Ik heb snel wat gezocht maar kon nergens een goed antwoord vinden dus open ik maar een topic.
Ik heb een bijna 3 jarige kat die heel lief is en het grootste deel van de dag buiten is. Hij slaapt en eet thuis en dan gaat hij weer naar buiten

Nu wil ik over een jaar ( dan ben ik klaar met mijn opleiding) graag een hond, alleen mijn kat is niet gewend aan honden. Maar hij is er ook niet bang voor.. Mijn moeder is hier wel eens geweest met haar hond en mijn kat die blaast wat geeft 1 knauw met zijn poot en dan loopt mijn moeders hond al weer weg en laat hem verder met rust en mijn kat hem ook.
Dus bang was hij niet echt, want hij bleef liggen waar hij lag en als de hond te dichtbij kwam jaagde hij hem weg en ging hij weer verder met slapen. Ook ging hij gewoon naar zijn etensbakje lopen en negeerde de hond gewoon. Die hond is overigens wel gewend aan katten.
Maar hoe kan je een nieuwe hond ( pup) en kat aan elkaar laten wennen? Want misschien gaat een andere hond wel erg blaffen ofzo en word mijn kat toch bang en dat wil ik niet. Mijn kat was er eerder. Maar ik zou het wel erg leuk vinden om er een hondje bij te hebben. Ik heb helaas geen mogelijkheden om honden te "lenen" ofzo van mensen zodat ik kan kijken hoe het een paar dagen zal gaan met een hond in huis.
Heeft iemand tips hoe ik mijn kat kan laten wennen aan een hond en hoe ik dat allemaal moet aanpakken? Ik heb nog sowieso een jaar dus nu heb ik nog de tijd om mijn kat ergens aan te laten wennen.
Groetjes, Agnes

. Nu ze ouder zijn, zijn ze nogaltijd erg schattig. Kat hangt regelmatig in de staart van de hond, als hij ergens neerligt komt ze zijn hoofd aflekken, omgekeerd krijgt poeslief ook regelmatig een lek van de hond.
Het is gewoon nooit gelukt