Zie ik mijn kat nog terug..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieke

Zie ik mijn kat nog terug..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 14:58

Een van mijn katten is woensdagmorgend niet komen opdagen. Normaal is ze altijd eerst als ik ga opendoen. Als we thuis zijn zitten ze altijd binnen, maar snachts heeft mijn vriend ze liever buiten. Begrijpelijk, ze hebben een grote schuur en vele hokjes waar ze terecht kunnen. Onlangs is ze gesteriliseerd dus een kater gaan zoeken, zou raar zijn. Vorig jaar ben ik ze rond deze periode ook eens twee dagen kwijt geweest, maar nu zijn het al drie dagen en twee nachten. We wonen in de polder, dus niet echt 'verkeersgevaarlijk' maar wel met een 'kattendoder' een straat verder.

Pfff k voel me er zo rot bij. Ben woensdagmiddag al eens met onze hond gaan zoeken, maar niets gevonden.
Nu is het al vrijdag en is ze er nog niet. Vanavond dus nog maar eens op tocht. Ik word gewoon gek van het idee dat ze verdwenen zou zijn. Huilen
Hoelang zijn jullie katten al weggebleven? Zou ik mijn kat nog terugzien?

Needje

Re: Zie ik mijn kat nog terug..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:00

Ik zou gewoon even de dierenambulance bellen. Heb je 'r gechipt? Dan kunnen ze zo kijken of ze is binnengebracht.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:02

1 van mijn katten is wel eens 2 weken weggeweest...
En laatst is eentje bijna een week weggeweest, maar die is denk ik meegenomen en uiteindelijk toch weer losgelaten want hij rook helemaal naar een washok/bijkeuken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:03

Onze kat is ook eens twee dagen weggebleven, toen hebben we overal posters opgehangen, en de volgende dag zat hji weer op de stoep. Waarschijnlijk in een schuurtje opgesloten gezeten ofzo.

Ik hoop dat je haar nog vind, misschien is ze ook ergens per ongeluk opgesloten. Ik zou even naar de dierenbescherming bellen, misschien hebben die haar gezien, en een paar foto's in de buurt ophangen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:04

Ze kan natuurlijk altijd verongelukt zijn maar het is ook heel goed mogelijk dat ze nog terugkomt.

Het beste kun je 's avonds laat gaan zoeken. Overdag is het vaak te druk en dan durven ze niet goed te voorschijn te komen.

Vind trouwens wel dat je tot nu toe erg weinig hebt ondernomen om je kat terug te vinden. 1x zoeken terwijl hij al 3 dagen weg is.

Ik had al lang posters opgehangen van kat vermist, bij de buren aangebeld en bij het asiel geïnformeerd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:04

ff asiel bellen

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:09

Mmmnee, gechipt is ze niet. Maar ze zullen zeker zien dat het geen zwerfkat is want ze draagt een fluo vlooienbandje met een belletje.
Of er zoiets als een dierenambulance is bij ons in België weet ik niet. Ik denk erover om anders briefjes in bussen te steken (maar mijn vriend gaat me waarschijnlijk hopeloos belachelijk vinden)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:12

Je kan beter posters met foto ophangen aan de lantaarnpalen dan briefjes in de bus. Dat valt veel beter op, en is minder werk. Misschien zit je kat wel een kilometer verder.

xFioonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:15

Even kijken in het telefoonboek, als er een dierenambulance is , staat hij er vast wel in...
gewoon doen, die briefjes!
jij wil je kat toch terug, jammer voor je vriend, maar niet opgevne hoor!
succes, ik hoop dat ze weer terugkomt!

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:40

lindsey schreef:
Ze kan natuurlijk altijd verongelukt zijn maar het is ook heel goed mogelijk dat ze nog terugkomt.

Vind trouwens wel dat je tot nu toe erg weinig hebt ondernomen om je kat terug te vinden. 1x zoeken terwijl hij al 3 dagen weg is.

Ik denk niet dat ik echt weinig heb ondernomen. Gisteren ben ik bij de buren langs geweest(grote boerderij waar ze ook wel eens heen ging.)Die gingen uitkijken naar haar (want ze kennen haar). Ik ben de eerste dag al gaan zoeken toen ik thuiskwam van mijn werk en heb dan gisteren alle vervallen hokjes en zolders afgezocht op onze boerderij.
Verongelukt hoop ik echt niet, maar...dan zou ik haar moeten vinden in de kant denk ik en dat was woensdag niet het geval...

Ergens vastzitten, daar heb ik ook al aan gedacht. Ze is redelijk sociaal en tis een verzorgde kat. Vandaag weer gaan zoeken en morgen briefjes als ze er nog niet is...

Al hoop ik gewoon dat ze vanavond gewoon weer tevoorschijn komt als ik thuis kom van mijn werk (ze kent mijn auto)..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:42

Heb je al op AmiVeDi gekeken?
Is ze geregistreerd bij PetLook?

Dierenartsen in de buurt bellen, asiel, kabelkrant, regionieuws-website, dorpskrantje, advertenties in supermarkten ophangen.

Verder zou ik haar zeker laten chippen als ze naar buiten kan, en met een kattendoder in de buurt zou ik mijn katten al helemaal niet naar buiten laten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:50

ik ben van mening dat als je je kat buitenlaat, je aan je kat en jezelf verplicht bent om te chippen,
een dierenambulance kijkt als eerste naar een chip, als de kat dood of levend,word gevonden.

je neemt gewoon een risico als je je kat buiten laat lopen, zeker met een kattenhater in de buurt..
toen ik nog thuis woonde liepen de katten ook buiten,
toen er een verdwenen was, heb ik in de straat van de kattenhater grote pamfletten gehangen, na een uur waren ze weg, en wist ik dus genoeg, bah was een smerige vent die een grote duivenmelkerij had,
had heel veel katten vermoord.

daarom komen de mijne ook niet buiten (los)

heb je amivedi al gebeld>?

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:11

Ben vanavond weer op tocht geweest, maar mijn kat niet gevonden.(ook niet dood langs de kant) Dus eigenlijk is dat een beetje een opluchting. Heb vernomen dat er de laatste twee weken nog geen katten zijn neergeschoten door onze 'kattenhaters'. Dat is trouwens een afschuwelijk gebeuren waartegen de politie weinig kan doen (zegt een van onze geburen).
Morgenvroeg ga ik de andere kant van de polderstraten doen en briefjes ophangen/uitdelen.

Het geeft wel wat hoop te lezen dat er katten na één of twee weken zelfs nog terugkeren...dus ik geef absoluut nog niet op.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:19

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:24

Misschien ook de gemeente even bellen, of ze niet iets hebben opgeraapt. Klinkt misschien heel banketstaaf, maar mijn kater was ook doodgereden, en vlak voor iemand kwam zeggen dat hij daar lag was er iemand die de gemeente bijna had gebeld om hem op te halen. Dus wel mazzel gehad dan. Maar ik weet precies hoe je je voelt Lachen Veel succes met de zoektocht!
Groetjes, mij

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:27

Onze vorige kat is eens 2 kilometer verderop "gespot" door buren, ze bleek een adresje te hebben gevonden waar iedere dag verse vis te halen was Vork Toen we gingen kijken liet ze zich heel makkelijk meenemen, het was niet zo dat ze niet thuis wilde komen, maar meer dat ze gewoon naar de plek ging waar het beste eten gegeven werd Knipoog Toen ze eenmaal thuis was, was ze het ook zo weer vergeten. We hebben haar na een weekje weer naar buiten gelaten, en ze liep niet meer weg Lachen

Mijn huidige kat is wel gechipt (al komt ze niet buiten, hier uit de flat kan ze niet ontsnappen, maar uit haar vorige huisje wel)