Moederkonijn drinkt heel weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moederkonijn drinkt heel weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:29

Mijn voskonijntje heeft 4 jonkies van nu 2 weken oud. Maar ze drinkt ineens heel weinig Ach gut
Eerst had ze een flesje in 2 dagen en nu is er na 2 of 3 dagen nog geen kwart uit als ik het ververs. Ze drinkt dus echt bijna niks terwijl ze wel melk geeft! Kleintjes groeien prima.
Ze krijgt wel redelijk veel groen (wortel, appel, kool, witlof etc.) omdat ze kleintjes heeft, maar dat krijgt ze eigenlijk altijd dus ik snap niet waarom ze zo weinig drinkt. Flesje is goed. Ik had haar een bakje met water en druivensuiker gegeven maar daar dronk ze ook niet uit. Iemand enig idee?

Faniek

Re: Moederkonijn drinkt heel weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:25

Druivensuiker raad ik niet aan om te geven zoals het zegt suiker.
Zolang ze nog wel drinkt en goed eet zou ik me niet heel, heel veel zorgen maken. Mijn voedsters drinken voor de bevalling meer dan na de bevalling. Zorg zoiezo wel voor een bakje mocht er toch wat mis zijn met het flesje en hou in de gaten of de jongen groeien.
Zijn het rasvoskonijntjes? Die zijn altijd zo leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:11

Ik dacht dat zoete vindt ze lekker, mss drinkt ze dan wel. Eten doet ze idd wel goed Ja
Papa en mama zijn beide voskonijntjes, heerlijke wollige mini-nijntjes, en erg lief ook.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:15

Dan klinkt het positief. Waar ik altijd bang voor ben bij niet drinken is moerziekte, maar dan zal ze ook weinig tot niets qua melk geven en slecht eten en niet actief zijn. Zoet klinkt wel lekker, maar het suiker is heel slecht voor ze.
Leuk echte voskonijnen (zie je niet zoveel), plaats je ook een keer foto's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:12

Melkziekte bij koeien ken ik wel, als ze het al heeft dan in heel lichte vorm, want ze huppelt wel en voert de jongen ook. Het is haar 3e nest en ze is nu 3 jaar, vorige 2 keren is me niets opgevallen.
Waarom is suiker slecht? Na de geboorte geef ik ook druivensuiker, stond in een konijnboekje, en in veel snacks zit ook suiker, en in fruit.
Ik heb haar wat nieuw groen gegeven (wortel, appel en een klein beetje sla) en een hand luzerne. Ik zal haar even in de gaten houden. Als de kleintjes gaan huppelen maak ik wel een paar oeh en aah foto's!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:18

Konijnen mogen ook liever niet teveel van die snacks en ook absoluut niet teveel fruit met veel suikers. Ze worden snel dik en hebben net als mensen kans op gaatjes.
Ik zou dus ook niet teveel wortel of appel geven, maar geef eerder groentes: andijvie en witlof. Tevens kan een teveel aan dit soort suikers grote darmproblemen veroorzaken.
Ben benieuwd naar de foto's, jonge voskonijnen zie ik al helemaal amper Haha!