De aller grootste miskoop...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

De aller grootste miskoop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:13

Een konijnentuigje!

Mijn konijnen snappen er niets van, ze blijven stil op hun plek zitten, en verroeren zich echt niet, wat je ook doet.

Is er een manier om ze aan te leren hoe mee te lopen?

Ik zou het namelijk heel leuk vinden om wat meer met mijn konijnen bezig te zijn,
ik heb mezelf er op betrapt dat ze een stuk meer aandacht kregen toen ze nog klein waren.

En daar wil ik verandering in brengen, ook kunnen ze niet in de ren tot hetvoorjaar (ivm (italiaanse) bacterie die in het gras zit, waar ze ernstig ziek van geworden zijn en waar ze in nederland bijna niets van af weten of ze er medicijnen voor hebben.

Wat zijn andere leuke dingen om te doen met je konijn?
'speelgoed' voor in het hok? Ik heb nu een soort balletje waar je hooi in stopt met een belletje eraan (soort hooinet idee, maar dan van ijzer) Dat vinden ze echt super leuk!

Sisco4life

Re: De aller grootste miskoop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:18

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:23

Whahah dat springen!!
Echt ernstig.. Vooral dat tweede filmpje, gebeurd dat echt zo?
Ik heb er nog nooit van gehoord.. Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:24

hoe krijg jhe het dan zo ver dat die beesten er over heen gaan springen en niet er doorheen ofso Y:)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:25

Toen ik een jaar of 7 was deed ik dat ook altijd. Wilde konijn niet lopen sleurde we ze gewoon mee Clown Arme beestjes achteraf Nagelbijten / Gniffelen

Maar denk als je konijn niet wil dat je het hem niet echt aan kan leren..en springen met konijnen heb ik ook mn twijfels over of dat gezond voor ze is.
Kan je je konijnen niet los doen in een schuurtje ofzo?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:27

Wat geinig zeg!! Nooit geweten dat ze dit soort dingen ook met een konijn deden. Echt heel leuk!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:28

Erg leuk dat springen.
Van een tuigje snapt de onze ook niks; laat hem wel lekker los door het huis!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:31

Waarom zou dat niet goed zijn? Beter dan de meeste konijnen die meestal in een peipklein hok zitten waar ze helmaal niet kunnen rennen of springen. Super leuk dit Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:32

marleendv_88 schreef:
Toen ik een jaar of 7 was deed ik dat ook altijd. Wilde konijn niet lopen sleurde we ze gewoon mee Clown Arme beestjes achteraf Nagelbijten / Gniffelen

Maar denk als je konijn niet wil dat je het hem niet echt aan kan leren..en springen met konijnen heb ik ook mn twijfels over of dat gezond voor ze is.
Kan je je konijnen niet los doen in een schuurtje ofzo?

Natuurlijk kan ik ze wel los doen, ze lopen nu ook rond op mijn kamer. Maarja, ze hebben hier geen frisse buitenlucht en rennen hier niet vrolijk rond. Daarbij kunnen ze aan snoeren knagen. en de grond is voor hen wat glad, in de schuur gaat het niet omdat daar de fietsen staat (fiets valt, dag dag konijn... Sigaar )

Echt losloten in de huiskamer is niet echt een optie omdat ik ze dan kwijt ben Clown onder meubels enzo..

Dat springen kende ik al ja Lachen Leek me ook wel leuk, alleen geen idee hoe het aan de leren.

als ik ze zachtjes een duwtje geef onder hun kont lopen ze ook al niet mee (niet hard ofzo hoor, dat vind ik zielig), en als ik ze los doe lopen ze er waarschijnlijk alleen langs.. Tong uitsteken

Net dacht ik ook, ik zet eventjes door, dan ik eventjes een paar rukjes geen aan het riempje, maar dan worden ze echt doodsbang, en dan sleur ik ze als het ware mee, ze lopen dan niet.
Dat vind ik echt heel zielig, dus ik zoek naar andere manieren.

Met eten lokken lukt helaas ook niet meer, ze zijn een beetje zenuwachtig dus ze nemen het niet aan.

Te vaak in huis los laten kan ook niet, mijn vader is allergisch,
dus met tuigje leek de ideale oplossing.

misschien maar op puppycursus Clown
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 17-01-08 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:33

Lache die filmpjes, toen ik klein was maakte mijn broer en ik in de zandbak een stel sprongetjes waar de konijnen overheen sprongen, maar een heel stuk lager dan wat deze konijnen springen!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:34

Wat ik dat meisje op het filmpje trouwens zie doen is een beetje aanzetten onder het buikje.
worth a try??

edit* nee dus, loopt nog altijd niet mee

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:36

Geen idee hoor...ik gil ook maar wat...maar als je het met z'n 2 tjes doet? De een geeft een beetje druk op zijn achterste en de ander trekt een beetje aan het tuigje? Waarschijnlijk moet je ze het al vanaf heel jong leren en zijn die van jou al wat ouder.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:37

jup ze zijn inderdaad al een aantal jaren.
Tammie hier naast me, die is bijna drie als ik het niet mis heb..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:40

nijnlief ligt nu wel heel dicht tegen me aan uit haar zelf. deed ze anders nooit.. Lovers

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:45

Die denkt....lief zijn, lief zijn, lief zijn.....anders krijg ik dat #@*&^%$! tuigje weer om!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:47

aerdenhout1 schreef:
Die denkt....lief zijn, lief zijn, lief zijn.....anders krijg ik dat #@*&^%$! tuigje weer om!

heeftie nog om Clown

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:49

Whaha die filmpjes zijn leuk, ze springen nog hoger dan dat ik spring met mijn pony Huilen van het lachen

Maar, ik denk dat ze niet echt snappen wat er van ze verwacht wordt. En zou echt niet weten hoe je ze het kan 'leren'

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:55

Jaimyliefje schreef:
aerdenhout1 schreef:

heeftie nog om Clown

Dierenbeul!! Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:58

Dat kun je wel zeggen ja Clown hahaha

Hij is iets beweeglijker geworden nadat ik hem had opgepakt en nog eens probeerde met hem door de tuin te lopen (het is eigenlijk een zij maar ik noem haar hem, niet op letten Clown )
ze liep nog niet echt mee, maar begreep het ietsiepietsie beter. Haha!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:59

Ik heb ook wel eens geprobeert konijntjes in een tuigje te doen, maar die kropen er altijd achteruit weer uit ROFL (durfde ze nooit zo strak te doen). Helaas zijn ze inmiddels opgegeten door een vos Verdrietig ze hadden iets teveel vrijheid vrees ik, de halve achtertuin, ging jaren goed, tot op een morgen ze verdwenen waren. Naja, ze hadden een beter leven gehad dan in zo'n hokke van 0.5 bij 1 meter (no offence naar ts, niet iedereen heeft de ruimte om zo'n groot hok te hebben voor je nijn Lachen ) gewoon blijven oefenen, hij zal ooit een stap zetten vermoed ik, wie weet loop je binnenkort het dorp rond met het beestje Tong uitsteken

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:13

Heeeeeel wat jaartjes geleden had ik ook een spring-konijn. Omdat ze uit zichzelf altijd overal op en overheen sprong (op de bank, op de tafel, de trap op naar boven), heb ik op een gegeven moment een hindernisbaantje voor dr gemaakt. Ze zat in een redelijk grote ren en ging dan af en toe zelf een rondje springen.
Eigenlijk was het diertje meer een hond dan een konijn.. ik liet haar ook wel eens uit, maar dan deed ik d'r wel aan een riempje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:17

Sisco4life schreef:
En dat gaat tot HOOG
http://youtube.com/watch?v=cNPOdffkkLo

Je kan het ook doen zonder bandje..zolang je maar weet dat je beesie niet wegloopt

Okee ik vraag het me iedere keer weer af... WAT is het zwarte dingetje wat die mensen in hun hand hebben als ze springen (een parcoursje dan, bij alleen die losse hoge hindernis niet). In hun andere hand dan waar ze het bandje hebben, en op andere filmpjes doen ze hun hand met dat zwarte ding naar het konijn als 't konijn weigert? Clown

Edit: http://youtube.com/watch?v=RejsRq0MtBI& ... re=related
Bij die laatste vrouw zie je goed wat ik bedoel Clown

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:18

Blijft zo'n tuigje goed zitten? Als ze bijvoorbeeld er aan trekken dat ze zich er niet uit wurmen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:19

ik wist niet dat ze zo hoog kunnen springen Vork

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:21

WildWings schreef:
Sisco4life schreef:
En dat gaat tot HOOG
http://youtube.com/watch?v=cNPOdffkkLo

Je kan het ook doen zonder bandje..zolang je maar weet dat je beesie niet wegloopt

Okee ik vraag het me iedere keer weer af... WAT is het zwarte dingetje wat die mensen in hun hand hebben als ze springen (een parcoursje dan, bij alleen die losse hoge hindernis niet). In hun andere hand dan waar ze het bandje hebben, en op andere filmpjes doen ze hun hand met dat zwarte ding naar het konijn als 't konijn weigert? Clown

Edit: http://youtube.com/watch?v=RejsRq0MtBI& ... re=related
Bij die laatste vrouw zie je goed wat ik bedoel Clown

Zo'n elektrisch schokapparaatje Duivel Ik weet het niet.

Mijn konijn liep altijd gewoon mee, misschien een beetje oefenen?