Wie kent het vlooienmiddel PracTic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Wie kent het vlooienmiddel PracTic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:38

Ik merk dat Frontline niet meer afdoende werkt tegen vlooien. Ik heb een dik jaar geleden iemand horen praten over het middel PracTic. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Afbeelding

dienetje

Re: Wie kent het vlooienmiddel PracTic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:51

Ja wij hebben het gekregen tegen onze strijd tegen vlooien werkte prima. Gebruiken het nu nogsteedst.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:07

He, pfieuw.. was even bang dat niemand dit merk kende. Het voordeel van Frontline vond ik dat er minder schadelijke stoffen inzaten waardoor je het ook bij kittens en pups kunt gebruiken, weet jij hoe het met dit middel is?

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:10

Het is en blijft een chemisch middel wat je gebruikt, maar het is niet voor niets verkrijgbaar (alleen bij DA!) en dus betrouwbaar bevonden. Lachen
Je doseert via gewicht. Of het ook voor pups gebruikt mag worden, zou ik zo niet uit mijn hoofd durven zeggen. Zou ik even een keer de bijsluiter voor je moeten nalezen.
Het is alleen verkrijgbaar voor honden, niet voor katten.
Het is werkzaam tegen vlooien én teken in tegenstelling tot Frontline, Advantage e.d, die werken alleen tegen vlooien.
Wij verkopen het sinds de nazomer en hebben er nog geen negatieve ervaringen mee.
Mijn ervaring tegen een vlooienplaag is Advantage en een goed anti-vlo gemaakt huis!
Succes!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:59

Hier ook goede ervaringen met practic, zijn ook overgestapt na te veel klachten over onvoldoende werkzaamheid tegen vlooien, terwijl mensen wel goed leken te behandelen (want daar gaat t ook vaak mis).

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:10

Practic is eigenlijk bedoeld ter voorkoming van teken, en bestrijdt en passant ook de vlooien. Afgelopen zomer is mijn hond zo dom geweest zijn kop in een tekennest (!!) Koe te steken: wel eens zo'n 300 teken op één hondekop gezien? Ziek Ziek. Natuurlijk deed hij dat op vrijdagavond, ik dus de weekenddienst gebeld. Ik moest maar even langskomen en wat frontline in zijn nek spuiten. Maar ik had net die morgen practic in zijn nek gespoten, nou dat heeft dus 24 uur nodig om te gaan werken. Inderdaad lagen de volgende morgen alle teken er ook weer af gelukkig. De rest van de zomer geen teek of vlo meer bij hem kunnen ontdekken. terwijl wij al vanaf februari last van teken hadden hier.