Kat wil niet spelen ...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Kat wil niet spelen ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 12:40

Onze lieve poes van 6 jaar oud wil helemaal niet echt spelen, van alles hebben we al gekocht en geprobeerd (mooie speeltjes, muisjes, hengeltje, propjes, kurken), maar ze loopt er 1 keer achteraan en dan is het klaar.
Wat ze wel leuk vindt ... is rennen achter kattebrokjes aan! Als we een brokje gooien gaat ze daar heel enthousiast achter aan.
Probleem is echter dat ze een binnenkat is en al aanleg heeft om te dik te worden. Dus door te spelen met eetbare speeltjes wordt dit niet bepaald minder. Ze krijgt al relatief weinig voer omdat we dit speelvoer al meerekenen in de hoeveelheid per dag (maar ze weegt toch al 5 kilo).

Iemand nog een tip om de poes aan het spelen te krijgen?

We denken er zelfs over om er een klein poesje bij te nemen, zodat ze samen kunnen spelen en stoeien, maar voor 't zelfde geld hebben dan straks twee van die (lieve) sloompies! Verder is ze heel tevreden en gelukkig, loopt altijd gezellig mee en ziet er mooi gezond uit (behalve d'r hangbuikje dan Knipoog ).

cissy

Re: Kat wil niet spelen ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:45

zo'n voerbal voor paarden in het klein kopen en daar haar brokjes indoen? is ze poosje bezig en krijgt toch beetje beweging....
Ze bestaan hoor! ik heb er ook eentje.

Kat erbij wil ook wel helpen alhoewel ik er ook een had die nooit speelde, hij was als eerste gekomen en hij heeft tot zn dood op zn 18e nooit gespeeld, had ie niet geleerd bij zn oude baas Lachen
ik heb hem gekregen toen hij een jaar was en hij speelde maar heel sporadisch en als ie al ergens een tik tegen gaf dan pakten de andere katten zn speeltje af en was zn interesse gelijk verdwenen Lachen Hij is toch tevreden oud geworden hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:46

Onze Freggle van 1,5 speelt wel, Gizmo van 4,5 speelt ook nooit/zelden.
Gizmo vind het dan wel weer leuk om soms met Freg te stoeien Ja
Je kunt ook kattenkruid op een krabpaal strooien oid. Van dat spul worden ze helemaal leip, laatst ook een keer gedaan en Gizmo was niet van de krabpaal weg te slaan ROFL

Onze Gizmo weegt ook 7 kilo en is een binnenkat maar hij is dan ook wel ernstig groot Knipoog
Zo'n brokjesbal heb ik idd ook en er word hier ook wel een beetje mee rondgespeeld!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 12:51

Zo'n brokjesbal heb ik al geprobeerd, die vindt ze eng en loopt er met een grote boog omheen (ondanks de brokjes erin dus dat wil wat zeggen!).

Speeltjes met kattenkruid (catnip) ook geprobeerd, daar wordt ze idd erg lijp van en ik vroeg me af of dat wel goed is ... ha ha ... dan ligt ze daarna te draaien en te kwijlen, en echt spelen is het ook niet, meer haar lijfje tegen dat speeltje aanwrijven en met de pootjes spartelen.

Misschien moet ik gewoon accepteren dat het geen 'speelkat' is, maar het gekke is dat ze toen ze kitten was heel veel en graag speelde en heel druk was. Ze zat toen met nog 4 andere katjes en was de drukste, er werd veel met haar gespeeld (ook door ons), maar sinds ze bij ons woont is ze gewoon steeds rustiger geworden, terwijl we veel tijd en aandacht aan haar besteden. Maar misschien is dat gewoon genoeg voor haar, ze is erg graag bij ons in de buurt (komt 's morgens vroeg al bij mij op bed liggen) maar dan wel zonder veel actie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:52

zo'n aanwijspen met zo'n rood lichtje wil ook wel een hoop uur pret geven! nadeel: jij bent dus ook een paar uur bezig Duivel Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:53

Uiteraard speelt een jong beest meer Knipoog Dat doen puppy's en veulens ook!
Iedere kat heeft een ander karakter net als de mens Knipoog

Ohja, die laser heb ik hier laatst ook een keer gebruikt Huilen van het lachen
Telkens trap op en af, Freggle was er gewoon van aan het hijgen Nagelbijten / Gniffelen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 12:54

Oh dat kan ik dan ook wel eens met een zaklamp proberen, daar kun je ook zo'n lichtrondje mee op de grond maken Haha! !

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:57

ene kat speelt gewoon meer dan de ander.
Ik heb er 5, en één poes, Phoebe, wil alleen maar knuffelen, ziet het nut van spelen niet in Clown ze vangt dan wel veel vogels en muizen.

De rest van mijn poezebeesten zijn dan wel weer zo gek als een deur, en spelen het liefst met mijn dressuurzweep, da's echt de hype hier Clown Huilen van het lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:00

Onze kat speelt ook nergens mee Clown. Allemaal maar extra beweging toch, nergens voor nodig .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:08

mijn 14-jarige kat speelde tot het laatst toe altijd veel, het is per kat verschillend, leeftijd zegt helemaal niks, Mylah van 4 kan helemaal uit dr dak gaan van een stokje uit de tuin, is ze uren mee aan het gooien en rollen over de grond.
Catnip heeft wel een vreemde uitwerking inderdaad, erg grappig, ze worden helemaal high!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:10

Ik heb hier ook zo'n vishengeltje en Freggle apporteerd daar hetzelfde mee als een hond Huilen van het lachen
Ik gooi het weg en zij haalt het weer voor de dag en legt het dan op de leuning van de bank met van die opgezette *bambi*oogjes of ik het ding misschien weer weg wil gooien zodat ze er achteraan kan ROFL

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:12

Hier wordt ook het hengeltje geapporteerd Haha!. Favoriet is als het hengeltje van de trap af wordt gegooid.

Simodi, als ze niet wil spelen en toch om haar gewicht moet denken, zou het helpen als je haar brokjes bijvoorbeeld boven geeft? Dan moet ze in elk geval de trap op en af om te eten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:25

jaja, lekker makkelijk een bak brokjes naast het bed, hoef je niet meer naar beneden om te eten.... Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:57

Ja, daarom gooi ik 's avonds als spelletje de brokjes ook een-voor-een weg en moet ze daar achteraan rennen. Vindt ze leuk en sport ze toch .. Haha! !

Maar ik hoor het al, er zijn meer van zulke poezedames!