iets raars (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

iets raars (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:24

Hoi,

er is iets raars aan de hand. Mijn kat is niet zindelijk meer als ik niet thuis ben.
Zou dat komen omdat mijn moeder steeds boos op hem wordt als hij weer eens de voordeurmat (wordt elke dag verschoont en gewassen) neemt ipv zijn kattenbak?

Ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen. Alle standaard oplossingen heb ik al geprobeerd.

Anoniem

Re: iets raars (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:25

doet hij het standaard op de deurmat? je moet hem alleen straffen als je hem betrapt, anders heeft het geen zin..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:26

Is er gecontroleerd of de kat geen last heeft van zijn blaas? blaasgruis bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:27

Is op medisch gebied alles al uitgesloten? Heb je al eens een feliway stekker geprobeerd?

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:30

alles is uitgelosten, het is niet medisch (ok, op het feit na dat als hij een hypo krijgt, dat het 'normaal' is, het is een suiker-patient namelijk).

Feliway doet mijn kat ook niks mee...
Ik straf hem ook als hij het doet, maar mijn moeder blijft de hele dag tegen hem schreeuwen.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:33

het kan een teken van stress zijn, als je moeder de hele dag schreeuwt. Vies verhaal, maar ipv de mat wassen, met azijn besprenkelen... meurt als een bunzing, heeft bij mijn kat wel goed geholpen. eventueel kattenbak op de mat zetten wil ook wel helpen....

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:36

azijn hielp niks (behalve dat mijn moeder op mijn boos werd:)) en kattenbak erop werkt ook niet, hij gaat er gewoon naast zitten. Zelfs als ik de mat inbouw, kruipt hij overal onder of overheen om maar bij die mat (we hebben er 8) te komen.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:38

pff..... dan weet ik het ook niet! wel heb ik gehoord dat wassen ervoor zorgt dat een kat steeds weer opnieuw zijn luchtje er aan wil afgeven.... rot voor je meis! hoop dat je tot een oplossing komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:39

er is een spuitbus voor, dat spuit je op de mat, en dan komt er een lucht aan, waardoor hij daar niet meer gaat zitten, ik ben de naam even kwijt, blijven schreeuwen helpt niets, raakt hij alleen maar van in de stress Ja

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:42

ik schreeuw ook niet meer, maar kan het mijn moeder niet afleren.
want we zitten nu in een circel, zij boos -> dodo (kat) in stress, suiker omhoog, hypo -> natte mat -> moeder nog bozer....

Ik heb er zelfs al eens veerust op gespoten. (Hielp ook niet, wel tegen de vliegen:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:43

dit is echt kattenspul, leg rustig uit aan je moeder dat als zij schreeuwt, hij in de stress schiet, en jij oplossingen zoekt, maar dat zij daar ook aan mee moet werken.. de kat snapt er echt niets van waarom ze zo doet..

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:44

misschien peper op het matje leggen.? katten ruiken vaak eerst voor ze gaan plassen en als ze peper ruiker is best sterk en doen ze het 9 van de 10 keer niet meer..

het wil niet zeggen dat het helpt want onze kat plaste altijd achter onze afwasmaschine.. dus er peper neer gegooig maar hij bleef door gaan..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:45

En als je de hele mat nu eens een tijdje weghaalt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:46

Ik heb precies zo'n kat, zodra er iets in huis gebeurd gaat ze op de deurmat piesen.. Het si een gevoellig dier.. We hopen dat als we straks verhuisd zijn en alles weer rustiger word voor het diertje, ze er mee stopt.. Wij hebben alles geprobeert, werkelijk alles, niks helpt..

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:47

Maanling schreef:
En als je de hele mat nu eens een tijdje weghaalt?

Dan neemt hij het houtenluik, haal je die ook weg, valt die dommerd gewoon in het luik.

Dodo deed het in het vorige huis al, maar hier ook (ben in april verhuisd, vandaar)