We hebben onze hond, Estrela, afgelopen dinsdag laten castreren. Voornamelijk vanwege zijn gedrag tijdens het loopsheidseizoen en gezien het nogal een grote hond is. Maar nu is hij al een week heel onrustig. DA vertelde dat zijn zak op kon gaan zwellen door het castreren. Dat is ook gebeurd en nu hebben we zalf ervoor meegekregen, maar hij blijft er veel last van houden. Hij wil constant buiten liggen, wat niet altijd kan door de kou en die slaat weer op zijn heupen. Als hij is huis is blijft hij onrustig heen en weer lopen. Schouders laag, rug bol, hij geeft echt aan dat het zich niet prettig voelt. Telkens zitten en weer op staan, weer zitten, opstaan. Hij ligt alleen wanneer hij echt moe is en is dan ook dieper in slaap dan gewoonlijk. We kunnen nog maar de helft van het normale blok met hem om omdat hij er erg moe door is.
Iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt? Wat hielp bij jullie hond?
Ja, ik kwam gister thuis en toen bleek dat hij maandag al stukken beter was. Hij is veel vrolijker, zijn zak stukken minder dik en hij ligt uren te slapen, zoals voorheen. Gelukkig maar, want hij had er erg last van. Bedankt voor de adviezen
Hij is pas twee en verder extreem gezond, dus ik was niet bang dat het iets ergs zou zijn. Alleen vond ik het voor hem nog al zielig, maar gezien hij ook door de verdoving heen wou breken, vroeg ik me af of mensen dit ook met hun hond gehda hadden. Eigenlijk is het gewoon een watje