Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hestejente schreef:Vreselijk. Bij ons in de stad worden gevonden (ook overleden) dieren vermeld in een krantje van de gemeente, dan weet je als baasje tenminste dat je dier gevonden is. Maar als mijn katten zouden ontsnappen (ze mogen van mij niet op straat) en iemand zou ze vinden, in wat voor staat dan ook, zou ik toch wel erg graag willen dat ze 'm even kwamen brengen o zouden bellen. De posters die ik heb opgehangen toen er eentje de wijde wereld in was waren gewoon niet te missen namelijk.Het lijkt me afgrijselijk om geen afscheid meer te kunnen nemen van je huisdier, ik denk dat als ik een dode kat/hond/wat voor huisdier dan ook zou vinden ik 'm even in een doosje zou stoppen en de eigenaar zou opsporen, van de meeste katten weet ik wel waar ze wonen. Lijkt me leuker voor het baasje dan dat de gemeente 'm laat vernietigen.
ASsi_ schreef:Ik heb de eigenaar nog gesproken, ze waren erg blij dat iemand de moeite had genomen om hem even af te dekken en aan de kant te leggen.. Hebben ze gelukkig nog even afscheid kunnen nemen.
Als je geen risico wil lopen zou je ze inderdaad binnen moeten houden maar of dat leuk voor de kat is.. Aangereden worden is natuurlijk al helemaal niet leuk maar er zijn volgens mij veel katten die gek worden als ze alleen maar binnen zitten.