Ik mag geen hamster! :')

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lynn

Ik mag geen hamster! :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 21:46

Nou, ik kwam gisteren bij de boerenbond en daar zaten 4 van die kleine hamstertjes! Haha! Ik vond ze helemaal geweldig natuurlijk. Maar dan ons mam. Ik mag hoe dan ook geen hamster! Ik vind die beestjes nu helemaal geweldig, maar ons mam is als de dood voor hamsters en die andere kleine ''beesten''.
Ik heb al zitten smeken enzo. Ik wil álles zelf betalen. Ik heb het geld er ook voor. Hij mag zelfs niet in de schuur!

HOE krijg ik haar nou over om een hamster te kunnen krijgen?
En kunnen ze alleen leven, of met zijn tweeën? Nouja, ik hoor het wel! Ik weet trouwens ook niet of het hier goed staat, maar dit leek mij het beste Knipoog

Groetjes LYNN Pling

Liezel1

Re: Ik mag geen hamster! :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:47

als je ouder geen hamster willen en jij woont nog bij je ouders thuis.... dan helaas, geen hamster.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:48

Daar kun je naar fluiten Nagelbijten / Gniffelen of je moet op je zelf gaan wonen (al mag je vaak van een huisbaas ook geen huisdieren Tong uitsteken)

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 21:49

Haha, ik ben nog maar 14, dus dat is nog wel even wachten Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:50

Zorg eerst dat je wat van het dier afweet (dus of ze alleen of met zijn tweeen kunnen leven bijvoorbeeld Nagelbijten / Gniffelen (alleen..)), beter voor het dier en dan laat je ook je moeder zien dat je weet waar je het over hebt.
Maar zolang zij het niet wil is het pech voor jou denk ik Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:51

en zowizo, een hamster mag je niet in de schuur zetten. daar is het veelste koud voor. laat aan je moeder zien dat je er goed voor kan zorgen. laat je moeder weten wat je nodig heb enzo.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:52

Ik snap niet wat je moeder er tegen heeft als je zelf alles zélf wilt betalen.
Pech gehad dus. Misschien kan je haar overtuigen met uit te leggen hoe lief ze wel niet zijn en dat jij er helemaal alleen voor zal zorgen? Tong uitsteken

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 21:58

Okee, ik zal er eerst dan eens informatie over opzoeken Tong uitsteken Vroeger heeft mijn broer wel eens een hamster gehad, dus ik snap eigenlijk ook niet waarom híj die wel mocht, en ik nu niet..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:59

Niet blijven proberen.
Maar laat haar kennis maken met hamsters. Zodat ze ze niet meer eng vindt?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:01

zolang ik me herinner zeur ik al om een hamster.. maar ook hier komen ze niet binnen..
we zijn bezig en gaat waarschijnlijk verhuizen.. dan zou ik er een op mijn kamer mogen..

ooh voor de mensen met een hamster.. stinkt dat erg? anders moet ik dat niet langs mijn bed natuurlijk:P

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:09

Ik heb er ooit (toen ik elf was) 2 stuks een jaar verborgen kunnen houden onder mn bed.
Overdag onder mn bed en savonds gewoon op mn bureau.
Hield het hok keurig schoon en had een molentje dat niet piepte.
Echter moest ik het op een dag wel vertellen: had er toen namelijk 40 (zijn zeeeer vruchtbaar Knipoog )en had inmiddels zo'n grote kooi dat ie niet meer onder mn bed paste Haha!
We hebben er toen weer 38 aan de dierenzaak gegeven en heb het bij 2 vrouwtjes gehouden.
Ik raad je niet aan om dit na te doen maar moest er opeens weer met een glimlach aan terug denken Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:10

Je wilt ineens een hamster... Ooit wel eens verdiept in de beestjes oid ?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:14

Ik heb ook altijd hamsters gehad, leuke diertjes alleen als je wilt gaan slapen iets minder leuk Clown
Ondertussen wel aan het geluid gewent en overgestapt op gerbils/woestijnratjes.

Ik moet wel zeggen dat gerbils veel minder snel stinken dan een hamster of een muis.

Verder weet ik het ook niet, als het niet mag gaat het een beetje moeilijk denk ik, of je moet er een stiekem op je kamer houden Clown .

*heb vroeger als 8 jarig meisje heel lang wandelende takken onder bed verstopt in een glazen bak met de benodigde dingen Clown *

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:14

Veirl schreef:

Nou sorry, maar alle jonge meisjes willen toch een hamster/ratje/cavia/konijn Clown? Ik heb vroeger ook heel wat hamsters gehad, en die leefden allemaal lang en gelukkig hoor, en nee ik had me er níet in verdiept.
Een hamster overleeft het wel met hamstervoer, een grote kooi, een huisje en radje.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:16

Jammer voor je, dan geen hamster. Misschien later als je wat ouder bent nog eens proberen?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:17

Ezumii schreef:
Veirl schreef:

Nou sorry, maar alle jonge meisjes willen toch een hamster/ratje/cavia/konijn Clown? Ik heb vroeger ook heel wat hamsters gehad, en die leefden allemaal lang en gelukkig hoor, en nee ik had me er níet in verdiept.
Een hamster overleeft het wel met hamstervoer, een grote kooi, een huisje en radje.

Ja idd nu word er net gedaan alsof je gestudeerd moet hebben om een hamster te houden.
Zolang je geen mannetje en vrouwtje samen doet is er niks aan de hand.
Oja en niet voor dood weggooien als ie wat langer slaapt,ze doen namelijk soms aan een winterslaap Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:17

Jolandaa_ schreef:
en zowizo, een hamster mag je niet in de schuur zetten. daar is het veelste koud voor. laat aan je moeder zien dat je er goed voor kan zorgen. laat je moeder weten wat je nodig heb enzo.

Dat dacht ik ook meteen, ik zou geen hamster in een schuur zetten Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb vroeger ook 3 hamsters gehad, opzich wel leuk maar toch niet altijd zo'n pretje met verschonen enzo en het stinkt Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:18

Ezumii schreef:
Veirl schreef:

"AAAH MAMA IK WIL EEN HAMSTER" Je koopt een hamster, gooi hem in een kooi en klaaar. Je hebt een hamster.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:18

Dat wil toch niet zeggen dat ze die dan ook zomaar moeten krijgen zonder zich er ook maar in te verdiepen oid?
Vind het belachelijk om een dier aan te schaffen en je er compleet niet voor te interesseren hoe het diertje het gelukkigst is! Als ik nou zeg dat ik mijn pony in de achtertuin wil zetten en hem alleen groentesoep met oud brood wil voeren verklaar jij me toch zeker ook voor gek? Overleefd ie ook op, maar normaal..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:19

Lijkt me verdieping genoeg Veirl..

Brittkitt, je koopt een zak hamstervoer, een grote kooi zoals ik al zei met alles erin. Wat wil een hamster nog meer dan? Ontbijt op bed?

Nakisha

Troost je; wij hebben als kids (mijn broer en ik) hammies gehad en het is géén prettig ''slaapkamerdier'' over het algemeen.

Hamsters zijn nachtdieren. Kortom; overdag liggen ze te pitten, 's nachts houden ze jou wakker met gegraaf, geren in hun rad en andere lawaaige bezigheden. Niet zo'n grappig huisdiertje als je zou denken dus. Ook waren een aantal van onze hamsters behoorlijk humeurig (en dus bijterig) als je ze overdag uit de kooi wilde halen; hamsters willen dan vaak slapen.

Ik heb begrepen dat ratten wat dat betreft wat leuker en meer wakker zouden zijn, maar die heb ik zelf nooit gehad.

Persoonlijk kies ik zelf niet gauw weer voor een knaagdier en zeker niet voor een nachtdier.

Mijn laatste 'slaapkamerdier' was een valkparkiet. Overdag lekker actief, 's nachts slapen ze gewoon en hoor je ze niet.
Ik heb er inmiddels 11 zitten hier... Bloos Heerlijke beesten, leuk tam te krijgen en oergezellig.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 13-01-08 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Wat een bullshit, hamstervoer is lang niet altijd hamstervoer..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:21

Sjongejonge, wat een geze*k weer. Dat kind wil gewoon een hamster, je hoeft er geen universitaire studie voor hebben gehad om een hamster te houden. Het is een hamster, koop een kooi, koop wat hamstervoer, gooi er een looprek in, een drinkbakje erbij, verzorg hem, aai hem, knuffel hem een keer en maak zn kooi op tijd schoon. Happy Hamster.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:22

Veirl schreef:

Jep, vroeger had een vriendin van mij een hamster waar ik ook altijd mee speelde enzo Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:22

Waarom kun je een hamster gewoon even kopen en heb je er geen omkijken naar volgens jullie?

Sorry maar een hamster wil ook wel eens uit zijn hok, beetje aandacht enz.