Probleem met mijn twee honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Probleem met mijn twee honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:48

Hallo allemaal
Ik heb een serieus probleem met alle twee de honden. Ze lopen heel graag in het park, dat vinden ze echt geweldig!. Maar daarvoor moet ik wel een drukke brug over. Als ik dan over de brug wil lopen dan gaan ze allebei helemaal plat liggen. Je kunt ze dan moeilijk de brug over slepen!. Branka is vrijdag voor het eerst naar het park geweest en nu wilden wij vandaag weer gaan maar toen wou ze ineens de brug niet over. Vorige keer liep ze braaf de brug over. Met snoepjes geprobeerd maar nee Ach gut .

Brand los met tips Tong uitsteken
Laura

Jokonootje

Re: Probleem met mijn twee honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:56

vooral je hond er niet over heen trekken !!
Ga eens met een andere hond mee lopen en vooral ontzettend en veel te overdreven belonen als ze ook maar 1 pootje erop zetten...

Ga vooral individueel met ze oefenen en niet met twee honden tegelijk dat beloont moeilijker als er eentje iets goed doet en de ander niet...
Maar probeer vooral ontzettend uitbundig te belonen desnoods doe je een dansje waarbij je heel hoog praat mensen zullen je ontzettend vreemd aankijken maar dat moet je er maar even voor over hebben...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:36

Jolanda_ schreef:
vooral je hond er niet over heen trekken !!
Ga eens met een andere hond mee lopen en vooral ontzettend en veel te overdreven belonen als ze ook maar 1 pootje erop zetten...

Ga vooral individueel met ze oefenen en niet met twee honden tegelijk dat beloont moeilijker als er eentje iets goed doet en de ander niet...
Maar probeer vooral ontzettend uitbundig te belonen desnoods doe je een dansje waarbij je heel hoog praat mensen zullen je ontzettend vreemd aankijken maar dat moet je er maar even voor over hebben...

We hebben maar 2 honden en die ene kan absoluut niet met andere honden haha

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:49

hm.. zijn er tijdstippen waarop het minder druk is op de brug?
ik weet dat mijn honden ook niet over bepaalde bruggen durven waarbij ze de grond kunnen zien..als t een brug is waarbij ze niet 'door de brug heen kunnen kijken' is er niets aan de hand
en misschien vinden jouw honden t met al die drukte wel extra eng.. ?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:13

misschien kan je thuis eens wat voorbereiden op enge zaken, zodat hun zelfvertrouwen wat groeit; Bv. reeks stoelen zetten, ze moeen er dan over lopen, zelf een nep brugje maken, eens kijken of ze dit willen doen. Verder zou ik aan dat bange gedrag niet teveel aandacht geven, misschien met een balletje (of speeltje dat ze te gek vinden) eens een klein stukje rollen over de brug. Laat ze ook kijken naar andere honden die de brug wel met gemak nemen.