Kippen, welk soort/ras is redelijk tam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Kippen, welk soort/ras is redelijk tam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 15:20

Komend voorjaar gaan we verhuizen en daar hebben we ook een kippenhok. De huidige bewoner heeft er ook kippen in en deze lopen ook regelmatig los in de tuin.
Nu willen wij straks ook graag kippen, maar ik wil graag en soort/ras dat redelijk tam (te maken) is. Weet iemand welk soort/ras ik dan het beste kan nemen?

Ethelate

Re: Kippen, welk soort/ras is redelijk tam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:24

Wij hadden barnevelders en die waren goed tam te krijgen, kwamen op je arm zitten om uit je hand te eten enz. Maar verder geen verstand van andere rassen, dus of het echt met het ras te maken heeft, weet ik niet Knipoog

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:25

Mogelijkheden genoeg: sabelpootkrielen, hollandse kriel, welsumer, barnevelder, baardkuifhoen, kraaikop, marans

Kijk anders eens op: http://www.kippengrabbelton.be/ -> kies je kip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:39

Wij hebben antwerpse baardkrieltjes, die zijn erg leuk. Klein, compact, en kunnen vliegen als je dat wilt. Ze zijn erg vriendelijk. Ook hebben wij brahma's, maar die zitten heel vaak niet goed in elkaar, en zijn niet goed rond te krijgen zeg maar.. Maar wij hebben ook kruisingkjes. Ze zijn iig erg leuk als je ze tammaakt, gewoon kippetjes Lachen Wij hebben een gemengde groep zeg maar, en als je ze roept komen ze allemaal Haha!
Groetjes, mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:26

Wij hebben ook Antwerpse Baardkrielen, echt leuke kippen. De oudste is nu 7, die hebben we sinds ze een kuiken was en die is echt achterlijk tam. Loopt het huis binnen (is mijn moeder dan minder blij mee Haha!) en ging vroeger altijd mee fietsen, zat gewoon voor op het stuur. Ik denk dat veel kippenrassen wel tam te krijgen zijn.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:57

Ik heb Cochin, dat zijn echt knuffel kipjes. Ze zien er lekker bol en fluffy uit en zijn ook heel rustig.