Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tries_en_Faf schreef:Wat ik zou doen met het plassen, zo hebben we onze zindelijk gekregen, ook met zes maanden (toen kregen we dr pas) TOTAAL negeren, die plas binnen, niet opruimen waar zij bij is, en helemaal gek worden van blijdschap als ze het buiten doet.
En 's avonds na 20:00 de waterbak wegzetten
Haha stonden mensen mij aan te kijken van die doet maf, zo'n grote hond die een plasje buiten doet....![]()
Maar het werkte wel!
Zij presteerde het om het naast je in bed te doen! (waar ze nooit komt normaal gesproken...)
Hert grootste probleem zal bij zijn ouders liggen als die niet consequent zijn.
Jolanda_ schreef:Ga eens naar een cursus met die hond. Cane Corso's zijn nou niet echt beginnershonden en kunnen wel degelijk met verkeerde begeleiding doorslaan naar angstbijters...op de cursus kunnen ze de hond en zijn gedrag zelf zien. Wordt vooral niet bang voor wat later kan gebeuren dan ga je zelf spanning vertonen naar je hond als hij bang is. Waardoor het juist de verkeerde kant op kan slaan. Mijn hond is een herplaatsertje ze is vroeger altijd weggehouden bij andere honden en mocht nooit los de eigenaar was te bang dat ze ging bijten. Nu doet ze dat juist als ze aan de lijn zit en een andere hond ziet.
Schrijf je gewoon eens in op een cursus 1x in de week en ga er met z`n tweetjes heen. Lekker bezig zijn met de hond en tegelijkertijd krijg je tips wat je het beste kan doen bij problemen
aswas schreef:Ik heb zelf ook een Cane Corso. Heb haar uit het asiel gehaald (nou ja, zo ongeveer, maar veel te lang verhaal), toen ze 2 was. Luna kende al een heleboel commando's en volgde deze perfect op. Wel was ze ontzettend bang, omdat ze in het verleden mishandeld is. Toch heeft Luna nooit toegehapt. Nu is dat natuurlijk per hond verschillend, maar voor zover ik weet is de Cane Corso geen agressieve hond.
Wel is het zo dat de hond zich voornamelijk naar 1 baas richt. De ander heeft dan wel wat te vertellen, maar bij lange na niet alles. Het kan dus zijn dat de hond zich met name naar jou richt. Jij bent duidelijk voor hem/haar en consequent.
Ik begrijp dat de hond door meerdere mensen wordt opgevoed. Probeer dan met z'n allen zo consequent mogelijk te zijn en dezelfde commando's te gebruiken.
Wat het plassen betreft. Luna is hardstikke zindelijk, kan het in het uiterste geval zelfs tot 12 uur ophouden. Maar........ niet als ze los is. Dan doet ze het ook gewoon in de kamer. Luna zit daarom in haar bench.
Tip: doe een cursus met de hond. Hier hebben ze een professionele kijk op de hond en het gedrag.