Kitten naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Kitten naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 17:00

Mocht er al vaker naar gevraagd zijn maar ik kwam niet verder met de zoekknop!

Onze kitten van nu bijna 7 maanden vind het heerlijk buiten.
Ze mocht dan ook zo nu en dan in de tuin en kon/durfde er niet uit.
Maarja ondertussen iets groter en beter in klauteren springt ze zo op de omheining en wil maar al te graag de tuin uit.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het idee dat ze gewoon rond kan lopen waar ze wil doodeng vind!
Ze is wel voorzichtig maar toch ook heel speels.

Kan ik haar op deze leeftijd al buiten laten, onder toezicht of wat is het beste!

Vind het ook zielig om haar niet meer buiten te laten en aan een riempje maak ik haar echt niet blij mee.
Ze kan het wel maar speelt dan veel minder graag.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

laulau85

Re: Kitten naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:23

niemand???

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:24

Onze katten lopen buiten niet los dus heb geen tips.
Wij hebben een kattenren achter in de tuin.
Ze kunnen via de aanbouw door een luik naar buiten.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:26

Hoe oud is ze nu?
Wij hadden gewoon toen ze klein waren alles afgesloten dat ze niet uit de tuin konden,
nu zijn ze 2 en 4 volgensmij,
komen ze overal Lachen
maarja, wij wonen gelukkig ook niet in een drukke wijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:27

Kan ze weer terug? Is er een drukke weg in de buurt?

Als ze weer terug kan komen en er geen gevaar is dat ze overreden wordt door een auto dan is er volgens mij weinig op tegen Lachen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:09

onze katten waren 5 maand en erg speels.. rende hier de straat heen en weer met de andere kat van de overburen te spelen.. met als gevaar: ze zijn allebei aangereden en opslag overleden..
en wij wonen nog niet een aan een hele drukke weg.

natuurlijk helemaal je eigen keuze maar bij ons komen ze zelfs niet eens meer naar buiten.. maar hier mogen ze ook alles doen.. op tafels bij de bank omhoog en krabben aan een houten bak Haha! rennen door het huis enz.. dus last hebben ze er hier niet van gelukkig Tong uitsteken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:12

Heb mijn kater nooit "los" buiten gelaten tot hij 6 maand en gecastreerd was. Daarna langzaam uitgebouwd en hij gaat eigenlijk nooit ver van huis weg, staat hier vrij snel voor de deur als ik hem roep, 's nachts komt hij wel altijd binnen! (heeft eens 2 nachten buiten gezeten omdat meneer om 1u 's nachts nog altijd niet voor de deur zat, is hem niet zo goed meegevallen geloof ik Haha! )
Misschien met haar naar buiten gaan en haar daar wat bezighouden? Er zijn zo van die mouche balletjes, vind de mijne gewéldig om mee rond te vliegen, zowel binnen als buiten en buiten blijft het in de tuin.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 13-01-08 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:13

Apple schreef:
Kan ze weer terug? Is er een drukke weg in de buurt?

Als ze weer terug kan komen en er geen gevaar is dat ze overreden wordt door een auto dan is er volgens mij weinig op tegen Lachen.

Ben ik het mee eens, de mijne komt bijv absoluut niet buiten zonder toezicht.
Ze is slechtziend door een verwaarloosde ziekte toen ze nog kitten was en ik woon boven een winkelcentrum dus veel verkeer, mevrouw blijft dus binnen en zodra de balkondeur opengaat wil ze dolgraag naar buiten maar dan blijf ik erbij

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:15

Die van mij komen trouwens absoluut niet meer buiten nadat er eentje is aangereden en het niet overleefd heeft.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:17

Hangt natuurlijk van kat tot kat af, maar de mijne wordt gewoon echt knetter als die elke dag eens niet even naar buiten kan.. Dan is het huis gewoon echt te klein. Lachen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:20

die van ons staan miauwend voor de deur,
ik kom weleens thuis, maar ze zijn gewoon bang voor mijn brommer..
dus ben op zich niet zo bang dat ze onder een auto komen..
kan altijd gebeuren natuurlijk daar niet van!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:59

Onze kitten(vrouwtje) word binnen 2 weken ook 'geholpen' en dan mag ze daarna ook naar buiten. Ze is net krols geweest..
Verder is ze nog nooit naar buiten geweest, maar ze vind het wel erg interessant als de buitendeur opengaat.. het liefst gaat ze dan ook naar buiten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:04

Bedankt allemaal voor de reacties

Ja onze kitten is al geholpen dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.

Ze bleef tot nu toe dus altijd in de tuin en we zijn er ook in het begin bij gebleven en aan een lijntje enzo. Maar toen wij doorhadden dat ze niet eens probeerde de tuin uit te komen hebben we haar wel eens alleen gelaten omdat we het vanuit binnen in de gaten kunnen houden. Totdat ze van de week dus aan het eind van de steeg liep. Toen heeft mn vriend dr weer terug gehaald maarja sindsdien klimt ze overal op en is dus zo weg.
Of ze terug kan weet ik niet. De hoogte van de omheining haalt ze makkelijk maar aan de tuinkant zitten er zijstukken aan en aan de buitenkant niet. Wel weet ze ook de voordeur te vinden maarja dan moet ze wel langs een fietspad....
Voor is het een redelijk rustige straat met drempels en veel kinderen dus er wordt meestal wel rustig gereden. Maar er komen wel aardig wat auto's doorheen. Toch wel ieder uur een tiental auto's...

Vind het heel moeilijk. Ze wil zo graag en staat ook te miauwen voor de deur...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 03:20

Je hebt ook van die zogenaamde vastleglijnen, die zijn iets van 5 meter lang en kunnen aan een tuigje. Dan kan je kat wel in de tuin en heeft hij toch wat bewegingsvrijheid. Pech voor 'm als hij het tuigje niet leuk vindt, vond de mijne ook niet tot hij begreep dat het betekende dat we op stap gaan Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:28

Kunnen jullie de tuin niet afzetten? Bij mijn oppaskatten hebben ze een hekwerk op de schuttin geplaatst zodat de 10 katten niet weg kunnen. Zelf hebben wij een ren in de tuin waar ze vrij in en uit kunnen lopen.