toen ik op mezelf ging wonen had ik een paard,en kreeg ik na een klein jaar ,een hond,een rottweiler,die anders ingeslapen zou worden..
deze hond liet ik smorgens lang en goed uit,zodat ze goed moe was,en smiddags als ik thuis kwam liet ik haar weer uit,ik ben toen met haar gaan trainen 3x per week(politiehond1),en daarna nog naar het paard,toen ze heel goed kon fietsvolgen heb ik haar leren"paardvolgen" ,dat ging erg goed,en zo kon ze dus savonds naast het paard meerennen..
soms reed ik 2 paarden op een dag en liep ze dus 2 paarden per dag mee,of ik ging naar het strand,en dan ging ze mee...
die hond was altijd bij mij,personeelsfeesten ben ik nooit heen gegaan,simpelweg omdat ik een hond had..
die hond sliep overdags,soms nam ik wat uren op,zodat ik wat eerder thuis was voor haar,wat het resultaat was,dat ze niet eens van de bank afkwam,als ik haar dan ging uitlaten,liep ze geeuwend achter mij 
nee die kon prima alleen thuis zijn,alleen ja savonds liep ze echt heel erg veel...en in de weekenden nog meer...