Hoe kun je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Hoe kun je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:16

Sommige mensen maken mij echt zooo boos. Verdrietig
Vandaag ook weer. Ik werk dat als vrijwilligster bij het dierenasiel (meestal twee dagen, hangt een beetje van me werk af) En vandaag ja hoor, het was weer raak...
Een antilliaanse man kwam drie hoopjes ellende brengen... drie inimini puppies (ze leken een beetje op chihuahuas) Hij had ze gevonden in de knoek (soort bos in het papiamentu)
Onder de vlooien, wormen, echt drie zakjes botjes, ze waren echt helemaal kapot, we hebben ze dan een papje gegeven, en hebben ze uiteindelijk in moeten laten slapen, want het was echt niet meer te redden... Verdrietig

Ik denk dan hoe kun je? Ze weten dat we ze hier liefdevol verzorgen, ontvlooien, onteeken, voeren. (Ook doen we sterilistatie & castratie dagen) maar nee hoor, ze vinden het stoer om een hond met zijn klokkenspel te laten lopen. En vrouwtjes? Die zijn toch niks waard. Zag laatst een (loops) teefje met tien! mannetjes honden achter dr kont lopen...

Natuurlijk redden we ook genoeg gezonde honden, maar geef ze dan af bij ons, en dump ze dan niet in de knoek...

Als je dan een mishandelde/verwaarloosde hond de deur uit zien gaan met een nieuwe baas, nieuwe riem en een kwispelende staart weer je weer waar je het voor doet Knipoog

Als ik ze tegenkom dan... Hamer
Ik denk liever niet dat ze me tegen komen. Haha!

Sorry, ik moest het echt van me af schrijven, appelflap mijn hond ligt elke dag in de airco krijgt gewoon biefstuk, en andere mensen dumpen hun honden gewoon alsof het vuilnis is....

Koper

Re: Hoe kun je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:08

Okee, heel begrijpelijk dat je het even van je af wil schrijven. Wat ik eigenlijk niet goed snap is of die puppies nou van die man waren of niet. En als dat zo is, hebben jullie dan met hem gepraat? Geprobeerd een en ander uit te leggen?

En heet je hond echt appelflap? Geniale naam!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:19

Nee, die heet Jessie Tong uitsteken (bokt censuur)
Nee hij heeft ze gevonden, trouwens je kunt er toch niet achterkomen wat er echt is gebeurd, er gebeuren echt soms vreselijke dingen met die beesten Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:27

Uit je verhaal kon ik het niet goed opmaken maar idd, ze kunnen overal vandaan komen. Ellendig als er zoiets gebeurt, hopelijk lucht het een beetje op dat je het kwijt kunt.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:44

Ja, ik ben er nu al best wel 'gehard' van maar af en toe dan kun je die mensen wel iets aandoen Lachen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:46

ik vind het zoo zielig als ik op mezelf woon en ik neem diertjes ga ik ook eerst bij het asiel kijken je weet maar nooit wat voor lieverdjes je daar tegen komt Ja

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:48

Ja wij hebben nu wel een rashond, maar me kat is ook gewoon uit asiel, als je daar eenmaal werkt dan hoef je niet zonodig meer het papiertje met stamboom Ja

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:51

wij hebben dan ook een puppy bij mensen opgehaald want die moest weg daar want ze waren in schulden, het is zo een lieverd en het is ook een rashond mij gaat het daar totaal niet om Lachen onze drie katten zijn gewoon de simpele katten die bijna elke huis heeft Ja zag vandaag ook een progamma en die vrouw die haalde haar mustiffs ook uit het asiel wat een geweldige honden Ja Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:03

stephanie09 schreef:
ik vind het zoo zielig als ik op mezelf woon en ik neem diertjes ga ik ook eerst bij het asiel kijken je weet maar nooit wat voor lieverdjes je daar tegen komt Ja

Dat dacht ik ook toen ik een eigen plekje vond. Verschillende asiels een paar weken geprobeerd, met als "opbrengst" alleen buitenkatten of dieren die in een koppeltje worden geplaatst (destijds wilde ik 1 kat) Uiteindelijk is het een kat uit een marktplaatsadvertentie geworden, wel een "zielig geval" (te jong bij moeder weggehaald, werd gepest door de andere katten van die mensen) Dus wat mij betreft ligt het ook een beetje aan de situatie.