Mijn moeder is diegene die het meeste thuis is, en dus vaak bij hem is, ze gaat er niet mee wandelen (want dat durft ze niet

Maar wat hij nou al sinds een tijdje doet, en dat vooral tegen mij, is grommen. Normaal wilt dat dus zeggen dat ik hem niet mag aaien e.d./dominantie, maakt niks uit waar, wanneer of hoe hij gromt en soms nog flink ook, bijten heeft hij nog nooit gedaan. Maar als ik hem toch gewoon aai, op zijn lekkere plaatsen, dan gromt en piept hij van genot tegelijk!, als hij me aan ziet komen gromt hij en zwaait met de staart tegelijk!, als ik hem aai en wegloop kijkt hij me na van ja hè waarom ga je nou weg, als ik thuis kom, rent hij vaak naar me toe om me te begroeten, als ik hem vraag of hij mee wil gaan wandelen, staat hij als eerste buiten om maar mee te mogen, als ik vraag of hij wil gaan zitten doet hij dat. Als ik naar hem roep, wacht ik tot hij bij me is en ik ga niet naar hem toe (ten teken van dominatie), hij komt dan wel,zij het langzaam, naar me toe.
Ik heb hem nooit wat gedaan, maar begrijp dat ik waarschijnlijk het minste met hem doe. Maar wat ik niet begrijp is zijn tegenstrijdigheid in het grommen/kwispelen tegelijk, die hint begrijp ik niet helemaal