Kat kwijlt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Kat kwijlt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 01:44

Wij gaan donderdag met onze kat naar de dierenarts, voor onder andere enting en gewoon nakijken.
Nu is onze kat 13 jaar en nog op en top fit, speelt,slaapt,oplettend,vrolijk. Niks om aan te merken.
Alleen 2 dingen, sinds kort *iedergeval nooit opgemerkt* kwijlt ze wel eens, bijvoorbeeld als ze op schoot zit en na een tijdje gaat ze af zit er een kwijlplekje op je broek. Soms hangt er ook een druppeltje aan haar mond(niet de hele dag door gewoon soms). Dus daar laten we de dierenarts zoiezo naar kijken maar ik was benieuwd. Doen jullie katten dat ook? Ik zat zelf te denken iets met haar gebit. Voorderest vroeger at ze haar eten in 1x achter elkaar op. En nu eet ze een stuk en laat ze de rest staan en gaat ze in de avond weer een stukje verder eten. Maar iedergeval de volgende dag is het op. Maar ik vind het wel merkwaardig omdat ze dat hiervoor nooit deed. En het is echt een kat die altijd zeurt om eten.

Wat denken jullie zou ze bijvoorbeeld iets aan haar gebit hebben? Of heeft iemand dit ook gehad.
Iedergeval gaan wij donderdag naar de DA. Maar ik dacht misschien weten jullie er iets over.

Meetje22

Re: Kat kwijlt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 01:51

Oudere katten eten vaak kleinere porties.
Gewoonweg omdat ze minder energie verbruiken hebben ze ook minder nodig.
Het kwijlen is heel normaal.
Zodra een kat geprikkeld word( dus lekker geaaid word)of juist heel ontspannen is vergeet ie nog weleens zn bek goed dicht te doen en te slikken.
Daardoor hangt er dus een druppel aan zn bek of heb je een natte plek.
Ik laat wel standaard iedere twee jaar de aanslag van het gebit van mn katten er afhalen.
Maar dit heeft weinig te maken met het bovenstaande.
Ik heb 4 van die kwijleballen dus zie vaak natte plekken enz. Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 02:05

mijn poes van 14 doet dit ook sinds kort alleen heel weinig.
Mijn poes eet ook niet meer in 1 keer alles op, er liggen regelmatig nog brokjes in het bakje, was 5 jaar geleden echt niet gebeurd!

De poes van mijn vriendin kwijlt altijd Huilen van het lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 02:17

yep hier nog iemand met zo'n kwijlebalk
ik heb een kat van nu bijna 1 1/2 (echt jong dus) en als hij bij je komt knuffelen of hij ligt lekker op zijn plekje dan kwijlt hij ook
is gewoon een teken van ontspanning
niks om je zorgen over te maken
ik zou het eerder als compliment opvatten hihi
hij wil zich lekker ontspannen bij je

maar navragen bij de DA kan nooit kwaad natuurlijk

Citaat:

Huilen van het lachen had het niet meer toen ik dit las ................ of zijn dat nou weer mijn veelste late avond gedachten ?hihi

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:27

wij hadden een jonge kat van een paar maand.. anders ging die nooit kwijlen alleen als hij andacht kreeg en hij geaait werd haha en onze poes nu die doet het ook soms als hij op een slaapzak ligt haha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:05

kan aan het gebit liggen maar dat laat je al nakijken, en ja kwijlen in opperste staat van opwinding is ook hier normaal Lachen zeker als je zo lekker word gekriebeld in je nek en lekker de baas aan het masseren bent. Clown

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 01:28

Haha , oke , ja ik zat zelf ook te denken aan ontspanning. Maar aangezien ze altijd een knuffelkat is geweest en nog nooit had gekwijld tot nu vond ik het wel een beetje vreemd. En dat ze ook nog eens ineens minder snel at. Dacht ik ik ga het eens navragen bij bokt. Maar donderdag toch naar de DA voor een prikje.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 01:33

Mijn kat van 9 kwijlt altijd als ze lekker aangehaald wordt. Ze eet prima (oral care), volgens mij vind ze het gewoon lekker om geknuffeld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:49

onze kat kwijlt ook

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:58

zydeco schreef:
Citaat:

Huilen van het lachen had het niet meer toen ik dit las ................ of zijn dat nou weer mijn veelste late avond gedachten ?hihi

Whahahahahahaha, ik denk dat je niet meer zo laat moet bokken Huilen van het lachen *LOL*

cissy schreef:
kan aan het gebit liggen maar dat laat je al nakijken, en ja kwijlen in opperste staat van opwinding is ook hier normaal Lachen zeker als je zo lekker word gekriebeld in je nek en lekker de baas aan het masseren bent. Clown

Ahahahah heerlijk he Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:53

Mijn kat kwijlt altijd als ze op schoot komt zitten en ik haar ga aaien. Ze is 3 ofzo, dus geen ouderdom. Ik had het nog nooit meegemaakt, maar zo te lezen zijn er meer Knipoog