Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky2

Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 13:25

Na mijn vorige topic: [BB-ITP] Mijn beestenboel: Pers, Slang & Muizen (ook gevoerd)
Was het weer tijd voor een update van de pasgeboren baby muisjes.
Als de oogjes open gaan (vandaag of morgen) dan zal ik weer een paar nieuwe foto's in dit topic plaatsen!

De eerste foto's nog geen 10 minuten oud!
Afbeelding

roze en naakt Haha!
Afbeelding

Tweede Foto's : 6 dagen oud
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Helaas vond ik ook twee lijkjes in het hokje. Zie hier de foto in link, pas op SCHOKKEND
http://img171.imageshack.us/img171/2958/lykjes1iw5.jpg

Derde foto's : 8 dagen oud

Afbeelding

En de foto's van vandaag, 10 dagen oud
Kyk die oortjes en oogjes Haha!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar foto's van mijn python:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Der ontsnappingspoging:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicky2 op 24-01-08 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

welshje68

Re: Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:28

gaan de muisjes als voer dienen????

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:31

phw ik hoop idd dat niet die muisje voer zijn Ach gut

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:32

Dat was ook het eerste wat ik dacht Haha!

Ik vind die slang wel echt supermooi! Is die nou giftig? (Ik ben echt superleek hoor!)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:34

Jeetje, komen al die muisjes uit 1 nestje...dat zijn er best veel toch..

en tja als je slangen houd bestaat de kans dat je ze muizen voert of zelfs konijnen...zielig maar zo is de natuur nu eenmaal je kunt hem moeilijk vet krijgen met een stuk broccoli..

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:56

Ahh wat een schatjes die muisjes!! Lovers
En die slang is inderdaad ook erg mooi..

Maar idd wat deschels zegt..die slang moet ook eten.. is ook zielig als die muisjes dood gaan maar is het niet zielig als die slang dood gaat?
Ik ben dan alleen wel van het dood eten geven.. niet dat het muisje nog leeft. Hoe doe jij dat TS?? Geef je de muisjes leven of dood?
Oh bedenk me net.. Als je ze dood geeft moet je ze natuurlijk wel dood maken.. dus dan maakt het niet uit of jij ze dood maakt of de slang..

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:58

Hoeveel babymuisjes heb je Nicky? Want ik heb vroeger ook nestjes muizen gehad, maar kreeg er altijd maar max. 6 uit een vrouwtjesmuis Tong uitsteken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:59

mooie slang alhoewel in hem wel eng vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:02

Heel erg gafe beestjes Ja . Heb toch met lef naar de foto gekeke nvan de lijkjes, wat ziet dat er goor uit Bloos . Wel schatig d'rest van de muisjes en je slang Lovers

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:02

Zo, moeder heeft zich wel goed tegoed gedaan aan haar ene jong, het lijkt nu wel een zeemeermin op de foto.... Bij mijn gerbils maakte moeder vaak ook de jongen waar wat mee mis was dood, maar dan beet ze alleen de hals door, dit had ik nog nooit gezien.
Laat je ze wel even leuk groot worden voordat je ze gaat voeren?

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:06

welshje68 schreef:
gaan de muisjes als voer dienen????

latnahc2 schreef:
phw ik hoop idd dat niet die muisje voer zijn Ach gut

Ja ik kan er helaas maar een paar houden. De mooiste mogen blijven, maar het grootste deel gaat als ze volwassen zijn toch echt de bek van de slang in.

druppeltje schreef:
Dat was ook het eerste wat ik dacht Haha!

Ik vind die slang wel echt supermooi! Is die nou giftig? (Ik ben echt superleek hoor!)

Dank je! Nee deze slang is niet giftig, hij wurgt zijn prooi. Voor giftige slangen vind ik dat ik nog niet voldoende ervaring heb (al zijn ze vaak wel erg mooi), maar dat risico wil ik niet lopen.

deschels schreef:
Jeetje, komen al die muisjes uit 1 nestje...dat zijn er best veel toch..

en tja als je slangen houd bestaat de kans dat je ze muizen voert of zelfs konijnen...zielig maar zo is de natuur nu eenmaal je kunt hem moeilijk vet krijgen met een stuk broccoli..

Ja klopt, hij zal toch echt moeten eten Knipoog . Dit zijn wel twee nestjes hoor! haha. Ik zet altijd twee dames bij elkaar, dan kunnen ze elkaar een beetje helpen. Beide dames hadden samen 25 kleintjes, aangezien er nu twee overleden zijn heb ik er nog 23 Knipoog

Aims schreef:
Ahh wat een schatjes die muisjes!! Lovers
En die slang is inderdaad ook erg mooi..

Maar idd wat deschels zegt..die slang moet ook eten.. is ook zielig als die muisjes dood gaan maar is het niet zielig als die slang dood gaat?
Ik ben dan alleen wel van het dood eten geven.. niet dat het muisje nog leeft. Hoe doe jij dat TS?? Geef je de muisjes leven of dood?
Oh bedenk me net.. Als je ze dood geeft moet je ze natuurlijk wel dood maken.. dus dan maakt het niet uit of jij ze dood maakt of de slang..

haha ben ik met je eens, liever een muisje dood dan de slang Knipoog
Ik voer de muisjes inderdaad levend. Zelf dood maken zou ik nooit kunnen.. Als de slang hem dood duurt het ook maar een paar seconde. Ik voer liever dood, maar dat eet mevrouw niet Vork

marin16 schreef:
Hoeveel babymuisjes heb je Nicky? Want ik heb vroeger ook nestjes muizen gehad, maar kreeg er altijd maar max. 6 uit een vrouwtjesmuis Tong uitsteken

haha ja, dit zijn er ook echt veel Haha! maar ook twee nestjes

alja schreef:
mooie slang alhoewel in hem wel eng vind

haha dankje

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:08

weet je tenminste wel wat je je slang voert...een kennis van me haalde altijd mislukte muizen bij de dieren winkel..je weet nooit wat die onder de leden hebben

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:09

Jorine_Falco schreef:
Heel erg gafe beestjes Ja . Heb toch met lef naar de foto gekeke nvan de lijkjes, wat ziet dat er goor uit Bloos . Wel schatig d'rest van de muisjes en je slang Lovers

dankje Lachen. Ja ik weet nog steeds niet waarom ze opgegeten zijn (voer meelwormen en bekyk ze alleen in de ochtend en avond voor zo min mogelijk stess)

dovish schreef:
Zo, moeder heeft zich wel goed tegoed gedaan aan haar ene jong, het lijkt nu wel een zeemeermin op de foto.... Bij mijn gerbils maakte moeder vaak ook de jongen waar wat mee mis was dood, maar dan beet ze alleen de hals door, dit had ik nog nooit gezien.
Laat je ze wel even leuk groot worden voordat je ze gaat voeren?

Ja ik begrijp het ook niet. Het is ook wel het eerste nestje voor de muis, misschien dat dat er mee te maken heeft?
Ja ze moeten minimaal 5 weken oud zijn voordat ik ze voer Lachen

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:11

welshje68 schreef:
weet je tenminste wel wat je je slang voert...een kennis van me haalde altijd mislukte muizen bij de dieren winkel..je weet nooit wat die onder de leden hebben

Ja het was eigenlijk nooit echt mijn bedoeling om met muizen te gaan fokken. Maar aangezien tegenwoordig veel reptielen vroeg sterven aan nierafwijkingen (door verkeerde voeding muis), fok ik ze liever zelf zodat ik zeker weet dat de muisjes het beste voer krijgen Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:27

mooie slang.
je hebt moooie grote nesten zeg mijn top was 17 jongen uit 1 muisje.
ik vries vaak een gedeelte in van de jonge,wel pinky s hoor zodra ze haar hebben dood ik ze eert en dan gaan ze de vriezer in als ik teveel over schot heb wat ik niet kwijt raak.
ijn rattenslangen eten nu nog dood over een maand of 3 hoop ik hun hun eerste fuzzys voor te schotelen levend.
mijn boa eet op dit moment vanaf 5 weken erg goed.
ik voer zelf liever levend ik voer echter ook mijn baardagamen en axolotls af en toe muizen de axos wel dood maar de agamen krijgen ook levend.

gr gemma

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:30

Daar is ie weer Lachen
Ik ben echt fan van die slang Nagelbijten / Gniffelen
Hij zal inderdaad toch moeten eten.. Je hebt groot gelijk dat je de muisjes zelf fokt voor de slang hoor.. Als je ze ergens vandaan haalt heb je kans dat ze misschien ooit gif hebben gehad ofzo.. En dat lijkt me ook weer niet echt goed voor de slang.. Super beest! Kwijl

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:25

luna1 schreef:
mooie slang.
ik vries vaak een gedeelte in van de jonge,wel pinky s hoor zodra ze haar hebben dood ik ze eert en dan gaan ze de vriezer in als ik teveel over schot heb wat ik niet kwijt raak.
ijn rattenslangen eten nu nog dood over een maand of 3 hoop ik hun hun eerste fuzzys voor te schotelen levend.
ik voer zelf liever levend ik voer echter ook mijn baardagamen en axolotls af en toe muizen de axos wel dood maar de agamen krijgen ook levend.

gr gemma

dankje. Wow dat is wel een heel groot nest dan!
Gaaf dat je zoveel dieren hebt! Hoe dood je ze dan als ik vragen mag?

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:26

blauw00gje schreef:
Daar is ie weer Lachen
Ik ben echt fan van die slang Nagelbijten / Gniffelen
Hij zal inderdaad toch moeten eten.. Je hebt groot gelijk dat je de muisjes zelf fokt voor de slang hoor.. Als je ze ergens vandaan haalt heb je kans dat ze misschien ooit gif hebben gehad ofzo.. En dat lijkt me ook weer niet echt goed voor de slang.. Super beest! Kwijl

haha Jeej mn eerste fan Vork
Nee grapje, maar iig dank je wel!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:31

Oh die muizen! Dat doet me denken aan mn eerste nestje hamsters (MAM!! Er zitten WORMEN in zn hok!!) Toen moesten de 2 "vrouwtjes" toch maar uit elkaar!

Die slang!! Vet mooi, moest wel lachen toen je zei dat ie niet giftig is en dat ie ALLEEN MAAR wurgt!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:51

Nicky2 schreef:
luna1 schreef:
mooie slang.

gr gemma

dankje. Wow dat is wel een heel groot nest dan!
Gaaf dat je zoveel dieren hebt! Hoe dood je ze dan als ik vragen mag?

als het echt moet een flinke tik met hun kop op de tafel en de zijn al weg.
en dan gaan ze d evriezer in

gr gemma

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:40

Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:41

Jammer dat ze als voer zullen dienen, maar de slang moet ook eten he! Lachen super mooie diertjes wel, en echt zo veel!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:26

LiNdA1986 schreef:
Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...

of ze nu gewurgd worden of op een tafel doodgeslagen....

tt gaat beide erg snel.....

gr gemma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:35

het is 'normaal' dat muizen hun jongen aanvreten hoor, wij hebben op stage ook wel een nesten, vaak zijn ze al aangevreten voordat wij ze vinden, we hadden deze week het eerste nest dat het overleefd heeft.
het heeft dus niets met het eerste nest te maken Lachen maar meer de gewoonte van de muizen.. het is sneu, maar dat is de natuur.. wij hebben ze nog wel eens erger gevonden, zo ook met ratten, vorige week nog, een jonge rat, nou ja de kop was nog heel, verder was het alleen een velletje.. net een iniminie vloerkleedje..
ik vind het een hele mooie slang Ja ik vind het ook niet zielig dat ze eerst een tik krijgen, als je het in 1 x goed doet, voelen ze er niets van..

@blauw00gje, sommige dierenwinkels (waaronder mijn stage) hebben voederdieren, dus ratten en muizen, die als voer verkocht worden, die komen bij een speciale 'fokkerij' weg, waar deze beesten dus gefokt worden, het is dus een kleine kans dat daar gif in zit, aangezien ze puur voor het voer gefokt worden Lachen maar ik geef de ts ook groot gelijk dat ze zelf fokt, het is een stuk goedkoper denk ik.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:42

Wat een ontzettend mooie slang! Haha!