klitten bij de hond....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

klitten bij de hond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:15

Mijn ienieminie hondje heeft nogal last van klitten bij zijn edeledelen.

Ik borstel heb elke dag en verder is hij dus klitvrij, maar zodra ik met de borstel of kam bij zijn piemelotje kom dan word hij hysterisch en gaat bijna bijten.

Nou heb ik hem een paar dagen geleden weer gewassen met gewone (mensen) shampoo i.p.v met zijn eigen shampoo maar nog krijg ik de klitten er met mijn vingers niet uit.. en het begint al een hele homp te worden.

Wie heeft DE tip.

Ik vind het sielugh om zijn piemelotje kaal te knippen.

Rosita

Re: klitten bij de hond....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:22

Laat een trimmer dat maar ff wegscheren of kortknippen dan.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:25

Rosita schreef:
Laat een trimmer dat maar ff wegscheren of kortknippen dan.

ik scheer hem zelf Haha!

ik zoek eigenlijk een goede antiklit waarmee ik het met mijn vingers uitelkaar kan halen.

lukt dat niet, dan krijgt hij een kale...

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:42

misschien voor je eigen veiligheid even een muilkorf om doen, en voorzichtig met de kam of je vingers de klinten eruit proberen te krijgen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:32

het beestje heeft waarschijnlijk veel pijn aan die klitten gezien het feit dat ze haren erg aan de huid trekken die daar zit. En dat is al een dunnere huid dan ergens anders op het lijfje...

Muilkorfje om doen en weg knippen. Niet in gaan wroeten om ze eruit te krijgen. Daarna gewoon bijhouden en oefenen met het kammen daar belonen dus als je ook maar enigsinds in de buurt mag komen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:05

Dus maar wel weg knippen?
het is sowieso een piepert hoor. met gewoon kamen ook. als ik een kleine weerstand voel dan krijst hij al alsof de wereld vergaat zeg maar. een echte kerel wat dat betreft.
muilkorf heb ik niet, maar kan wel wat fabriceren. maar zal wel wat hulp nodig hebben denk ik. is een klein redelijk flexibel snel hondje....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:54

rolletje verband met een 8tje om zn neus/nek draaien als semi-muilkorf en de buurvrouw vragen om te helpen en dan toch maar de pielemuis kaal maken (of mooi bikinilijntje? ) Clown

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:19

cissy schreef:
rolletje verband met een 8tje om zn neus/nek draaien als semi-muilkorf en de buurvrouw vragen om te helpen en dan toch maar de pielemuis kaal maken (of mooi bikinilijntje? ) Clown

pielemuis die kende ik nog niet hihi. ik woon hier een beetje eenzaam in een blok vol mannen. die gaan mij vast niet helpen.... is sielugh...

ik heb het gister even geprobeerd met een vriendin, maar ik denk dat we er nog wel een 3e persoon bij nodig hebben. kreng is maar 26 cm hoog.. maar sterkkkk gruwel en spartellen niet te zuinig. was bang dat ik zo zijn piemelotje eraf zou knippen!

en piepen mijn oren suizen nog...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:24

Wassen met klitten is vaak niet echt handig. Het sop gaat erin zitten en is slecht uitwasbaar. Hierdoor wordt de klit alleen maar erger.

Dus vaker controleren op klitten en zodra het ook maar iets gaat vervilten gewoon wegknippen. Dan maar even een kaal plekje. Het maakt voor de hond niets uit als er een hapje uit zijn vacht is.

Succes met knippen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 18:08

de rest van zijn vacht is volledig klit vrij, want ik borstel hem elke dag. toen hij in het asiel kwam hebben ze hem helemaal moeten kaalscheren omat alles vastgeklit was met poep enz... 1 groot drama dus. en dat wil ik hem niet weer aan doen. maar het is nog maar sinds kort dat het zo verklit is bij zijn piemelotje. was eerst niet zo, het is ook niet zo heel erg en geen hele bos, want hij heeft maar weinig haar daar. misschien dat het daarom ook wel zo pijnlijk is.

maar ik heb hulptroepen ingeschakeld die mij gaan helpen en dan knip ik het weg.

ik mag hem daar niet borstelen of kammen. hij is nogal erg gesteld op zijn piemelotje en beschermt hem met zijn leven

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:11

Ik mag zelf ook niet bij mn hond komen , als ik hem borstel wordt hij helemaal gek , ik heb hem bij een trimmer gebracht en die hadden nergens problemen mee.
Zou ik als ik jou was ook doen , die hebben er ervaring mee en op de 1 oft andere manier heeft je hond toch respect voor zulke mensen .
Wat ik ook doe ik mag hem echt niet borstelen en bij de trimsalon is hij zo mak als een lammetje

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:13

staart en manen spray helpt ook erg goed.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 18:25

gewoon borstelen is geen punt, dat vind hij heerlijk, daar geniet hij echt van, tot ik dus daar kom wat hij niet zo grappig vindt.

eerder was het altijd klitvrij, maar nu sinds een paar week niet meer. ik ga het wegknippen en dan bij houden voorzover dat mogelijk is.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 18:26

kohtje schreef:
staart en manen spray helpt ook erg goed.

ja daar zat ik ook al aan te denken. maar dat heb ik niet.