Pech en toch een klein beetje geluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Pech en toch een klein beetje geluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:44

Moet even m'n ei kwijt.
Wij hebben een boxer hond een vrouwtje,(ze is ook gesteriliseerd)
Ze word eind februari 2 jaar.
Wij wouden graag een hond toendertijd en in de toekomst een kind. Nu weet ik dat niet alle honden samen gaan met kinderen. Dus heb ik flink veel informatie gezocht over welke honden wel goed in het gezinsleven passen. En hebben we gekozen voor een boxer.
Toen wij bevallen waren van ons zoontje ging het allemaal goed. Alles gedaan hoe andere het zeiden ook contact gehad met de dieren arts. Dus de hond erbij gelaten altijd mee de kinderkamer op enz. Ook kreeg de hond een knuffeltje van onze zoon en het eerste kleertje wat hij aan had voor de geur.
Alles is altijd goed gegaan. Iedereen blij en gelukkig.
Nu sinds gister heefd de hond mn zoontje 2 keer flink in het gezicht gehapt.
Ik zat er bij de kleine was lekker rustig aan hetspelen, en uit het niets beet ze hem. Gelukkig geen open wond, maar wel een flinke blauwe plekjes.
Ik natuurlijk in paniek.
Gister dacht ik misschien schrok ze ergens van . Maar vandaag was het duidelijk gericht bedoeld.
Ik ben naar mn ouders gegaan (we wonen op het zelfde boerderij) En met hun gepraat. Hun hebben met kerst ook de hond moeten laten inslapen.
Mn ouders Kennen de hond dus ook van pup afaan.
Nu hebben mn ouders gezegt, dat ik de hond bij hun mocht brengen, zodat ik haar niet helemaal weg hoef te doen en haar iedere dag kan zien.
Als ik dan met mn zoontje kom kan de hond gewoon de woonkamer in. Bij ons is het te klein, en daarbij is het niet leuk om apart te leven, de hond in de hal en in de keuken en wij in de kamer. Dat vond ik geen optie, wat ook zij heefd liefde en aandacht nodig.

Ik ben blij dat we tot deze oplossing zijn gekomen, en dat ze toch hier op de boerderij kan blijven. Mn ouders hebben een grote afgezette tuin.
Zo kan haar toch nog zien en samen wandelen. En voor mn kind is dit veiliger.

Ik had ook nooit gedacht dat dit zou gaan gebeuren.
Maar zo zie wel ook honden wat goed aan geschreven staan als een familie hond kunnen veranderen.

rockwitch

Re: Pech en toch een klein beetje geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:01

ja dat is idd jammer, maar gelukkig willen je ouders haar, je hebt wel geluk dat hij geen open wonden heeft zeg, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Mocht je nou ooit weer een hond willen kan je misschien beter iets van een franse bull nemen, die zijn echt heel erg leuk voor kinderen, tenminste je hebt er natuurlijk altijd uitzonderingen bij, maar goed met een goeie opvoeding moet het lukken.
Maar goed je hebt een prima oplossing gevonden.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:10

Wat jammer, dat het uiteindelijk na al jullie moeite toch mis is gelopen. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd en heb je een goede oplossing gevonden. Ik ben ook opgegroeid met de boxer van de buren en dat was een echte kindervriend, maarja die hoefde ook niet alle aandacht met mij te delen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 12:45

Ik huiver nu wel om weer een hond aan te schaffen. Ik ben aan het denken om met haar op honden training te gaan, ik weet niet of dat veel zal helpen.
Ze is nu sinds gister dus boven bij mn ouders. Opzich gaat het goed. Vanacht was het wennen, ook was ze ons gisteravond aan het zoeken. Maar gelukkig hoef ik haar niet helemaal weg te doen, natuurlijk mis haar hier in huis. Ze was altijd druk en overal daar waar ik was was zij ook. Ik vind het echt verschrikkelijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:53

Jemig, dat is niet niks. Jammer dat het zo moest lopen, maar gelukkig wilden je ouders de hond hebben. Inslapen is ook zo zielig.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 13:35

LiNdA1986 schreef:
Jemig, dat is niet niks. Jammer dat het zo moest lopen, maar gelukkig wilden je ouders de hond hebben. Inslapen is ook zo zielig.

Ik vond dat ook geen optie, ze is tegen iedereen hardstikke vrolijk.
Ze is al een paar dagen boven bij mn ouders en ze heefd het super naar haar zin. Wel heb ik gezegt dat ik alles van haar blijf betalen zoals voer speelgoed, regelmatig een nieuwe deken voor in haar bench. Ook tegen mn zoontje doet ze brij aardig, maar ik laat hem niet op de grond spelen of kruipen, ben bag dat het weer mis gaat. Ik ben mn ouders ook echt dankbaar dat ze me willen helpen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:42

Mmm wij hebben altijd boxers gehad thuis. Er is wel eentje bij geweest die gebeten heeft naar een kind, wel een ouder kind daar niet van. Deze hebben we gelijk laten inslapen hierdoor omdat er vantevoren ook al wat dingen gebeurd waren. Maar kan me bijna niet van Boxer voorstellen dat ze bijten, wat dat aan gaat had je met ieder ander ras ook die kans gehad. Gelukkig dat het goed afgelopen is. Denk eerder dat het de kant van jaloezie op gaat.