Mijn hond (Doortje) heeft de laaste tijd aanvallen. Ze is pas 5 (wordt in april 6).
Ze is altijd buiten, want ze haart verschikkelijk. 's avonds doen we haar standaart naar binnen toe. Doen we altijd, ook in de zomer, savonds is ze altijd binnen! Overdag lekker buiten. Ze heeft een heeel groot schuilhok, daar zit haar mand in. En ze kan zelfs nog buiten de mand liggen en ze zit heerlijk uit de wind.
Dik een ruim maan geleden, savonds om 8 uur:
Ik kwam binnen.
Doortje begint ineens vanuit het niets, helemaal te shacken!!! Ze schudde helemaal door elkaar. Ik rende kei hard op haar af en probeerde haar rustig te houden. Ze kwam een beetje bij maar kon niet meer lopen om haar achterpoten.
Papa en ik liepen met haar naar buiten...we hebben 5 min met haar in de tuin gezeten en ze kon nog steeds niet lopen. Na een tijdje ging het beter en is papa even met haar gaan wandelen (3 min ofzo). Toen ze terug kwam was er niks aan de hand gelukkig.
Wij dachten dat ze was geschrokken omdat bijvoorbeeld haar poot sliep of kramp had...maar sinds het geval van gisteren avond denken we daar toch anders over...
Gisterenavond rond 10 uur
Ik was lekker op de bank een koekje aan het eten tv kijken. Doortje was achterin de kamer.
Ze mag nooit de mand uit, omdat ze altijd vieze poten heeft, en wij tapijt hebben. Dat doet ze ook niet! Ook nog nooit gedaan! Super trouw.
Ik was dus lekker aan het eten, komt ze ineens keei hard op mij afgesprint!

Ik til haar op, nou wat ik voelde het leek net een steen, helemaal stijf! Ik tilde haar op de bank, en ze ging meteen weer ingedoken liggen.
Ze keek me aan, of jullie het geloven of niet, maar er keken geen onschuldige lieve oogjes naar mij, maar echt het waren van die duivelse ogen die naar mij keken, echt heel eng, echt duivels! Ik moest huilen, want het was echt niet meer mijn hond die ik voor mij zag. En wat raar was, heel haar hoofd was niet aan het trillen, maar aan het draaien, en op en neer aan het bewegen. Net zoon hondje die je op de achterbank van de auto's weleens ziet, die dan zo met hun kop bewegen, door dat rijden.
Mama kwam binnen, die dacht, wat doet de hond op de bank. Maar ik alles uitgelegd...
Wij keken haar nog een poosje aan, ze deed het nog steeds een beetje.
Dit heeft ongeveer 6 min geduurt.
mama heeft net de dierenarts gebeld, morgen moet ze zich laten prikken, spuiten onderzoeken doen etc...
Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Ik moest het even kwijt.