Arme kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ASsi_

Arme kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 01:30

Een halfuurtje geleden kwam ik samen met mijn vriendje terug van de film.. Bijna thuis had ik zo'n akelig gevoel en dacht had ik opeens zo'n gevoel van Ow laat ons asjeblieft geen kat aanrijden.. En wat ik dan zou moeten doen enz. Het gebeurt namelijk nog al vaak dat er katten worden aangereden bij ons in de buurt.

Nu waren we bijna bij mijn straatje en toen zag ik op zon 40 meter afstand een hoopje liggen.. Ik wist niet wat t was maar ik moest gewoon kijken. We reden er langzaam heen en tot mijn afgrijzen bleek het een aangereden kat..

Met hartkloppingen stapte ik uit er lag een plasje bloed om m heen, ik hoopte dat hij dood was want het zag er zo akelig uit.. Hij leefde niet meer, vond het zo zielig kon wel huilen. Degene die hem heeft aangereden is waarschijnlijk gestopt en met een boog er om heen gereden. zo leek het tenminste te zien hoe de kat lag enz.

Ik vind dit echt zo dom, kan me er echt kwaad om maken. Het is overigens gewoon een woonwijk maar ze rijden op deze weg gewoon altijd veel te hard. Ik snap best dat iemand niet hem mee neemt of wacht tot hij opgehaald wordt. Maar het minste wat je kan doen is hem aan de kant leggen.

Dat heb ik gedaan en hem afgedekt. De dierenambulance gebeld maar die kwam hem niet ophalen dat doet de gemeente.. Op zn vroegst morgen ochtend. Ik ga denk ik morgen ochtend eerst even in de buurt informeren van wie hij kan zijn.

Het heeft best indruk op me gemaakt..
Ik hoop dat zijn baasje hem nog kan zien want het lijkt me heel erg om geen afscheid te kunnen nemen..

Stybba

Re: Arme kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:49

Het is altijd akelig om een dood dier langs de weg te vinden, en vooral een kat (als je een kattenmens bent zoals ik Tong uitsteken ) of een ander huisdier.
Wij zijn ooit op hemelvaartsdag een van onze katten kwijtgeraakt door een aanrijding. Een kennis (die als de dood is voor katten) herkende de kat en bracht ons gelukkig op de hoogte. Er is niks ergers voor iemand met een huisdier om niet te weten waar het dier is. Ik hoop dus dat de gemeente een chiplezer en dat de kat een chip heeft zodat de eigenaar opgespoord kan worden. Of nog beter: dat jij kan achterhalen van wie die kat is, zodat de mensen nog goed afscheid kunnen nemen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:20

Ik ging vanochtend kijken en ik denk dat zn baasje hem heeft gevonden (dat hoop ik tenminste).. Hij lag er in ieder geval niet meer.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:22

Bah echt sneu. Hier een aantal maanden geleden ook een kat midden op de weg toen ik aan het rijden was. Ben afgestapt en heb de kat aan de kant van de weg gesleept. Op die weg rijden ze ook rustig 80-100 terwijl je maar 30-50 mag

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:41

Hier scheuren ze ook al zo in de wijk.. Ze Hebben nu zo'n snelheidsmeter opgehangen en die is heel erg effectief (ahum) Scheve mond

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:44

Vreselijk. Bij ons in de stad worden gevonden (ook overleden) dieren vermeld in een krantje van de gemeente, dan weet je als baasje tenminste dat je dier gevonden is. Maar als mijn katten zouden ontsnappen (ze mogen van mij niet op straat) en iemand zou ze vinden, in wat voor staat dan ook, zou ik toch wel erg graag willen dat ze 'm even kwamen brengen o zouden bellen. De posters die ik heb opgehangen toen er eentje de wijde wereld in was waren gewoon niet te missen namelijk. Clown Het lijkt me afgrijselijk om geen afscheid meer te kunnen nemen van je huisdier, ik denk dat als ik een dode kat/hond/wat voor huisdier dan ook zou vinden ik 'm even in een doosje zou stoppen en de eigenaar zou opsporen, van de meeste katten weet ik wel waar ze wonen. Lijkt me leuker voor het baasje dan dat de gemeente 'm laat vernietigen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:52

Ik vind het ook nooit leuk om aangereden dieren te zien en te vinden...
Ik vind dat je het netjes hebt gedaan om hem aan de kant te leggen.
Hopelijk hebben de eigenaren hem gevonden, dan kunnen ze het ieder geval een plekje geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:56

Dat is echt naar. Ik ben blij dat mijn kat het niet erg vindt om binnen te blijven, ik woon aan een drukke weg waar iedereen altijd te hard rijdt, dus ik zou constant bang zijn.

Altijd zielig, aanrijdingen Boos!

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:51

hestejente schreef:
Vreselijk. Bij ons in de stad worden gevonden (ook overleden) dieren vermeld in een krantje van de gemeente, dan weet je als baasje tenminste dat je dier gevonden is. Maar als mijn katten zouden ontsnappen (ze mogen van mij niet op straat) en iemand zou ze vinden, in wat voor staat dan ook, zou ik toch wel erg graag willen dat ze 'm even kwamen brengen o zouden bellen. De posters die ik heb opgehangen toen er eentje de wijde wereld in was waren gewoon niet te missen namelijk. Clown Het lijkt me afgrijselijk om geen afscheid meer te kunnen nemen van je huisdier, ik denk dat als ik een dode kat/hond/wat voor huisdier dan ook zou vinden ik 'm even in een doosje zou stoppen en de eigenaar zou opsporen, van de meeste katten weet ik wel waar ze wonen. Lijkt me leuker voor het baasje dan dat de gemeente 'm laat vernietigen.

Ja daar zat ik dus ook mee in mn maag.. Dat de gemeente hem op zou halen en dat de eigenaren hem niet hebben kunnen zien. Daarom ging ik ook eerst even kijken en was ik van plan rond te vragen maar hij lag er al niet meer..

Overigens had ik een doekje over zijn koppie gelegd omdat die nog wel beschadigd was.. Wou hem niet helemaal bedekken of in een doosje stoppen omdat mensen anders misschien wel schrikken als ze niet meteen zagen dat er een dood beestje lag. Jammer genoeg had hij geen bandje om zn nek met zn adres maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de eigenaar hem heeft gevonden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:08

je kan hem ook oppakken en bij de dierenarts uit je buurt brengen die kunnen dan zien of ie gechipt is toevallig, of in inderdaad de dierenambulance die checken ook altijd en komen m ophalen.
Ik krijg ook altijd een brok in mn maag en traanoogjes bij een dode kat langs de weg, omdat ik weet dat dat iemand zn dierenvriendje kan zijn die m nu kwijt is (ikke ook kattenmens) ben daar toch meestal ook een tijdje van van slag. Die van mij komen dan ook niet los buiten maar in een ren.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:51

Vervelend als een huisdier wordt aangereden. Nog des te meer als die het niet overleefd.
Maar eerlijk is eerlijk, als je het wilt voorkomen, moet je je dieren gewoon binnen houden (of in een ren).
Ik hoop dat mijn dieren het bespaard blijft aangereden te worden. Maar wij wonen ook aan een doorgaande weg waar normaal ook flink te hard gereden wordt.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 01:15

Ik heb de eigenaar nog gesproken, ze waren erg blij dat iemand de moeite had genomen om hem even af te dekken en aan de kant te leggen.. Hebben ze gelukkig nog even afscheid kunnen nemen.

Als je geen risico wil lopen zou je ze inderdaad binnen moeten houden maar of dat leuk voor de kat is.. Aangereden worden is natuurlijk al helemaal niet leuk maar er zijn volgens mij veel katten die gek worden als ze alleen maar binnen zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:34

ASsi_ schreef:
Ik heb de eigenaar nog gesproken, ze waren erg blij dat iemand de moeite had genomen om hem even af te dekken en aan de kant te leggen.. Hebben ze gelukkig nog even afscheid kunnen nemen.

Als je geen risico wil lopen zou je ze inderdaad binnen moeten houden maar of dat leuk voor de kat is.. Aangereden worden is natuurlijk al helemaal niet leuk maar er zijn volgens mij veel katten die gek worden als ze alleen maar binnen zitten.

Dus de eigenaar had 'm zelf gevonden? Gelukkig maar, en het is vast een fijn gevoel dat ze je zo dankbaar waren. Ondanks de narigheid.

Ik denk ook dat als je er een kat van jongs af aan aan went om niet buiten te komen hij daar best tevreden mee kan zijn. Die van mij weten niet beter en ze vermaken zich prima binnen, met speeltjes, lekker voer en gedienstig personeel (ik) (sorry voor offtopic)