reflecterend hondenvestje 'n aanrader....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

reflecterend hondenvestje 'n aanrader....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 00:20

Pfff ben eindelijk weer van de schrik bijgekomen. Ik fiets met mn hond langs een hondenlosloopplaats en er loopt een rottweiler los daar die opeens besluit om mn hondje attacken.... Boos! hond springt voor mn fiets dus moest haar wel los laten. Mijn hond zie ik in paniek weg rennen en ben haar even kwijt (ze kan echt heel hard rennen). Dus ik ook heel hard er achter aangefietst en ik haar roepen, zie ik haar plotseling zitten midden op een druk kruispunt. Ze hoorde me roepen en besloot daarom maar te gaan zitten (tussen de auto's....) Het was net donker en had net sinds 3 dagen zo'n reflecterend hondendekentje gekocht en gelukkig zagen de automobilisten haar op tijd (volgens mij stond net het stoplicht op rood zodat ze al stil stonden toen ze de weg op vloog). Dus we kwamen allebei met de schrik vrij....

Dus kan iedereen zo'n dekje aanraden (kon ze niet vinden bij de dierenwinkel, uiteindelijk via de paardendrogist gevonden)!!!!! Ben bang dat mijn hondje zonder dat dekje niet echt goed zichtbaar was op dat moment....

En tja, misschien stom van mij om langs zo'n veldje te fietsen, maar ja had er niet bij stil gestaan dat zoiets kon gebeuren.... maar fiets er maar niet meer langs....

Arlette_

Re: reflecterend hondenvestje 'n aanrader....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:54

Woow das echt even schrikken!
Gelukkig dat hij dat vestje aanhad zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:05

Ik ga er ook één kopen,mijn hond loopt ook naast de fiets en zo'n jasje valt gewoon meer op dan een bruin/zwarte hond.

Poe jij had wel mazzel met je hond,je zal wel flink geschrokken zijn.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:33

Jeetje, dat is schrikken. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden.
Als ik met de honden in het donker loop langs een stuk waar ook verkeer langs komt, doe ik de grootste gewoon zo'n mensen hesje aan, werkt ook prima. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:37

nou wat een schrik !

ik vind die dingen ook zeer verstandig, ik erger me ook aan mensen die savonds op straat lopen ,met of zonder hond, maar in elk geval zonder reflectiekleding
is net zo erg als fietsen zonder licht, ik ben nachtblind, ik zie die mensen pas op het laatste moment, levensgevaarlijk dus. want ook als je niet nachtblind bent, dan zie je ze niet

erg verstandig dus, ze zouden ze eik moeten verplichten voor mens en dier in het donker, net als op de fiets en auto Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:52

Zo, jemig, dan schrik je ook!
Gelukkig dat je hond zo'n hesje had.
Ik vind dat ook veel veiliger.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:16

crossmonster schreef:
nou wat een schrik !

ik vind die dingen ook zeer verstandig, ik erger me ook aan mensen die savonds op straat lopen ,met of zonder hond, maar in elk geval zonder reflectiekleding
is net zo erg als fietsen zonder licht, ik ben nachtblind, ik zie die mensen pas op het laatste moment, levensgevaarlijk dus. want ook als je niet nachtblind bent, dan zie je ze niet

erg verstandig dus, ze zouden ze eik moeten verplichten voor mens en dier in het donker, net als op de fiets en auto Knipoog

Helemaal mee eens, dat ze dat moeten verplichten!! Ik ben me van de week ook rot geschrokken, ik ben op weg naar huis, rijd over een polderweg (wel met huizen links en rechts) en moet uitwijken voor 2 fietsers. Dus ik rij op de linkerweghelft. Heb ik ineens bijna een brommer op mijn motorkap!!! Die reed zonder licht, met donkere kleding.. Ik had hem dus ECHT niet aan zien komen!! (ik ben ook lichtelijk nachtblind..)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:31

Ik heb voor mijn hond een halsband met rode led lichtjes, ziet er ook niet uit maar ze is wel zichtbaar Clown

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:34

Oeff dan schrik je ook zeg Scheve mond
Onze grootste hond loopt ook met zo'n lampje aan zijn halsband. De kleinste niet, maar die loopt nooit naast de fiets, en ook niet op een laat tijdstip buiten Lachen