Ik heb dit al gezien op de dag dat ze geboren was. De kleine meid had een stompje ipv een pootje, maar het zag er mooi schoon uit, het was niet ontstoken en was mooi dicht gegaan. Ik vermoed dat mams per ongeluk haar pootje als navelstreng heeft aangezien en dus heeft afgeknaagd. Ik dacht al vrij snel te zien dat het dametje was (blijft een gok natuurlijk, maar ik bleek het gelukkig goed te hebben) en besloot dat ik het diertje een kans ging geven. Als ze het overleefde mocht ze blijven, zo niet, dan was het pech.
Ze is behoorlijk lang een stuk kleiner gebleven dan haar nest genoten, ook niet vreemd, met maar drie pootjes is het natuurlijk veel moeilijker vechten voor een tepel. Maar ze heeft het gered en is nu mooi opgewicht na flink bijvoeren met brintapap en ander lekkers. Sinds een week of 3 zit ze ook bij de volwassen dames in het aquarium die vol zit met takken en touwen en hoewel het niet even snel gaat als der 4 potige soortgenootjes klouterd ze nu over al op en over net als alle anderen. Ze doet het dus prima en dat bewijst maar weer dat een dier op drie poten prima kan overleven. De meeste muisjes die ik fok doe ik weg, maar Lefty mag tot haar einde blijven, want ik ben helemaal verzot op der.