er is iets raars aan de hand. Mijn kat is niet zindelijk meer als ik niet thuis ben. Zou dat komen omdat mijn moeder steeds boos op hem wordt als hij weer eens de voordeurmat (wordt elke dag verschoont en gewassen) neemt ipv zijn kattenbak?
Ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen. Alle standaard oplossingen heb ik al geprobeerd.
het kan een teken van stress zijn, als je moeder de hele dag schreeuwt. Vies verhaal, maar ipv de mat wassen, met azijn besprenkelen... meurt als een bunzing, heeft bij mijn kat wel goed geholpen. eventueel kattenbak op de mat zetten wil ook wel helpen....
azijn hielp niks (behalve dat mijn moeder op mijn boos werd:)) en kattenbak erop werkt ook niet, hij gaat er gewoon naast zitten. Zelfs als ik de mat inbouw, kruipt hij overal onder of overheen om maar bij die mat (we hebben er 8) te komen.
pff..... dan weet ik het ook niet! wel heb ik gehoord dat wassen ervoor zorgt dat een kat steeds weer opnieuw zijn luchtje er aan wil afgeven.... rot voor je meis! hoop dat je tot een oplossing komt!
er is een spuitbus voor, dat spuit je op de mat, en dan komt er een lucht aan, waardoor hij daar niet meer gaat zitten, ik ben de naam even kwijt, blijven schreeuwen helpt niets, raakt hij alleen maar van in de stress
ik schreeuw ook niet meer, maar kan het mijn moeder niet afleren. want we zitten nu in een circel, zij boos -> dodo (kat) in stress, suiker omhoog, hypo -> natte mat -> moeder nog bozer....
Ik heb er zelfs al eens veerust op gespoten. (Hielp ook niet, wel tegen de vliegen:) )
dit is echt kattenspul, leg rustig uit aan je moeder dat als zij schreeuwt, hij in de stress schiet, en jij oplossingen zoekt, maar dat zij daar ook aan mee moet werken.. de kat snapt er echt niets van waarom ze zo doet..
misschien peper op het matje leggen.? katten ruiken vaak eerst voor ze gaan plassen en als ze peper ruiker is best sterk en doen ze het 9 van de 10 keer niet meer..
het wil niet zeggen dat het helpt want onze kat plaste altijd achter onze afwasmaschine.. dus er peper neer gegooig maar hij bleef door gaan..
Ik heb precies zo'n kat, zodra er iets in huis gebeurd gaat ze op de deurmat piesen.. Het si een gevoellig dier.. We hopen dat als we straks verhuisd zijn en alles weer rustiger word voor het diertje, ze er mee stopt.. Wij hebben alles geprobeert, werkelijk alles, niks helpt..