Rare eetgewoontes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Rare eetgewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:50

Hallo bokkers!

Zo een twee drie kan ik niet vinden of hier al een topic over bestaat, anders hoor ik het graag.

Waar ik het even over wilde hebben zijn de eetgewoontes van een van mijn katten. Niet wat betreft het gewone dagelijkse kattenvoer maar juist het eten en vooral het snoep dat voor zijn mens (mij) bedoeld is. Gisteren had ik van een klant een zakje kersenbonbons gekregen. Nou wist ik natuurlijk al lang dat Juju, zo heet het katertje in kwestie, graag chocola lust. Maar het spulletje dat in die bonbons zat vond hij nog veel lekkerder! Nou moet je niet denken dat ik 'm zomaar een hele bonbon geef, ik kijk wel uit. Hij pakt gewoon een zo groot mogelijk stuk, als het niet op smoel lukt (lieve oogjes, zoet spinnen, kopjes geven -> vrouwtje smelt en geeft katje een stukje snoep - ik weet het, ik ben te weekhartig) heeft hij een heel arsenaal aan slinkse methodes om toch wat lekkers te bemachtigen.

Hebben jullie ook dieren die hun dieet graag wat aanvullen? En wat lusten ze dan graag? Juju eet bijvoorbeeld heeeeel erg graag chocoladevla (eigenlijk alles met chocola) en stukjes brood. Ook katjang pedis gaat erin, en verschillende soorten groente, en chips is hij ook gek op. Eigenlijk lust hij alles waar geen knoflook in zit. Droge koekjes en pepermunt vindt hij ook niet zo, behalve natuurlijk als er chocola omheen zit. Het enige wat veilig voor hem is is rauwkost...ben ik de enige met een snoepvretend huisdier? Lotgenoten, laat van u horen!

madeleen

Re: Rare eetgewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:51

Als het aan onze katten ligt, eten ze echt alles. Clown
Maar dat vind mn moeder niet zo gezond, dus mag ze niet zoveel geven. Maar zodra die katten iets hebben ontdekt dat ze kunnen eten, is het eten niet meer veilig. Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:53

Stukje chocola lussen ze allemaal wel denk ik! haha..
Onze ene kat eet voornamelijk alles wat groen is.. (spinazie, sla, bonen) en tomatensoep is hij helemaal gek op

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:56

*zucht van opluchting en probeert ondertussen om hoofd van katje uit emmer lekkers te halen*

Ik ben niet de enige! Gelukkig!

Mijn andere kat vindt sperziebonen leuk. Maar alleen om mee te spelen Clown

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:58

Haha, die vinden ze hier thuis ook leuk. Clown
& 1 van de katten dacht, dat ie dat ook wel luste, maardat viel tegen. Maar met sperziebonen te spelen is natuurlijk ook he-le-maal het einde. Pling

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:02

1 kat van ons is gek op chips! Zogauw hij de zak hoort kraken zit hij bij je Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 00:06

O maar alles wat kraakt is interessant!

Net heeft hij het echt te bont gemaakt: omdat ik zonder kattengeklier wilde bokken had ik de emmer met chocoladevla even op de boekenplank naast de computer gezet in de waan dat het ding daar veilig stond. Niet dus, hij heeft 'm naar beneden gegooid. Alles onder! Boos!

Ju zit nu voor straf even in eenzame opsluiting in de badkamer om zijn zonden te overdenken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 00:15

@ Joto: tomatensoep lusten ze allebei! Bij mij thuis komt soep uit een blik Bloos en het fenomen blikje op zich is natuurlijk al on-weer-staan-baar. Als je er dan bij in de buurt kunt komen moet je als kat toch in ieder geval doen alsof je de buit ook lust. Zelfs al is het mensenvoedsel Clown

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:19

hestejente schreef:
Ju zit nu voor straf even in eenzame opsluiting in de badkamer om zijn zonden te overdenken.

Denk je??

Die zit volgens mij te bedenken hoe die alsnog bij de vla kan komen! Ja

Hier ook 3 snoeperds, al het eten is interessant. Maar van de drie is er echter maar 1 die af en toe iets gezonds te snoepen krijgt (stukje rosbief of zo) de rest staat op dieet!
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 24-01-08 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:19

ik zou maar uitkijken met die chocola.. dat is erg gevaarlijk voor honden en katten.. sowieso is snoep slecht voor dieren, het is niet voor niets geen diervoer..

hier een link over chocola bij katten:
http://www.allemaalkatten.nl/verzorging/chocolade.html

erg stom dus, dat je het geeft..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 00:27

sambagirl schreef:
hestejente schreef:

Denk je??

Die zit volgens mij te bedenken hoe die alsnog bij de vla kan komen! Ja

Hij zit daar wel vaker. Als hij er weer uit mag kijkt hij steevast berouwvol Bloos

@ Dees_Daan: fijn dat je me stom noemt. Meestal pakt hij het gewoon als ik even niet oplet, zoals net met het emmerincident. Als je een leuke anekdote hebt over een dier dat menseneten snoept zou ik het erg leuk vinden om te horen, daar heb ik dit topic voor geopend. Niet om me voor stommeling uit te laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:31

ik vind het stom dat je er niet op let.. je kat kan hieraan overlijden, ik noem je niet stom, ik vind het stom.. het is gewoon levensgevaarlijk! dit is alleen maar een waarschuwing, denk er alsjeblieft om!

een leuke anekdote? nee, want mijn katten krijgen kattenvoer, en kattensnoepjes, geen chocola, chips oid, dit is namelijk niet goed voor ze..
wat wil je horen dan? mijn kat at ook altijd chocola, maar is overleden aan een vergiftiging? nee dat is leuk.. het enigste dat onze katten extra krijgen is een stukje vlees, en soms wat melk gemengd met water.. ik wil mijn beestjes graag gezond houden Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 00:57

Ze zijn gezond, levenslustig en vrolijk en op een mooi gewicht. En natuurlijk probeer ik erop te letten dat eten dat niet voor katten bestemd is buiten bereik staat maar dat lukt nou eenmaal niet altijd. En hij verrast me ook steeds weer, zo ben ik erachter gekomen dat hij chocola lust toen er een buurvrouw aanbelde. Toen ik weer de kamer inliep had hij de reep inmiddels gevonden...

Ik vind het heel erg voor je dat je kat overleden is en ik weet heus wel dat snoep niet goed voor ze is. Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:55

Dat je het topic daar niet voor hebt geopend is pech hebben, want een duidelijke waarschuwing dat chocola erg gevaarlijk is, is in dit geval schijnbaar niet overbodig.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:56

Van de site:

Lichte vergiftigings-verschijnselen kunnen al optreden bij respectievelijk 10 gram en 3 gram per kilogram lichaamsgewicht, ernstige vergiftigings-verschijnselen treden op bij 30 en 10 gram per kilogram lichaamsgewicht.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:05

dees_daan schreef:
ik zou maar uitkijken met die chocola.. dat is erg gevaarlijk voor honden en katten.. sowieso is snoep slecht voor dieren, het is niet voor niets geen diervoer..

hier een link over chocola bij katten:
http://www.allemaalkatten.nl/verzorging/chocolade.html

erg stom dus, dat je het geeft..

Dat wilde ik dus ook al zeggen, zeker niet slim

Die van ons krijgen niks of zelden iets. Gizmo is gek van Danoontje.
En als we ze dan een keer wat geven staan ze 9 van de 10 keer echt te kokhalzen Nagelbijten / Gniffelen ROFL
Echt grappig om te zien, heerlijk beesten die niet schooien,...!
Kan me er bij een ander zo aan storen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:08

Onze was ook overal gek op.
Pap kaas aardappels groentes en vergeet bruine bonen niet Huilen van het lachen
Hij heb het een keer gepresteerd om een kerstpakket doos open te breken. Die gewoon helemaal dicht zat.
En heeft de kaas en kroepoek en nog iets gewoon bijna helemaal opgegeten. Bloos!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:13

Vende schreef:
Van de site:

Lichte vergiftigings-verschijnselen kunnen al optreden bij respectievelijk 10 gram en 3 gram per kilogram lichaamsgewicht, ernstige vergiftigings-verschijnselen treden op bij 30 en 10 gram per kilogram lichaamsgewicht.

De regel hoger staat dat melk of witte chocola niet gevaarlijk zijn. Laten we er vanuit gaan dat het beesje melkchocolade heeft zitten eten Haha!

Mijn kat lust amper kattevoer, enige waar ik hem in zijn jonge tijd mee kon omkopen was spaghetti bolognese. Voor de rest raak je er alleen dingen aan kwijt je hem uit de hand laat eten ... Verwend nest

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:20

Onze Murdock jat ook de koekjes, chippies en snacks onder je vandaan als je niet oppast. Maar dat doe ik dus wel, heb als eigenaar de verplichting hem te behoeden voor gevaren als giftige voeding.

De katten en hond krijgen bij mij een compleet gebalanceerd en uitgekiend natuurlijk menu en mogen het daarmee doen. Ik ben zowat meer bezig met hun voeding dan met dat voor mezelf Knipoog

En tsja, ik vind friet en frikandellen, shoarma of MacDonalds ook onwijs lekker. Maar m'n moeder heeft mij gelukkig ook niet toegestaan hierop te leven!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:31

Kimmie_girl schreef:
Onze was ook overal gek op.
Pap kaas aardappels groentes en vergeet bruine bonen niet Huilen van het lachen
Hij heb het een keer gepresteerd om een kerstpakket doos open te breken. Die gewoon helemaal dicht zat.
En heeft de kaas en kroepoek en nog iets gewoon bijna helemaal opgegeten. Bloos!

Doortastendheid die angstaanjagend bekend voorkomt Knipoog Een DOOS is op zich al een geweldig speeltje natuurlijk en dan hebben we het hier over een met allerlei lekkers... Als ik boodschappen heb gedaan en ik berg de aankopen niet meteen op wordt mijn tas zonder pardon geplunderd! Voordat ik van de broodfetisj van mijn katje op de hoogte was heb ik een keer bijna de supermarkt gebeld om te vragen of mijn halfje volkoren niet toevallig eenzaam was achtergebleven op de band. Toch nog maar een keer goed zoeken leverde een verscheurde buit onder de bank op Clown

Vandaag heeft hij nog geen menseneten op! En vanavond heb ik spruitjes en die lust hij niet Nagelbijten / Gniffelen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:44

de ene kat van mijn moeder jat altijd rauwe net geschilde aardappls als je niet oplet
eet ze niet op, maar likt ze af, kan ze echt een uur mee bezig zijn Clown
de andere kat bij mijn uoders is het eerste half jaar van mijn tante geweest, die heeft hem grondig verwend (elke dag een likje slagroom, ze had opeens altijd gerookte zalm in huis, kreeg hij ook dagelijks en klein stukje
en regelmatig een lepeltje ijs...
(mijn tante heeft de kat pas genomen toen ze al terminaal ziek was (kanker) en mijn moeder haar had gezegd het gewoon te doen omdta wij de kat een goed tehuis zouden bieden als zij zou overlijden ... vandaar de verwennerij )
dus als nu de koelkast open gaat zit banjer steevast direct naast de koelkast op zijn slagroom te wachten Tong uitsteken

mijn eigen setje eet alleen droge brok , en 's avonds ene beetje blik
hoewel Pogo een voorkeur heeft aan mijn vriends vingers, daar kan hij echt ene uur op gaan liggen kluiven en sabbele

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:05

hestejente schreef:
Ze zijn gezond, levenslustig en vrolijk en op een mooi gewicht. En natuurlijk probeer ik erop te letten dat eten dat niet voor katten bestemd is buiten bereik staat maar dat lukt nou eenmaal niet altijd. En hij verrast me ook steeds weer, zo ben ik erachter gekomen dat hij chocola lust toen er een buurvrouw aanbelde. Toen ik weer de kamer inliep had hij de reep inmiddels gevonden...

Ik vind het heel erg voor je dat je kat overleden is en ik weet heus wel dat snoep niet goed voor ze is. Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend.

mijn kat is niet overleden, dit was een voorbeeld..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:58

madeleen schreef:

Onze katten zijn dan weer superkieskeurig Clown. Garnaaltjes, zalm, vis.. Nee hoor, daar trekken ze hun neus voor op. Groenten moeten ze al helemaal niet hebben en ook bij de snoepjes blijven ze wijselijk weg.

Wat ze wel dolgraag eten zijn zuivelproducten (yoghurt, kaas, melk, boter, ...), en hun katteneten (maar pas op, ook enkel en alleen hun vaste merk, voor andere merken trekken ze hun neus op).

Ongelofelijk die beesten Vork

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:22

tantjeuh schreef:
madeleen schreef:

Onze katten zijn dan weer superkieskeurig Clown. Garnaaltjes, zalm, vis.. Nee hoor, daar trekken ze hun neus voor op. Groenten moeten ze al helemaal niet hebben en ook bij de snoepjes blijven ze wijselijk weg.

Wat ze wel dolgraag eten zijn zuivelproducten (yoghurt, kaas, melk, boter, ...), en hun katteneten (maar pas op, ook enkel en alleen hun vaste merk, voor andere merken trekken ze hun neus op).

Ongelofelijk die beesten Vork

Haha, ja, mijn andere kat is ook zo. Van de dierenarts had ik brokjes speciaal voor gecastreerde katten gekregen en ze at het... drie dagen Clown Nou heb ik eindelijk iets gevonden dat ze wel lust. En zuiveldingetjes vindt ze ook lekker. Zo verschillend dat die twee zijn, echt heel idioot.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:34

Ach we hebben al jaren katten. De meeste waren eigenlijk gewoon normaal qua eetgedrag. Vlees/vis en zuivelproducten lusten de meeste katten wel.

We hebben 1 kat gehad die was helemaal gek op komkomerschillen.

En een ander spande echt de kroon qua eetgewoontes. Was een hartstikke lief dier, maar behalve als je een ijsje ging eten en dan wel iets van een cornetto of magnum. Dan at hij met je mee.

Verder was hij dol op doppinda's, geen andere pinda's alleen maar doppinda's.

Hij lustte ook wel kaas, maar dan alleen maar oude kaas.

Vlees gaf hij niet veel om, behalve gehakt. En dan alleen gehakt wat door mijn vader al gekruid was anders niet.

Later hebben we ontzetten om hem gelachen toen we de kat van mijn oma in huis kregen nadat mijn oma was overleden. Die kat was namelijk gek op ham en kreeg dat af en toe. Onze kat vond ham verschrikkelijk maar omdat de kat van mijn oma het at moest hij het persé ook. Geweldig gezicht hoor een kat met lange tanden een stukje ham zien proberen weg te krijgen Haha!

Verder hebben wij onze katten verder nooit echt iets van snoep gegeven, gewoon brokjes af en toe blik. En heel soms een stukje vis of vlees.