Reading met mijn Kartuizer-vriendje Julius.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Reading met mijn Kartuizer-vriendje Julius.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 12:31

Hoi Bokkers, bij deze plaats ik toch mijn reading met Julius.
Julius was een hele bijzondere kat.

Toen mijn ouders in de jaren '90 een 2e hands auto gingen kopen bij particulieren, zat er een kartuizer vlakbij de auto.
Mijn moeder was altijd al gek van dit ras.
Toen ze navraag deed aan de mensen van de auto, zeiden die gelijk dat wij hem vast wel mochten hebben, want hij was van hun buren, en die verwaarloosden hem.
Eenmaal thuis de eigenaren gebeld, en die stemden gelijk in.
Mijn vader zn hoofd gek gezeurd, en ein-de-lijk mochten we hem ophalen!
Eenmaal daar bleek hij kwijt te zijn!
We kregen alvast zijn voerbak (voorzien van een mooie laag schimmel), een zak C1000 voer, en zn verhaal mee.
Bleek, dat toen zijn baasjes verhuisden, hem daar achtergelaten hadden, hij hen gevolgd is langs alle drukke wegen, en uiteindelijk dus weer bij hen terecht kwam.

En ineens was hij daar!
Wat een dikke poemel, huge!
Niks lief klein katje, zoals ik dacht.
Ik kreeg hem in mn armen gedrukt als een baby, en hij keek me stoicijns aan.
"Dit wordt wat.", dacht ik nog :+

Bij de DA bleek hij het eea wel te hebben;
- Verwaarloosd gebit,
- Een schrompel oor door een auto-ongeluk,
- Hij bleek vroeger zijn poot te hebben gebroken op meerdere plaatsen,
- En hij had Longemphyseem, als gevolg van een niet behandelde bronchitus.

Onderweg drukte hij zich bijna uit het rietenreismandje.
En de eerst volgende periode was het voor iedereen wennen.
Onze 2 honden en wij aan hem, en andersom.
Naarmate de jaren vorderden, kwam hij steeds vaker uit zichzelf naar ons toe, en hij leerde weer wat spinnen was, klauwen met zn nageltjes, en kopjes geven.
Was veel bij mij als ik op mn kamer was, sliep naast mn hoofd 's avonds.
En hij praatte de hele dag door, tot vervelends toe volgens mijn moeder :+

Jaren hebben we van hem genoten, zorgen gemaakt om zijn gestel, gelachen.
Tot die ene avond.
Hij kreeg een hoestbui, maar bleef er in, schuim op zn bek en zn ogen rolden weg.
Hij had het zó benauwd.
Zo snel als hij weer enigsinds bij was, zijn we naar de kliniek gereden.
En ik wist het al; dit word een enkeltje..
We hebben hem laten inslapen, het was goed zo.

De volgende dag hebben we het crematorium gebeld, en die woensdag is hij gecremeerd.
De as staat nog thuis in een urn, mijn moeder wil het uitstrooien.
Ik kan het (nog) niet.

Inmiddels is het 3 a 4 jaar geleden, en Jenna heb ik gevraagd een reading te doen met hem, omdat ik wist hoe goed ze hierin is, en ik benieuwd was naar hoe Juul het had ervaren.

Nogmaals:

Janneke, heel hartelijk bedankt voor de reading!
Precies op het juiste moment het zorgt voor veel rust!

Citaat:
Hoi!
Wat een lekker dier!Ik kan me voorstellen dat je hem mist.
Wat bij hem heel duidelijk was, is dat hij een duidelijk leerdoel had in het leven.
Het was de bedoeling tegenpolen tegen te komen in dit leven.met als groot thema de mens.
Jullie hebben hem geholpen nog wijzer te worden dan hij al was.
Hij heeft zichzelf ook leren kennen bij jullie. Hij had geen idee waar hij toe in staat was.
Hij heeft het nu heel goed.Hij is heel vaak bij jullie.
Ondanks dat hij het zo benauwd heeft gehad herinnerd hij zich totaal geen pijn.

Het was voor mij weer de eerste keer sinds lange tijd.dus ik hoop dat ik het niet verleerd ben;o)

Groetjes
Janneke

Mijn tien vragen aan Julius.

1. Lieve Julius, eindelijk dan weer eens met je praten! Hoe is het met je?

Tuurlijk vind ik het goed dat je vragen stelt.Ik snap alleen niet waarom ze dat niet zelf doet.Ik ben immers altijd om haar heen.Ik ben heus niet weg.
Ik ben nog altijd in de buurt. Ik zie,hoor en voel alles.
Het gaat goed met me. Ik voel me prettig en vredig. Het was wel wennen want ja..ik mis het gras aan mijn neus,het lekkere eten, kriebels achter mijn oren en onder mijn kin.
Het leven was mooi bij haar.
.Ik ben altijd een zelfstandige kat geweest. Ik wilde nooit afhankelijk van mensen zijn.
Want zie je als je afhankelijk van ze bent en je komt er alleen voor te staan
is dat veel moeilijker. Ik ben dan ook niet erg makkelijk en vriendelijk geweest toen ik net bij haar kwam. Ik moest eerst zeker weten dat ik kon blijven.
Ik gaf me niet zomaar gewonnen .Maar ze hebben mijn vertrouwen gewonnen.
Dat duurde niet lang. Ik voelde al snel veel liefde om me heen en het was geen gevecht.
Liefde wint altijd. Hoe je ook probeert het te negeren omdat het makkelijker is boos en afstandelijk te blijven.

2. Kan je misschien wat vertellen over je verleden, de tijd voor je bij ons kwam wonen?
3. Hoe was het toen met je lichamelijk/geestelijk?

Voor ik bij jullie kwam wist ik ook niet beter dat het de bedoeling was dat ik me afzijdig hield .Dat deden de mensen immers ook. Het is vernederend te moeten gillen om je eten. Dat is niet kat-eigen.
Het in een vieze bak moeten stappen en amper een aai over je kop krijgen is geen prettig leven kan ik je vertellen. Als je genegeerd wordt leer je dat je niks waard bent.
Dat je lastig bent. ik vroeg me af waarom ik daar moest zijn. Ze deden me geen pijn, al waren ze wel ruw. Ik ben geen kleinzerig dier.
Ik ben trots ter wereld gekomen .Ik was vol energie en was een vrolijke donder. Toen ik klein was waren mensen wel aardig voor me. Dat veranderde toen ik ouder werd. Toen was ik blijkbaar niets meer.
Lichamelijk kwam ik een hoop te kort. Het eten was te weinig en te eenzijdig. Vis en vlees kreeg ik nooit, alleen toen ik klein was.
Ik werd vies (hij verteld wormen en vlooien gehad te hebben in die tijd ) maar werd niet behandeld.(ik zie hem ook vallen, mank lopen en zijn kop schudden. Er werd verder niks mee gedaan maar hij had wel pijn aan zijn kopie en re. voorpoot)
Geestelijk..ach ik had geen uitdaging en geen uitzicht. Dit was het. Dus accepteerde ik het.
Ik wist niet beter. ik negeerde hun en zij negeerde mij.

4. Wat vond je ervan dat je bij ons kwam wonen?
5. Hoe heb je het bij ons gehad, was alles naar wens?

Toen ik bij jullie kwam wonen was het meteen heel anders. Zoveel ogen en aandacht op mij gericht vond ik eng en leuk tegelijk .Ik wist niet dat het zo kan zijn.
Ik wist niet dat er zoveel verschil in mensen zat. Jullie waren zo anders!
Het was een liefdevol ontvangst en dat is zo gebleven. Ik heb me altijd welkom gevoeld.
Ik hoefde niet te gillen om me eten. ik kreeg het gewoon.
Bij jullie kwam ik bij, mijn lichaam herstelde. Ik kreeg weer de stoffen die ik nodig had.
Ik werd vrolijker en durfde meer. Ik zocht jullie op.
Ik heb het geweldig gehad bij jullie. mijn leven werd goed gemaakt.
Van negeren naar volop aandacht.
Jullie hebben het goed gedaan.
Ik hoop dat ik dit ook aan jullie heb laten zien. Op mijn manier heb ik geprobeerd voor jullie te zorgen. Jullie te beschermen als dat nodig was.
Jullie extra aandacht geven als het nodig was.
Ik heb me graag laten knuffelen door jullie.

6. Na een tijd kwam de poes van oma ook bij ons wonen, ze heeft veel van jou geleerd, hoe vond je dat?

haar vond ik leuk! zij snapte mensen ook niet en daardoor reageerde ze soms raar.
Ik begreep waar ze mee zat.
Het was leuk dat ze erbij was. Ik heb ook veel van haar geleerd.

7. Soms kom je ’s nachts bij me,als ik slaap.
In m’n dromen. Vaak knuffel ik je, houd ik je in m’n armen, en kijk je me recht aan, met die mooie blik van je.
Of je miauwt met me.
De ochtend erna wordt ik dan met een heel gelukkig gevoel wakker, tot ik me weer realiseer dat je niet meer hier bent.
Dan mis ik je.
Wat ik me afvraag, is, waarom je me ’s nachts komt opzoeken, wil je me wat duidelijk maken?

Ik kom s'nachts bij je omdat je me dan wel ziet. overdag ben je te druk, s'nachts heb ik geen moeite om bij je te komen en jij niet om bij mij te komen.
Die momenten zijn echt, twijvel daar niet aan. Want zoals ik al zei, ik ben er. Altijd.
Dat is wat ik je steeds wil vertellen. Je kan altijd tegen me praten want het is voor mij geen moeite je te verstaan en te begrijpen.
Ik zal mijn best doen je te laten voelen dat ik het begrijp.
Als je tegen me wilt praten hoef je alleen maar aan me te denken.

8. In je laatste levensfase heb je het vaak benauwd gehad. Hadden we er eerder voor moeten kiezen om je te laten gaan?

Jullie hebben de juiste beslissing gemaakt op de juiste tijd. Ik had zelf geen ander tijdstip willen kiezen. Het was perfect. Het was tijd om te gaan.
Hoe fijn ik het ook vond bij jullie te zijn. Mijn tijd was gewoon op .Als ik eerder was gegaan had ik mijn taak niet kunnen volbrengen. Had ik niet voldoende
afscheid kunnen nemen en jullie kunnen steunen in het besluit. Het was prima zo!

9. Wat is de fijnste, beste herinnering die hebt aan ons?

Mijn fijnste herinnering is vooral het liefdevolle gevoel en de aandacht die ik voelde toen ik net bij jullie binnenkwam. Het was overweldigend.
Ik voelde me zo gewenst en geliefd. Ik kende dat niet. Ik ben enorm gegroeid door jullie liefde.

10. Lieve Juul, tot slot wil ik zeggen, dat je zoveel voor me hebt betekend de tijd dat je hier was.
Ik heb zoveel van je geleerd en je hebt me zo ongelofelijk goed gesteund en geholpen met alles altijd, ik ben je daar heel dankbaar voor!
En het is soms nog heel moeilijk om je te missen, maar ik weet, diep van binnen, dat je dichtbij bent, en ik accepteer het ook helemaal dat je in de hemel bent, ik gun het je.
Je hebt het verdiend!
Ik ben er trots op dat ik je vriendinnetje heb mogen zijn, want zo voelde het. Jij en ik samen.
Ooit kom ik weer naar je toe, tot die tijd blijf ik aan je denken.
Dankjewel voor alles wat je mij, en ons als gezin hier gebracht hebt!
Doe de groetjes aan de hond,
Ik houd heel veel van je.

Lieve , hetzelfde geld voor jou. Je zegt dat ik jou tot steun ben geweest en dat ik jou heb geholpen. Vergeet niet dat jij datzelfde voor mij hebt gedaan.
Jij hebt me opgebouwd .
Doordat jij mij liefde en aandacht gaf kon ik dat weer terug geven aan jou.
Vergeet nooit wat liefde kan doen, jij en ik zijn daar het voorbeeld van. Geef geen aandacht aan negatieve mensen, zij verdienen jouw liefde en begrip niet.
Blijf goed voor jullie zelf zorgen. Ik ben er en hou jullie in de gaten.
Ik hou van jullie!

[

[size=9]Dag lieve vent! :*
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Re: Reading met mijn Kartuizer-vriendje Julius.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:28

Mooi verslag. Je kunt op de foto goed zien dat hij een rotperiode heeft gehad. Hij heeft een heel doorleefd koppie. Fijn dat hij toch nog goed terecht is gekomen bij jullie.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:11

hahah gek genoeg kreeg ik tranen in mijn ogen toen ik de reading las hahaha...

Het lijkt me fijn om te horen dat hij het zo naar zijn zin gehad heeft...

Iemand bij ons op stal kan ook met dieren praten en ik wilde altijd nog een reading hebben met mijn overleden fjordje alleen ik kan het nog steeds niet.... Als ik aan hem denk schieten de tranen in mijn ogen... Het is dit jaar 4 jaar geleden maar het zit nog zo diep, ongelovelijk...
Ik hoop dat ik het toch ooit nog eens kan en een mooi gesprek met hem kan hebben...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:27

xdenisex schreef:
hahah gek genoeg kreeg ik tranen in mijn ogen toen ik de reading las hahaha...

Het lijkt me fijn om te horen dat hij het zo naar zijn zin gehad heeft...

Iemand bij ons op stal kan ook met dieren praten en ik wilde altijd nog een reading hebben met mijn overleden fjordje alleen ik kan het nog steeds niet.... Als ik aan hem denk schieten de tranen in mijn ogen... Het is dit jaar 4 jaar geleden maar het zit nog zo diep, ongelovelijk...
Ik hoop dat ik het toch ooit nog eens kan en een mooi gesprek met hem kan hebben...

Jij ook al tranen. Gelukkig ben ik niet de enige Bloos

Geweldige reading Ja

Jenna = Jenna hier op bokt?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:33

Hier nog eentje die begint te huilen.
Erg mooie reading, kan me voorstellen dat je er veel aan hebt.
Erg mooie kater was het. Ja