Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeniiSee schreef:Mijn hond heeft dit dus ook gehad. Onze DA advieseerde ook om de maaltijden te verspreiden, en het werkt wel! Haar maagje is dan gewoon altijd gevult, en ze geeft nog maar af en toe over. Het is echt zielig om zo'n beestje zo machteloos te zien vind ik.
Tieneke schreef:Gras eten is imo net niet goed, dat verteert niet en zorgt alleen maar voor meer overgeven. Als je hond gal geeft, zal dat idd waarschijnlijk door een hongergevoel komen. Meerdere keren kleine porties per dag voeren, kan zeker een oplossing zijn. Waar je ook voor kan zorgen, is dat er een bakje droogvoeding staat, voor als hij iets extra nodig heeft.
Als hij blijft overgeven, mag je altijd wat Primperan geven. Mijn hondje heeft gevoelige darmpjes en geeft soms meerdere keren op een uur over, waarbij de da ons aangeraden heeft om, als het te erg is, Primperan te geven. Mensen nemen dat trouwens ook, weet niet of je dat kent.
Tieneke schreef:Als het gal is, is het 99% door een hongergevoel. Als je ze dan wilt doen braken, is dat in dit geval fout, want er valt dan net niks op te braken. Als ze iets fout gegeten hebben, dan kan ik daar wel in komen. Maar niet als het door honger komt.
Tieneke schreef:Er staat in de openingspost dat het gal is. En gal = honger.