Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:49

Nou zit ik al een paar jaar bij m'n ouders te zeuren om een hond.. Tong uitsteken
Iemand tips hoe ik ze overhaal? Hun argumenten zijn altijd:

- Een hond kan niet in een rijtjeshuis.
- Je bent nooit thuis , dus wie moet 'm dan weer uitlaten? Ik (moeder)
- Ga jij er zondags ochtends vroeg af om 'm uit te laten?

Enz. Rolleyes

Keet

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:50

ik denk dat je moeder wel gelijk heeft met die argumenten, ze kent je natuurlijk het beste

waarom je ouders overhalen, als ze niet willen, dan willen ze niet, hun goed recht
mijne roepen altijd: dat doe je maar als je het huis uit bent

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:55

Iid, het zijn goede argumenten.
Een hond kost tevens veel en moet je echt uitlaten, ook als het heel erg regent s'ochtends voor school.
Ik heb een hondje gehad waar ik eigenlijk nooit mee wandelen omdat het weer in nederland nou niet zo heerlijk was, maar ik ging wel altijd.
Natuurlijk had ik (totzover) mijn zus ook in huis, dus liep die ook regelmatig, en mijn vader wou 't ook nog weleens.
Ik denk dat je het moet accepteren en gewoon wachten tot je opjezelf woont, alhoewel ze wel kosten hebben en je word beperkt in je ondernemingen.
Namelijk dat je niet van 9 tot 5 kan werken, dan even eten, 10 minuten wandelen en dan naar vrienden bijv.
Mijn zus en haar vriend hebben een dogo argentino (zie mijn profiel) in Spanje, maar mogen waarschijnlijk niet naar nederland, omdat hij geen papieren heeft.
Ze wouden heel graag, maar de hond gaat niet meer weg.. nu kunnen ze niet doen wat ze wouden en dat komt door de hond.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:56

ik snap dat je graag n hond wil ik zou gewoon eens met je ouders dr een goed gesprek over hebben en bijvoorbeeld dit voorstellen:
n oppas hond eventueel uit t asiel een week in huis nemen

kun jij laten zien of je het aan kan en dan weet jij of je t wel echt leuk vind zoveel verantwoordelijkheid

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:32

vagolijntje schreef:
ik snap dat je graag n hond wil ik zou gewoon eens met je ouders dr een goed gesprek over hebben en bijvoorbeeld dit voorstellen:
n oppas hond eventueel uit t asiel een week in huis nemen

kun jij laten zien of je het aan kan en dan weet jij of je t wel echt leuk vind zoveel verantwoordelijkheid

Puik plan.

Dat een hond niet in een rijtjeshuis kan vind ik geen argument. Zolang je geen leonberger verlangt... in een flat kan ik me nog voorstellen maar in een standaard eengezinswoning lijkt het houden van een hond me geen probleem.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:41

Toevoeging: even in je profiel gespiekt Bloos

Je bent bijna 17 (argument: over een jaartje of wat, als jij uit huis gaat, zijn je ouders ook van de hond "verlost") en je bent net begonnen aan een opleiding. Dat klinkt toch wel alsof je een serieuze tante bent.

Zou vriendje eventueel bereid zijn om jouw hond in huis te nemen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:54

Ik kan me goed voorstellen dat je ouders dat niet zomaar even doen, en groot gelijk.
Een hond is niet alleen uitlaten, maar ook aandacht, opvoeding, etc.
En het lijkt misschien mee te vallen die paar keer lopen, maar er zullen genoeg keren zijn dat het niet uit komt.
Met een dagje weg, waar gaat de hond dan heen?
Vakantie's?
Als jij het huis uit gaat, blijft ie dan bij je ouders?
Etc etc.

En hond is ontzettend leuk, maar het is geen dier wat je zomaar even aan moet schaffen. Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:55

Naja , ik heb ook voorgesteld om 'm mee te nemen wanneer ik uit huis ga .. Knipoog En zo goed kent mijn moeder me niet in de omgang met een dier, ben heus wel bereid om 'm uit te laten.. Ik bedoel, geen probleem hoor.

@ Mlies: Denk je dat ik er niet goed over nagedacht heb dan? Knipoog

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:57

Maar als jij de hele dag op school zit?
Of in een studentenhuis terecht komt waar je geen dier mee mag?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun het je van harte. Haha!
Maar we hebben thuis 1 gezinshond, en sinds oktober heb ik een hond voor mij alleen.
En dat valt echt niet mee hoor. Haha!
[Maar die gaat voor de zomer weer weg, en heb ik dus geen 'last' van wat betreft uit huis gaan enzo..]

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:46

Ik ga met Mlies mee, ik zal ook gewoon wachten tot je het huis uit bent en dan kijken of je er nog tijd en geld voor hebt. Een hond kost ook aardig wat geld en ook veel tijd.
Ik kan je ouders wel begrijpen, als ik jou was zal ik of nog eens een goed gesprek met je ouders nemen of gewoon nog een jaartje of wat wachten...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:18

tjaa nee is eigenlijk nee en ik denk dat ze soms ook wel gelijk hebben.. ik wil ook supper graag een hond maar mijn ouders gaan vaak weg ( een jaarplaats camping) en zijn dus elke weekend weg.. nou zeg ik wel steeds dat ik hem uit zal laten als het moet maar ze zijn bang dat het in het begin juist gaat omdat ik het leuk vind maar op den duur in de harde regen en je wilt vroeg op bed.. o nee kan niet hond moet eruit... dan zit je daar wel mee en zijn ze bang dat ik het op den duur aan hun overlaat.. terwijl ik niet eens wil dat mijn ouders mijn cavia's en vissen verzorgt hahaha

tips heb ik niet echt voor je.. net als wat er al gezegt is misschien een weekje een hond uit een asiel en dan kijken hoe het gaat Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:41

De argumenten van je moeder kan ik goed begrijpen. Je kunt inderdaad een hond opvangen tijdelijk om te bewijzen aan je moeder dat je het kan. Maar later zeg je te gaan studeren. Ik zou dan echt geen hond nemen. Ik weet niet welke stad je heen gaat. Maar kamers zijn schaar en duur. De kans dat je in een studentenhuis komt op 12m2 is groot. Daar mag je vaak geen dieren hebben en je hond heeft absoluut geen ruimte. Wat als gevolg heeft een ongelukkige hond die veel blaft en waarschijnlijk gedragsproblemen gaat ontwikkelen. Daarbij heb je vaak hele dagen les en vragen vriendinnen je ook nog eens mee de stad in bijvoorbeeld. Wat dan als je hond al van 8 tot 16.00 alleen is geweest bijvoorbeeld?

Als je toch bijna gaat studeren wacht dan af hoe je studie bevalt en waar je terrecht komt. Kun je een duurdere huurwoning/flat betalen en heb je veel tijd kun je altijd nog overwegen een hond te nemen!

IK gun het je van harten maar denk goed na voordat je een overhaaste beslissing neemt en je het diertje toch weer weg moet doen. Er belanden zoveel dieren in het asiel of bij meerdere baasjes dat is zonde voor beide partijen!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:12

Als je dadelijk gaat studeren ben je echt wel vaak lange tijd van huis. En vind maar eens een kamer waar je een hond mag hebben, dat zal niet makkelijk worden.
Verder is het hebben van een hond in je eentje best zwaar. Het komt er op neer dat als je de hele dag weg bent geweest je niet 's avonds ook weer weg kan. Ook moet je altijd om de zoveel uur weer naar huis om de hond uit te laten. En na een drukke dag school zul je nog een uur met de hond naar buiten moeten om hem lekker uit te laten kuren. Onderschat dat niet. bovendien is het ook de vraag of je daar zin in hebt als je net op kamers zit en niet meer zin hebt om nieuwe mensen te leren kennen enz.

En hou ook rekening met de kosten. Als je hond gezond is valt het allemaal wel mee maar als ze wat krijgen tikt het aardig aan..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:00

Ik geloof niet dat ik heb gezegd te gaan studeren hoor.. Nagelbijten / Gniffelen Ik zit nu op het MBO, kom elke dag thuis hoor Tong uitsteken Dus snap even niet waar dat weg komt, maar goed. Clown

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:01

Stond hierboven ergens dacht ik. Maar goed mijn commentaar blijft verder groot en deels hetzelfde

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:03

Het meeste in jou stuk gaat over studeren en een studentenwoning.. Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:05

Ja dat weet ik, maar haal eruit wat er verder inzit. Ik ben het eens met je ouders. En je zult lang van huis weg zijn en wat als je een keer met vriendinnen mee wil. Wie betaald die DA bijvoorbeeld?

Ik denk dat je ouders het al voor zich zien dat zij elke middag de hond uit moeten laten een hond moet minimaal 2/3 keer naar buiten. Als jij om 9 uur op school moet zijn sta je dan om 6 uur op voor je hond? Ga je smiddags in je tussen uur naar huis om hem uit te laten? En laat je hem savonds uit ook als je eigenlijk naar de film oid zou gaan?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:07

Nou, ik ben van plan een hond te nemen als ik uit huis ben dus waarom zou ik dat dan wel kunnen en nu niet? Ik weet zelf ook wel dat een hond 2 á 3 keer naar buiten moet..

Als ik om 9 uur op school moet zijn, sta ik om 6 uur op geen probleem.. In een tussenuur zal moeilijk gaan omdat ik anderhalfuur in de bus zit naar huis Knipoog & 's avonds kan ik echt wel tijd voor nemen ook al zou ik s naar de film gaan. Dus ik zou 't dan moeten laten omdat ik 1x in de zoveel tijd eens even weg ga?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:08

een hond nemen is een hele verantwoordelijkheid, 8 uur per dag alleen kan niet vind ik. (als dit het geval zou zijn, heb niet alles kunnen lezen). Zorgen voor een dagelijkse uitlaatdienst is een oplossing. Ook als je thuiskomt en voor je vertrekt toch een halfuurtje gaan wandelen ermee. Eens per week minstens de hond eens lekker laten loslopen zou ook moeten lukken. Maar zoals ookal hierboven vermeld, het is niet alleen wandelen, maar ook 24 op 24 uur opvoeden. Die hond moet mentaal bezig gehouden worden, anders krijgt hij al gauw probleemgedrag. Dus misschien komt er een hondenschool bij kijken. Ik wacht al heel mijn leven op een hond, gewoon omdat ik ook te weinig tijd had als ik studeerde en de combinatie met een doodsbange kat (die honden absoluut niet kan luchten) niet echt goed zou gaan. Ik wandel regelamtig met asielhondjes en ga telkens de zaterdag kijken en helpen op de hondenschool. Zo hou ik voorlopig mijn hondenvirus wat onder controle tot ik alleen kan gaan wonen en deeltijds werk heb gevonden. Denk er dus nog eens goed over na !!
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 25-01-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:09

Werken je ouders ook allebei?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:11

Als je nu zegt: Ik neem een hond als ik op mezelf ga wonen..

Wat is dan je hele probleem met je ouders? Je praat een beetje dubbel geloof ik Clown Dan mag je nu geen hond van je ouders en nu neem je een hond als je uit huis gaat... Beetje dubbel maar goed.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:12

Nee m'n moeder werkt niet Alleen maandag 'sochtends is ze 2 uurtjes weg, donderdagavond maar dan is er altijd wel iemand thuis en vrijdagochtend paar uurtjes.

Het komt nooit voor dat er 8 uren lang niemand is hier.. Knipoog Elke dag 3 keer een halfuur uitlaten moet lukken , en 1 keer in de week langer ook hoor..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:13

Ik neem zoiezo een hond als ik 't huis uit ga bedoel ik daar mee Knipoog Ook als het niet lukt nu ik nog bij m'n ouders woon. Maar zal nog wel een paar jaar duren voor ik het huis uit ben. Daarom! Dubbel? vind ik niet..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:15

Het staat er dubbel je bedoelde het dus niet zo: Je zegt namelijk ik ben van plan een hond te nemen als ik uit huis ga en niet ik neem sowieso een hond als ik uit huis ga Knipoog

Je kunt ook een adoptie hondje nemen natuurlijk

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:17

DAn zou ik geen hond nemen.
Ik snap je moeder ook wel, jij wil een hond en zij zit er de hele dag mee opgescheept.
Een hond neem je niet zo even. Je moet aan veel dingen denken. En wat als je straks op jezelf zit, hoe doe je het dan?