wie wonen er nog meer alleen en hebben een hond en paard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wie wonen er nog meer alleen en hebben een hond en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:55

De titel zegt het al. Maar hoe doen jullie dat kwa tijd.
Ik zelf woon nog niet opmezelf. maar ik hoop snel van wel en dan wil graag een hond erbij. Hoe doen jullie dat kwa tijd? Zonder dat ik me hond verwaarloos

waarschijnlijk moet het dier overdag thuis blijven. (ik ben hopelijk over 2 jaar dierenarst assitente en ik denk niet dat me hond mee mag naar me werk). Maar nu moet ik savonds dan naar me paard en tja daar ben je ook zo 2 uur weg. (waar ik nu sta met me paard mag je een hond meenemen)

Ik vraag me af of het dan verstandig is om een hond te nemen. Ikzelf dacht miss een uitlaats service voor smiddags. Of mischien dat ik met overleg met me ouders dat het dier naar de zaak mee mag met me moeder (me ouders hebben een eigen zaak)

Of moet ik wachten tot ik mijn droom vent tegen kom en dan samen ene hond te nemen?

maras

Re: wie wonen er nog meer alleen en hebben een hond en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:58

Als je je hond mee naar het paard mag nemen dan heb je al een heel groot probleem opgelost want de meeste honden vinden het geweldig bij de paarden. Alleen voor je naar je werk gaat moet je je hond even goed uitlaten. En als er in de buurt een hondenuitlaatservice is dan is het helemaal in orde. Dan laat je je hond elke dag mee nemen. Echter ik las dat je dierenarts assistente wil worden...............het salaris voor dat soort banen is vaak bedroevend laag en dan zal het paard en hond betalen een groter probleem worden dan de tijd die je ervoor vrij kunt maken Knipoog

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:12

Niet doen!
Ga eerst eens op jezelf wonen in je eentje, dan zul je zien dat en een baan en een paard en een huishouden in je eentje echt je tijd opslokt!
Ik ben ervaringsdeskundige (woon al meer dan 12 jaar in m'n eentje Knipoog ) Vorig jaar heb ik wel een kat genomen maar die kan zichzelf vermaken en kan naar buiten wanneer ze wil. Ik zou me veel te schuldig voelen als zo'n hond de hele dag in z'n eentje zou zitten en idd de uitlaatservice kost ook geld en ik zou eerst eens kijken of je dat kan missen. Dan kan je idd maar beter op die droomman wachten en het samen doen... alhoewel in sommige gevallen komt die droomman nooit ...Haha! Vandaar dat ik maar een kat in huis heb gehaald haha

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:14

Ik zou ook wachten tot je je hond mee kan nemen en niet de hele dag alleen hoeft te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:27

Ik ben ook erg vaak alleen, mijn man is op zee. Ik werk verder niet. Maar ik heb een kind (2 jaar), 2 paarden niet aan huis, een grote tuin, huishouden, 1 hond, konijnen, katten. Het is best allemaal tijdopslokkend.
Als je aan het werk bent en je weet dat je geen hond mee kunt nemen, zou ik niet voor een hond kiezen, omdat een hond je tijd nodig heeft en verdient. Voor jou is de hond misschien wel leuk, maar is het voor de hond dan ook zo gezellig?
Kijk als je een hond hebt en je raakt door omstandigheden in een positie dat de hond de hele dagen alleen is, dan kun je er een oplossing voor zoeken. Maar als je van te voren al weet dat je niet veel thuis zult zijn, dan vind ik dat je geen hond moet nemen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:33

Niet doen idd, als je de hele dag weg bent zoals je zegt werken en daarna naar je paard is het denk ik niet eerlijk om een hond te nemen. Dat beestje zit dan heel vaak alleen, en om hem zoveel naar opvang te brengen of door anderen te laten verzorgen vind ik niet slim,neem geen hond als je er zelf geen tijd voor hebt. Heb je misschien vrienden of famillie die een hond hebben? dan kun je daar af en toe mee gaan wandelen en of knuffelen. Maar ik zou echt geen hond nemen als je zoveel van huis bent. Veel mensen denken er niet goed over na voordat ze een hond kopen,en uiteindelijk eindigen veel honden in een asiel of worden gewoon verwaarloosd. Ik vind het heel goed dat jij er wel goed over nadenkt en niet zomaar klakkeloos een hond koopt !

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:13

Niet doen, het is niet eerlijk voor de hond. Als je bij voorbaat al weet dat je veel overdag weg bent, want is dan de lol van een hond?

En ook als je een man hebt kan je niet altijd een hond nemen. Ik woon samen, maar wij werken allebei 40 uur per week en mijn vent zit ook nog regelmatig op zee. Bovendien, een kat is ook leuk hoor Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:39

Wacht iig even af tot je een vaste baan hebt. Misschien kan je hond wel mee. De hond van m'n assistente gaat ook altijd mee, geen probleem. Misschien moet je wel even rekening houden met het formaat hond dat je aanschaft dan, mijn hond gaat ook wel mee naar de praktijk maar da's logistiek toch even wat lastiger.
Dus iig maar even afwachten nog, hoe moeilijk ook....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:44

ik heb ook een tijd alleen gewoond en had 2 honden uit een vorige relatie en een dan nog mijn paard..
Ik vond dit erg moeilijk te combineren en heb uiteindelijk een nieuwe baas voor de honden gevonden..ikzelf vond dit verschrikkelijk maar wel beter voor de hondjes die overdag al alleen zaten en dan ook nog eens s'avonds als ik naar mijn paard was...ze werden er echt niet gelukkiger van..
Ik zou hiervoor dus nooit meer kiezen...als je bv maar 20/24 zou werken dan moet het lukken maar anders zou ik het niet meer doen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:48

Als je hond mee naar stal kan, dan is dat ideaal toch? Lachen

Ik werk fulltime en heb 2 honden, gaat prima hoor Lachen Laat ze 's morgens uit en 's avonds keutelen ze lekker op stal Lachen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:55

Ik woon sinds kort op mezelf en ik heb al 9 jaar een hond. Hij kan erg goed alleen thuis blijven, maar hou er rekening mee dat niet alle honden dat goed kunnen. Zeker als je een pup wil kan dat eigenlijk niet.
Mijn hond gaat bijna altijd mee naar m'n paard. En als ik aan het werk ben komen 1 van m'n ouders hem tussendoor uitlaten als ze tijd hebben.
Ik vind het zelf niet ideaal, misschien als je 2 honden hebt kan het beter omdat ze dan elkaar hebben.
Maar ik zou er erg goed over nadenken!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:00

ik woon ook alleen, heb twee honden en paarden.
Ik zelf zou voorlopig niet voor een hond kiezen. Ik heb nu gelukkig hele lieve ouders die regelmatig opassen (ik werk fulltime). Als ik die niet had zouden ze erg vaak alleen zitten en dat vind ik geen optie om een hond te houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:11

toen ik op mezelf ging wonen had ik een paard,en kreeg ik na een klein jaar ,een hond,een rottweiler,die anders ingeslapen zou worden..

deze hond liet ik smorgens lang en goed uit,zodat ze goed moe was,en smiddags als ik thuis kwam liet ik haar weer uit,ik ben toen met haar gaan trainen 3x per week(politiehond1),en daarna nog naar het paard,toen ze heel goed kon fietsvolgen heb ik haar leren"paardvolgen" ,dat ging erg goed,en zo kon ze dus savonds naast het paard meerennen..

soms reed ik 2 paarden op een dag en liep ze dus 2 paarden per dag mee,of ik ging naar het strand,en dan ging ze mee...

die hond was altijd bij mij,personeelsfeesten ben ik nooit heen gegaan,simpelweg omdat ik een hond had..

die hond sliep overdags,soms nam ik wat uren op,zodat ik wat eerder thuis was voor haar,wat het resultaat was,dat ze niet eens van de bank afkwam,als ik haar dan ging uitlaten,liep ze geeuwend achter mij Haha!

nee die kon prima alleen thuis zijn,alleen ja savonds liep ze echt heel erg veel...en in de weekenden nog meer... Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:24

ik woon ook op mijzelf. heb een paard, hond en kat.

heb het voordeel dat mijn hond erg goed met de kat kan, en andersom ook. en daarbij zijn ze allebei erg lui. ik werk ook hele dagen. en ben tussen de middag meestal een uurtje vrij. en dan moet ik de hond echt zijn mand uit sleuren om hem aan de wandel te krijgen. ´s avonds daarin tegen is hij altijd hyper.

hond is helaas bang voor paarden dus hij gaat niet mee naar stal. hij is dan ook maar 26 cm hoog.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:30

hmm het moet kunnen, zeker als je een uitlaatservice in de buurt hebt.

mijn man is doordeweeks nooit thuis, ik heb 3 kids 2 honden 2 katten en een paard.
het lukt allemaal wel, maar is wel druk....en nu werk ik er op het moment niet bij, dat scheelt wel. binnenkort ga ik ook weer werken 3 dagen in de week en ik ben bang dat het dan wel errrrrg druk is maar goed daar moeten we dan op dat moment ook maar een mouw aan passen Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:36

Ik heb het ideaal opgelost (denk ik). Ik werk 40 upw, mijn vriend werkt offshore (2 week op, 3 week af) Als mijn vriend weg is breng ik de honden om 7.45 bij mijn ouders, na mijn werk ga ik direct rijden en rond 20.00 uur haal ik de honden weer op.

Ik blijf in de weekenden zoveel mogelijk thuis omdat ik natuurlijk ook honden heb om er zoveel mogelijk van te genieten. Dus s avonds en in het weekend krijgen ze extra aandacht van mij.

Ik ben wel van mening dat als je fulltime werkt en je je hond niet naar je werk, oppas of stal mee kan nemen, je geen hond moet aanschaffen, dan doe je je hond tekort.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:09

Ik heb een hond en twee paarden. Verder doe ik een HBO studie.

De hond blijft thuis als ik naar school ga, en soms gaat ze mee naar stal, alleen als ik ga rijden laat ik haar thuis. Maar ik heb de paarden aan huis staa, dus ben nooit lang weg. Na het rijden haal ik haar gewoon weer op en als ik ga longeren ofzo kan ze in mijn jas en kijkt ze toe door de open rits Haha! Vind ze echt geweldig.

Verder gaat ze vaak mee op pad zoals met boodschappen doen enzo.
Morgen heb ik een excursie met school en neem ik haar ook gewoon mee. Gelukkig is het echt een mini hondje dus dat is lekker makkelijk Haha!
En als ik in het weekend naar mijn ouders ga, gaat ze gewoon mee in de trein.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:12

ik woon alleen en ik heb ok een hon een konijn een een paard.
Hond is al wat ouder ze slaapt veel. als ik aan het werk ben blijft hij thuis, alleen op donderdag gaat hij naar mijn moeder. Als ik ga paardrijden gaat hij soms mee, maar meestal blijft ze thuis. Het kan erg zielig lijken, maar we hebben geprobeerd haar bij mijn ouders te laten wonen, maar dat gaat echt niet. Ze eet dan niet meer, jankt en piept de hele dag en bij mij is ze heel erg blij.

Moet er wel bij vertellen dat ik haar 11 jaar geleden heb gekregen en toen woonde ik nog thuis en ze is erg aan mij gehecht.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 02:53

Ik ben door nogal rotomstandigheden ook alleen komen staan met een hond en paard, en ik werk fultime.
Mijn diensten zijn verschillend van lengte, bij een lange dienst gaat mijn hondje naar mijn schoonouders, bij een korte dienst blijft hij thuis. Verder sleep ik meneer overal waar het kan mee naar toe. Als ik ga rijden gaat hij mee (jawel, een Jack Russel kan een paard bijhouden Haha! ). Als ik longeer loopt mijn paard voor de zweep en Terry rent en springt er achteraan Clown .
Binnenkort krijg ik er nog een hondje bij. Zij gaat niet naar mijn schoonouders. Ze is superdruk, niet opgevoed en sloopgraag, dat kan ik die mensen niet aandoen, willen ze ook niet en ik geef ze geen ongelijk. Maar ze kan vaak wel terecht bij een vriendin van me die dit hondje eerder een maand in huis heeft gehad wegens plaatsgebrek van de eigenaar. Het hondje zit nu dag en nacht in een kennel en krijgt dus meer afleiding en aandacht, ook al word het niet ideaal.