Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Ik denk dat een opvoedcursus meer voor je hond gaat doen dan een castratie
Citaat:Helpt castratie bijvoorbeeld wel? Zorgt het ervoor dat zijn klachten over gaan? En wat doet het met zijn karakter?
Daarnaast ben ik ook behoorlijk "bang" dat hij een castratenvacht krijgt en dikker wordt (natuurlijk is dat bijzaak, ik wil dat hij gezond is, maar toch) Hij staat momenteel al op een redelijk streng dieet.
Daarnaast is hij inmiddels 4 jaar. Niet echt oud, maar hoe zit het met een castratie op die leeftijd? Moet ik dan met bepaalde zaken rekening houden?
Wat ook meespeelt is dat onze vorige golden retriever (waarschijnlijk) epilepsie heeft over gehouden aan een narcose. Weet iemand hier misschien of dat risico er tegenwoordig nog steeds is? De tijd dat onze vorige golden "onder het mes" ging is een jaar of 15 geleden.
jessie84 schreef:Mijn labrador heeft ook heel veel last van zijn hormonen ik ben nu sinds 2 dagen bezig met homeopatische druppels gewoon van vsm bij de drogist gehaald.Het heet geslachtdrift of het werkt weet ik nog niet maar ik vind het proberen waard.Hij had pas geleden een vergrote prostaat van alle opwinding.
jessie84 schreef:pinot op de verpakking staat dat je het 3 weken moet doen maar er staat volgens mij niet wat je na die 3 weken moet doen?Zou je het dan alleen moeten geven als er dus een loopse teef is.Weet jij het misschien?