ik eerst nog er achter zien te komen hoe ik die moet plaatsen. Dus jammer genoeg gaat dat lang duren. Maar ze is wel knap hoor Haha! .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:36

als je een foto online hebt moet je het maar laten weten. zal ik je helpen met plaatsen;)

je moet [img] (link van de foto) [/img] doen en dan heb je een foto geplaatst. maar adn moet je wel een foto al online kunnen zetten...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:47

Ik zou niet eens weten hoe ik een foto online moet krijgen, ben nogal digibeet.
Voorlopig is het toch al lastig om foto's te gaan maken. Die man heeft nu liever niet te veel mensen in zijn loods omdat er schapen staan die moeten lammeren of lammetjes hebben. En dan te bedenken dat ik er meerdere keren op een dag langs kom als ik naar mijn paard ga. Dat is op dit moment echt waardeloos, ik weet dat ze daar zit en ik kan er niet naartoe.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:45

Wat super dat je haar een 2e kans geeft! Dat lijkt mij ook wel moeilijk ja dat je er elke dag langs komt maar je kunt er niet heen...
1 troost.. 5 weken zijn zo om!! Knipoog
Je kunt een foto album aanmaken op verschillende sites o.a. www.mijnalbum.nl daar heb ik ook een album aangemaakt en het is heel simpel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:01

Citaat:
een stuk ondeugd als Daisy

Dtuk ondeugd??
Ik lees hierboven dat de hond twee katten en twee lammetjes heeft doodgebeten..... Vind ik nou niet echt ondeugend te noemen eigenlijk.
Goed hoor dat je haar een kans wilt geven, maar ik hoop dat die hond echt nooit meer de kans krijgt nog een keer zoiets te doen.
Ik zou het niet in huis willen hebben....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:20

Goof schreef:
Citaat:

een stuk ondeugd als Daisy

Dtuk ondeugd??
Ik lees hierboven dat de hond twee katten en twee lammetjes heeft doodgebeten..... Vind ik nou niet echt ondeugend te noemen eigenlijk.
Goed hoor dat je haar een kans wilt geven, maar ik hoop dat die hond echt nooit meer de kans krijgt nog een keer zoiets te doen.
Ik zou het niet in huis willen hebben....

Tja, in de beginpost staat het er niet bij maar ze heeft bij de 2 lammetjes en 1 kat hulp gehad van haar dochter uit het eerste nest. Maar omdat Daisy als hoofddader word gezien moet zij weg en haar dochter mag blijven Verward .
Ze werd ook beloont als ze een rat of muis te pakken had genomen. En als dan de ratten allemaal zo slim zijn om daar maar niet meer te komen zodat er niks meer te vangen valt, en de zwangerschapshormonen gaan opspelen kunnen ze nare dingen gaan doen. Ik kan het haar dan ook niet kwalijk nemen.
Mijn tuin is iig al Jack Russel proof afgezet, nu de wei nog, en daarbuiten blijft ze gewoon aan de lijn.

Zodra ik foto's van haar heb zal ik proberen ze te plaatsen, bedankt voor de tips Haha! .

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:43

Ik heb met een tweetal paarden gedaan wat jij nu voor Daisy doet. Een reputatie om op te schieten, maar het enige wat er nodig was, was iemand die ze vanuit liefde en begrip gaf wat ze nodig hadden. Soms was dat wat ze nodig hadden wel degelijk een schop onder hun kont hoor, dat geef ik eerlijk toe. "Liefde" en "lief zijn" zijn niet altijd hetzelfde, er vroegen wel degelijk wat dingen om grondige heropvoeding. Maar het zijn zulke WERELDKNOLLEN geworden! En weet je, ze zijn dankbaar voor die kans, volgens mij weten dieren dat, ze zijn echt blij dat iemand ze een nieuw leven geeft.

Alleen al het feit dat je dol op haar bent zal veel doen. Niets komt ooit voor niets op je pad, ze heeft je vast veel te leren en jij hebt haar vast veel te bieden. En af en toe zul je haar vervloeken, en nog vaker zul je vast heel blij gaan zijn dat je het gedaan hebt. Ik vind het steengoed van je en wens je heel veel succes en sterkte! En of het het juiste moment is? Er bestaan geen onjuiste momenten. Ik kocht mijn tweede paard zonder geld, zonder plek en zonder tijd, en in no-time stond mijn leven op z'n kop en dan vooral ten positieve omdat ik dat op moest lossen. Ben ik mezelf NOG dankbaar voor, dat ik alle ja-maars in de wind geslagen heb..... Gewoon doen....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:07

Daisy heeft 2 jaar geleden een paar weken bij A in huis gewoond omdat er in haar hokje schapen stonden. Ze vond het geweldig en kon het voor een Jack Russel knap lang uithouden om tegen A aan op de bank te liggen en aangehaald te worden. Dus liefde zal haar inderdaad wel goed doen.
Ze heeft toen ook een deel van het interieur gesloopt. Als ik haar daarop betrap krijgt ze ook die "trap onder haar kont" wel. Ondanks haar gebreken is het al een wereldhond(je). Het komt wel goed met haar. Daar ga ik iig mijn best voor doen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:19

Je zult er ook een kont met werk aan hebben, maar als je het goed aanpakt, dan maak je er ongetwijfeld weer een braaf hondje van. Een hond sloopt niet omdat 'ie dat leuk vindt, maar omdat 'ie zich vreselijk eenzaam voelt en dus verveeld is. Het 'jachtgedrag' krijg je er nooit meer uit. Dat is te bevestigd en ook nog 'ns verankerd in het ras. Aan jou de taak om te voorkomen dat dit nog 'ns gebeurd. Straks zonder puppies en hormonen zal ze in elk geval wat minder fel zijn. Heel veel plezier samen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:52

Jack Russels staan er ook wel een beetje om bekend dat het slopers zijn. maar het zijn ook slimme energieke hondjes. Ik hoop wel dat ze Terry niet (weer) op het idee brengt. Die heeft tot hij bijna 2 was ook veel gesloopt ondanks dat we er veel mee bezig waren. Nu sloopt Terry alleen nog maar kleine kartonnen doosjes (bv van een tube zalf ofzo) en balpennen Verward .

Ik wil Daisy ook laten sterriliseren. 3 Nestjes puppies is imo meer dan zat voor een hond. En bovendien al is Terry al heel jong gecastereerd omdat hij ziek was van de hormonen, hij oefend nog maar al te graag. En hoeveel ik ook van honden houd, ik heb niet zo veel zin aan 2 honden die de hele dag aan elkaar vast zitten als Daisy loops is. Mischien dat Daisy daardoor ook al wel rustiger word.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:45

wat een goed gebaar OK dan!
gelukkig lopen er nog mensen zoals jij rond op deze aardbol Haha!

ik zit zelf ook met het probleem een leuk baasje te vinden voor een van mijn Black & tan jack's, hij is zo lief Lovers heb je toevallig niet nog meer vrienden/vriendinnen die een leuk hondje zoeken en die dezelfde instelling heeft als jou Haha! ??

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:52

Vind 't heel goed van je dat je het hondje nog een 2e kans geeft! Haha! heel veel succes en plezier samen Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:06

Ik vind het ook fijn dat je Daisy een tweede kans geeft hoor. Wou dat er veel meer mensen, zoals jou op deze aardbol rond liepen! Ik weet ze zijn er wel, maar dan heel dun gezaaid helaas!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 13:37

Bedankt voor jullie reacties Lachen .

_Robyn_ schreef:
ik zit zelf ook met het probleem een leuk baasje te vinden voor een van mijn Black & tan jack's, hij is zo lief Lovers heb je toevallig niet nog meer vrienden/vriendinnen die een leuk hondje zoeken en die dezelfde instelling heeft als jou Haha! ??

Ik heb je verhaal gelezen, vreselijk zeg Ach gut . Ik kan op dit moment niemand bedenken. Ja mijn vriendin, maar die krijgt er ook al weer een Jack Russel bij, die word anders ingeslapen want hij gromt naar de baby als die er naar toe kruipt. Je zou toch zeggen dat mensen met honden als ze kinderen krijgen zich voor laten lichten over hoe ze dat aan moeten pakken, maar in dit geval duidelijk niet. Ik kan daar zo boos om worden Boos! . Ik hou het iig in de gaten voor je en als ik iemand weet laat ik het wel weten.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:46

ja het doet mij echt veel zeer om hem weg te moeten doen, vooral omdat het zo'n lieverd is. we blijven in ieder geval rustig doorzoeken, het belangrijkste is dat hij een fijn huisje krijgt!
dank je wel Lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:04

Ik ben net even bij Daisy langs geweest en werd er gewoon een beetje droevig van.
Die blik in haar ogen die het uitschreeuwen "laat me hier uit!!!!".
Ik kon haar er niet uitlaten omdat de ren waar ze in zit om begrijpbare redenen op slot zit, maar hoe ze met haar pootjes tegen de tralies stond te krauwelen Ach gut .
Foto's maken was ook een onmogelijke opdracht, ze stond nog geen fractie van een seconde stil.
Maar 26 februarie is het zo ver. Ik ga haar dan halen en dan ben ik een week vrij. Nog 3 weekjes volhouden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:11

Inoterry schreef:
Ik ben net even bij Daisy langs geweest en werd er gewoon een beetje droevig van.
Die blik in haar ogen die het uitschreeuwen "laat me hier uit!!!!".
Ik kon haar er niet uitlaten omdat de ren waar ze in zit om begrijpbare redenen op slot zit, maar hoe ze met haar pootjes tegen de tralies stond te krauwelen Ach gut .
Foto's maken was ook een onmogelijke opdracht, ze stond nog geen fractie van een seconde stil.
Maar 26 februarie is het zo ver. Ik ga haar dan halen en dan ben ik een week vrij. Nog 3 weekjes volhouden.

Ach gut Ach gut nog maar een paar weekjes.

ik heb ook een fijn huisje gevonden voor mijn hondje, hij woont nu bij mijn ouders.
dus ik kan hem nog elke dag zien (ik werk bij mijn ouders) en knuffelen Lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:01

Wat fijn om te lezen dat je zo een goede oplossing voor je maatje hebt kunnen vinden Haha! . Nu ben je hen iig niet helemaal kwijt.

Ik moet wel lachen om Terry. Ik heb voor Daisy bij de dursy dog een leuk klein mandje gekocht, alleen Terry vind dat hij er wel inpast. Dat doet hij ook wel maar hij moet zich dan helemaal opkrullen Clown , het ziet er niet uit. Daisy moet dus straks maar een ander plekje uitzoeken, maar dat is niet zo een probleem.