Op vakantie met hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Redseven

Op vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:54

Ik wil van de zomer mijn hond mee op vakantie nemen naar Frankrijk of Italie, weet iemand een leuk vakantie adres.

Kedevr

Re: Op vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:12

Sorry een leuk adres weet ik niet. Ik heb laatst bij de DA een folder meegenomen waarin nuttige tips staan als je met je hond naar het buitenland wilt. O.a de vaccinaties, gezondheids verklaring, wat verplicht is in welk land e.d. Misschien ligt de folder ook wel bij jouw dierenarts. Het is een folder van 'Bayer HealthCare'. Als je belang bij de folder hebt en het ligt niet bij je DA wil ik het ook wel toesturen als je je adres pb't. Misschien kun je via google wel een leuk adres vinden.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:41

Dank je voor je tips. Ik weet inmiddels wat ik moet enten voor het buitenland (drie vrienden van mij zijn dierenarts), ik heb ook al op google gekeken en daar kwamen inderdaad wat adressen naar voren, maar het ziet er allemaal leuk uit maar wilde weten of iemand goede ervaringen had op een adres vandaar. Ga maar weer eens verder googlen Pling

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:02

even een tip voor als je naar italie gaat..
honden zijn daar verplicht om een muilkorf te dragen
k weet niet of dit voor elke hond geldt of pas vanaf een bepaalde hoogte..
maar die van ons ( labradors) moeten wel gemuilkorft worden.
ware t niet dat die van ons er absoluut niet tegen kunnen en zodra dat ding omzit ze niet rusten tot ie weer af is..
wij hebben t ding dan ook afgelaten en jahoor..binnen 2 dagen hadden we een flinke boete aan onze broek hangen..
dus als je naar italie wilt..oefenen van te voren met dat ding!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:08

Wij zijn 2 jaar terug naar zuid-frankrijk geweest een SVR camping. De hond liep gewoon los. Doordat het allemaal mensen met intresse voor dieren zijn vinden de buren het niet erg. Vlakbij konden we zwemmen in de rivier. Dus was wel lekker met de honden.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:44

Ik zal het nog navragen of die van mij een muilkorf op moet ik weet alleen niet of ze zo een kleine maat hebben, het is namelijk een Boomertje (malthezer x shih tzu) van ca 28 cm en 4,7 kg Haha! . Dienetje: weet je de naam van de camping nog?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:44

ah oke..
wij zijn trouwens ook vaak op leuke campings geweest met onze honden..
wij zoeken gewoon altijd een camping waar de honden mogen komen (staat altijd op de site en anders moet je ffe emailen).. en dan zoeken we een camping met in de buurt een rivier of meer waar de honden los mogen zwemmen..
afgelope jaar hadden we een camping aan de Rone (frankrijk dus).. onze sta caravan lag direct aan t water ( nja, met een pad van 2 meter er tussen Tong uitsteken) en de honden konden er heerlijk zwemmen..k weet alleen de naam even niet meer..en de rest van de camping was niet zo bijzonder ( huisje was wel heel fijn)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:36

Wij zijn naar de vogezen geweest, op een camping met sta caravans... als je echt intresse heb kan ik het park voor je nazoeken, kon je leuk wandelen en hondje had het erg naar zijn zin. Maar nog meer had hij dat in de ardennen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:55

Als je een idee hebt waar je heen wilt, kan je daar bij het VVV wel brochures aanvragen, doen mijn ouders ook altijd. Die gaan naar Duitsland, maar in Frankrijk enzo zal je dat ook wel hebben.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:02

let er ook op dat je bij de DA aangeeft dat je naar frankrijk ofzo gaat, wij moesten onze hond ook wat geven tegen hartworm, omdat die daar vaak voor zouden komen..
wij gaan naar de kust, atlantische, met de hond..MEGA strand om te rennen..
en Tekentang altijd bij de hand hebben als je bossen ingaat..
en voor het weggaan geef ik altijd vlooienmiddel met anti teken middel erbij, frontline geloof ik

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 20:24

Thanks voor de tips tot zover. Ik ga in ieder geval een EHBOpakketje aanleggen die ik mee ga nemen. We zoeken iets waar we een beetje luxe, rust, wandelen en lekker kunnen eten. Ik had op internet al een aantal site's gezien waar je kunt boeken maar heb daar totaal geen ervaring mee (met deze hondenvakantie site's). Het is voor de eerste keer dat we op vakantie gaan met hond. Zonder hond mee op vakantie heb ik geen vakantie Bloos .
Viv77 waar gaan jullie heen dan?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:27

wij gaan altijd naar Bias..ligt net buiten Mimizan, aan de kust en honden mogen mee op de camping en naar het strand..we gaan op het strand altijd iets opzij zitten zodat we niet tussen aale badgasten zitten..vind dat wel prettig ook eigenlijk

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:33

Weet niet in welke periode je op vakantie gaat, maar hou er wel rekening mee dat in Frankrijk op 14 juli overal vuurwerk wordt afgestoken als je hondje toevallig bang is hiervoor.. Mijn ene hond is als de dood ervoor en ondanks dat ik pillen uit nederland meegenomen had.. zijn we toch een week zoet geweest met m.

Wij gaan zelf altijd camperen, juist omdat dit ook voor de honden zo lekker is.. hele dag buiten etc.. zodra ze mn caravan zien staan zijn ze er niet meer bij weg te krijgen. stel je voor dat ik ze vergeet zeg Knipoog