Katten op flat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Katten op flat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:53

Hoe houden jullie een kat op een flat?
Ze komen niet naar buiten, maar ik wil wel de balkons afzetten zodat ze op het balkon kunnen komen.
Maar hoe kan dit het beste gedaan worden?

Anoniem

Re: Katten op flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:59

Die van mij komt uberhaupt niet buiten, ook niet op het dakterras, maar een vriendin van mij heeft het balkon afgezet met kippengas. Tegen de oorspronkelijk reling zit gaas (ander passen de katten er tussendoor) en dat loopt zo'n 2 meter door naar boven. De bovenkant is dichtgemaakt met een net. Geen gezicht, maar het werkt wel Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:09

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:17

De mijne zijn in de winter echt huiskatten Tong uitsteken
En in de zomer mogen ze altijd op het balkon (of wanneer het lekker weer is)
we hadden eerst 1 kat en een jaar later kwam de andere erbij. Maar toen we er nog maar 1 hadden ging ze gewoon op het balkon en nergens anders heen (we hadden niks afgezet)
En ja toen we er 2 hadden toen zagen we de nieuwste ineens gewoon buiten het hek om (op een klein randje) naar de buren sneacken.. en ze wou echt niet terug komen. We hebben haar uren geroepen toen kwam ze eindelijk dus daarna hebben we het wel afgezet
Gewoon met een paar planken die we tegen de schutting hadden gezet en plastic tassen met een tuinslang Tong uitsteken gewoon hun weg blokkeren

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:12

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:14

Lilo kwam altijd op balkon, wat we hadden afgezet met wilgentakken. Die ging lekker een tukkie doen Knipoog Maar Fellow wil alleen maar op het balkon met de missie te ontsnappen dus dat was geen succes!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:26

Die van mij komt ook gewoon op t balkon.
Verder is ie lekker lui, met speelse buien, dus heeft ook niet veel buitenruimte nodig om te rennen.
Ik denk dat t ook wel van de energiebehoefte van je kat afhangt natuurlijk.

Hij vindt t wel heel erg lekker op t balkon, zowel met goed als slecht weer.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:59

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:14

Wij (twee katten en ik) wonen erg klein, op zo'n 28 m2 (eenkamerappartement) De gang waar de voordeur op uitkomt is afgesloten en overdekt, en biedt toegang tot een gemeenschappelijk balkon. Als ik thuis ben mogen ze op de gang en afhankelijk van het weer en tijdstip zet ik de balkondeur open (vinden de buren geen probleem). Na zonsondergang mogen ze niet naar buiten. Ook heb ik een frans balkon in mijn kamer, zo'n gat met een deur en dan een hekje zodat je niet naar buiten stort. Daar staat de krabpaal voor, als de balkondeur open staat kunnen ze naar buiten kijken vanaf hun eigen plekje. Katertje vindt het leuk om over het hekje te balanceren, dan haal ik hem eraf. Ze zijn nog nooit naar buiten gevallen dus een hek/gaas is niet nodig. De buurvrouw heeft het wel ook al is haar katje erg angstig. Vanaf het gemeenschappelijke balkon is mijn kater trouwens weleens via de buitengalerij naar buiten weten te komen, hij weet nog steeds de weg terug niet te vinden, de sukkel. Dus als ze op de gang zijn en ook op het gemeenschappelijke balkon mogen loop ik er af en toe even heen om te kijken of ze er nog zijn.