wie doet het? dogfrisbee en/of doggydance?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

wie doet het? dogfrisbee en/of doggydance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:12

Omdat ik toch wel actief met m'n aussie wil gaan bezig zijn zou ik graag dogfrisbee en/of doggydance doen...

iemand met info en tips?
Ik weet dat dogfrisbee pas mag vanaf 15 maanden, maar kan je al gewoon beetje spelen met de frisbee

En waar kan ik de frisbee kopen (in België liefst)
Heb al wel webshops gevonden maar vind je ze ook gewoon in de dierenspeciaalzaak?

Mijn vriend heeft een cane corso teefje, is dit ras er ook geschikt voor?

Info over doggydance is ook welkom!!
alvast bedankt!

AstraGirlie

Re: wie doet het? dogfrisbee en/of doggydance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:33

je kan idd. de frisbee al wat gaan verticaal rollen over de grond op heel korte afstandjes, zodat het echt een bijzonder leuk speeltje gaat vinden. Ik ken een verkoop adres van dogfrisbees in nl. maar in België zou ik ook even moeten zoeken. Cane Corso zou ik eerder aan doggydance denken gezien de anatomie van zo'n hond. De basisgehoorzaamheid moet er toch al in zitten als je één van de sporten wil gaan doen. Heb ooit een amatuer demo van frisbee gezien, met totaal zotte, ongecontroleerde honden. Dat was echt geen goed voorbeeld van de sport. Zoek dus een goede club uit en eventueel op voorhand een paar maal gaan kijken hoe het er aan toe gaat. Veel succes met deze leuke sporten !!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:46

Er zijn speciale hondenfrisbee's. Hier zijn ze onder andere te koop: http://www.dogfrisbeeshop.be/Winkel/N_f ... _home.html
De frisbee's die ze in de dierenwinkel verkopen zijn meestal niet de goede.

Frisbee vind ik eigenlijk iets waar je niet zo maar aan moet beginnen, zeker niet met een jonge hond. Het is een sport die vrij blessure gevoelig is en goede training is dus wel heel belangrijk. er worden ook vaak workshops gegeven!

Frisbee met een cane corso kan in principe wel maar ik zou wel voorzichtiger zijn met springen e.d.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:49

Lysette schreef:
Frisbee vind ik eigenlijk iets waar je niet zo maar aan moet beginnen, zeker niet met een jonge hond. Het is een sport die vrij blessure gevoelig is en goede training is dus wel heel belangrijk. er worden ook vaak workshops gegeven!

Frisbee met een cane corso kan in principe wel maar ik zou wel voorzichtiger zijn met springen e.d.

ik ga er zeker niet "zomaar" aan beginnen hoor!

heb al contact opgenomen met: http://www.belgiank9discheroes.be/nederlands/index2.php
en zal daar ook training volgen als ik beslis om het te doen

maar alvast bedankt voor de info!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:51

De oudste hond is ook even frisbeehond geweest, maar is al snel gestopt omdat ze alle frisbees apporteerd, in plaats dat ze ze liet vallen en achter de volgende aanrende. Ze vond het heel leuk maar frisbeetechnisch gezien was het niks. *LOL*