Poes met wit vlies over het oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Poes met wit vlies over het oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 12:47

Ik heb een kat die aan is komen lopen een paar jaar terug, ik weet dan ook niks van haar
(volgens mij is het een haar Lips are sealed)
Ze is heel lief, en krijgt elke dag haar brokjes, en ze slaapt in het hooi.
Ze mag niet naar binnen van mijn moeder, omdat we al 4 katten binnen hebben, en dat wordt oorlog.. Buiten doen ze al heel gemeen naar elkaar.

Maar nu kwam ik haar vanochtend voeren, en heeft ze een heel wit vlies over haar oog! Het oogje traant ook wat. Het lijkt net één van de vliezen op haar oog die niet meer terug is gegaan, zeg maar.

Nu probeer ik haar mee naar de dierenarts te krijgen morgen of overmorgen, hoop dat het lukt.
(ze schiet nog al snel in de stress en wordt dan heel wild)

Maar misschien heeft iemand hier op bokt net zo iets mee gemaakt met een kat? of wie heeft een idee wat het kan zijn?

Ze eet goed, en is aahankelijk en vrolijk.

Tallie1979

Re: Poes met wit vlies over het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:50

dat is het ext6ra ooglid wat katten hebben, waarschijnlijk een ontsteking in het oog of een ziekte waardoor dit op het oog blijft zitten.

Een dierenarts kan je meer vertellen. Wijs besluit om met haar te gaan dus Knipoog

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:50

Mocht ze zich echt niet laten vangen, kan je ervoor kiezen om haar in overleg met de DA een slaappilletje oid door het eten te geven. Bij m'n vader thuis is jaren geleden een kat aan komen lopen en op gegeven moment onder het mes moest ivm castratie. Onder normale omstandigheden had je 'm nooit een reismand ingekregen. Een klein blauw pilletje was de oplossing Duivel . Pas toen hij thuis was, werd hij weer wakker zodat hij van het hele gebeuren helemaal niets heeft meegekregen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:07

kan ook zijn dat ze gevochten heeft en een beschadiging aan dr oog heeft waardoor het vlies ervoor trekt, toch maar even na laten kijken door de DA.