hamster raar glanzend/blauw- witachtig gekleurd oog.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

hamster raar glanzend/blauw- witachtig gekleurd oog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 01:54

mijn titel is een poging tot het omschrijven zoals 1 van de oogjes van mijn hamster er nu sinds 2 weken uitziet. Dit heeft hij maar aan 1 oogje en het is alleen het 'midden' er zit een zwart randje gewoon omheen. ik zie het trouwens alleen 's avonds/als het donker is (binnen). Ik dacht eerst dat hij er blind aan was maar ik heb al eerder een hamster gehad die echt blind was aan 1 oog en dat zag er toch heel anders uit. Last lijkt hij er verder niet van te hebben want anders dan normaal doet hij toch niet. Maar weet iemand wat het zou kunnen zijn? alvast bedankt! Knipoog

oh trouwens geen idee of het er toe doet, het gaat om een goud/syrische hamster en hij is 2 jaar Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 12-01-08 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lodo

Re: hamster raar glanzend/blauw- witachtig gekleurd oog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:56

Maartje1990 schreef:
mijn titel is een poging tot het omschrijven zoals 1 van de oogjes van mijn hamster er nu sinds 2 weken uitziet. Dit heeft hij maar aan 1 oogje en het is alleen het 'midden' er zit een zwart randje gewoon omheen. ik zie het trouwens alleen 's nachts. Ik dacht eerst dat hij er blind aan was maar ik heb al eerder een hamster gehad die echt blind was aan 1 oog en dat zag er toch heel anders uit. Last lijkt hij er verder niet van te hebben want anders dan normaal doet hij toch niet. Maar weet iemand wat het zou kunnen zijn? alvast bedankt! Knipoog

oh trouwens geen idee of het er toe doet, het gaat om een goud/syrische hamster en hij is 2 jaar Knipoog

Goh, wat is een dierenarts ook al weer ???? Rolleyes

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 02:01

lodo: vriendelijker reageren mag ook wel, en waarom een dierenarts inschakelen als het dier er zo te zien geen last van heeft Verward
Het is alleen maar aan het oog, het dier is niet gewond oid.

Ik denk dat het staar is.. vind het wel vreemd dat je het alleen 's nachts ziet, maar misschien valt het dan meer op..
Laatst bijgewerkt door Air op 12-01-08 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 02:02

waarom zou ik daar naar toe gaan als hij er toch geen last van heeft? Ik zou dat imo van m'n ouders toch niet mogen en ik vind het zelf ook niet nodig en niet omdat het 'maar' een hamster maar omdat hij er geen last van heeft Knipoog en aan zo'n soort reacties heb ik dus ook niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:31

Staar zou inderdaad een optie kunnen zijn, zeker gezien zijn leeftijd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:44

Ik denk eerder dat de hamster iets prikkends in zijn oog heeft gehad. Als je zoiets ziet is het belangrijk er direct een DA naar te laten kijken om te voorkomen dat het dier er blind aan wordt.
(Conjunctivitis).
Ik vindt het raar dat je een dier daar zo lang mee laat lopen zonder naar een dierenarts te gaan.

Edit: Knaagdieren laten niet snel merken dat ze pijn hebben bij dit soort problemen. Maar ze hebben er behoorlijk pijn aan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:46

Wilawander... Ik zat eigenlijk ook aan Glaucoom te denken... (verhoogde oogdruk)...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:50

denk dat het wel iets met het zicht te maken heeft ofzo?!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:51

Wat het ook is....het doet heel erg veel pijn..

Wat je ook doet...doe in ieder geval maar iets...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:53

Mijn vorige cavia heeft ook iets soortgelijks gehad. Volgens de DA was er waarschijnlijk een sukje hooi ofzo in zijn oogje geprikt.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:49

Ik zou het niet weten, maar iig is het denk ik ook het beste op er even mee naar de DA te gaan, dan weet je iig wat het is en een bezoekje kan geen kwaad.