Katten en stoeien/vechten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Katten en stoeien/vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 11:15

Sinds oktober hebben wij er een klein katje bij. De 'originele' bewoner, Senna, moest er echt hélemáál niks van weten, heeft een week beledigd boven gezeten, heeft daarna besloten dat hij toch best grommend door de woonkamer kon lopen, elke keer blazen als die kleine in de buurt was, etc.etc. Nu, zo'n 3 maanden verder dus, gaat het eigenlijk wel erg goed, ze slapen regelmatig vlakbij elkaar, de grote likt de kleine regelmatig over d'r kop, ze 'vrijt' weleens tegen hem aan (vooral als ze eten gaan krijgen Vork ). Er wordt nog weleens geblazen door de grote, maar dat is vooral als hij schrikt of als hij ligt te slapen en ze bijv. wel héél lang aan z'n kont zit te snuffelen ROFL

Nu is het zo dat die kleine toch wel een beetje gaat testen hoe het er nou voor staat, en Senna zodoende regelmatig achterna gezeten wordt (Milo besluipt en bespringt 'm, hij schrikt en rent weg om na een paar meter om te draaien en dan gaat het andersom door de kamer). De afgelopen dagen zie ik echter dat Senna steeds vaker het initiatief neemt, het lijkt in eerste instantie erg op spelen (tegen d'r staart aantikken, poten tegen elkaar aan 'hengelen'), maar het eindigt er regelmatig in dat ze in een liefkozende verstrengeling over de grond rollen Vork . Senna is echt tig keer sterker en zeker een paar keer zo zwaar, als hij haar loslaat rent ze lang niet altijd meteen weg, soms 'vecht' ze dus gewoon weer verder.

Nu vind ik het niet meer dan logisch dat er gekeken wordt waar ze staan, maar wanneer gaat stoeien nou over in vechten en is het verstandig om tussen beide te komen? Of is dat nooit verstandig en moet je ze het maar gewoon uit laten zoeken? Volgens mij gaat het nog prima zolang er geen doodskreten klinken Clown , maar soms lijkt het er toch wel ruig aan toe te gaan hoor en voel ik soort het beschermende mama-instinct boven komen om die kleine te helpen Schijnheilig (ik kan het overigens goed onderdrukken hoor haha!). Senna heeft hiervoor trouwens ook met andere katten geleefd maar zocht toen totáál geen toenadering, was een echte einzelganger. Daarom vind mijn vriend het ook zo raar hoe hij met Milo omgaat, dat kent hij namelijk helemaal niet van die kat.

Chubby

Re: Katten en stoeien/vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:48

Geloof mij: dit is stoeien. Gebeurt bij ons ook meer en meer en is bijzonder vermakelijk om te bekijken! Ik denk dat het stoeien pas nu wat groffer wordt, omdat de oudste kat best weet wat de jongste wel en niet aankan..

Vechtende katten herken je zeker wel, dan vliegen de plukken haar in de rondte en wordt er enorm gekrijst. Geen zorgen dus zolang dat niet gebeurt...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 13:27

Chubby schreef:
Geloof mij: dit is stoeien. Gebeurt bij ons ook meer en meer en is bijzonder vermakelijk om te bekijken! Ik denk dat het stoeien pas nu wat groffer wordt, omdat de oudste kat best weet wat de jongste wel en niet aankan..

Vechtende katten herken je zeker wel, dan vliegen de plukken haar in de rondte en wordt er enorm gekrijst. Geen zorgen dus zolang dat niet gebeurt...

Als dat bij jullie gebeurt weten we meteen wie het aflegt Haha! Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:59

Haha!

Die van ons vechten gelukkig niet, die 2 zijn soms net klef en bef Clown

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:27

Bij ons wordt er ook heel wat afgestoeid op de speelmat. De coons zijn echt meester in het worstelen. Als het spelen vechten wordt zijn er meestal dames bij betrokken en wordt er geblazen en gemept. Met spelen is het vnl worstelen ,tegen elkaars buik trappen, oren en staart bijten en natuurlijk tikkertje spelen Haha!
Het uitdagen vind ik ook altijd grappig om te zien. Eerst hoor je een heel baldadig "prrrrrr" geluid gevolgd door een besluiping Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:35

oooohhhh, zooooo herkenbaar!! geweldig toch dat ze lol hebben Lachen
en inderdaad, zolang de plukken niet in de rondte vliegen en het geen gekrijs wordt is het stoeien. Ach gut

Hier gaat het vaak zo: Seleentje loopt soms rond in de kamer (weegt amper 3 kg, klein poesje) en dan prwt ze een beetje en dan gaat Isami (6kg, dikke grote poes) met dr kop plat op de grond met dr kont liggen wiebelen, klaar om aan te vallen! Seleentje loopt dan quasi onschuldig 'per ongeluk' Clown langs Isami en dan begint het feest! Rennen en racen door de kamer, over de bank, tafel etc, trap op trap af en dan in een kluwen over de grond rollen!
GEWELDIG! moet zo om ze lachen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:45

haha, dat plat liggen en konschudden is erg herkenbaar Haha!
Het prrt geluidje doet ook wonderen. Ik maak het weleens tegen de jongste kat bij ons in huis en die wordt dan gelijk baldadig Knipoog
Trapracen is ook favoriet bij ons, een uitbreiding van het tikkertje spelen Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:00

precies!
ik zou me geen leven kunnen voorstellen zonder katten! ik lach me slap om ze en ze hebben allemaal humor en zijn zo leuk met zn allen, echt ik zou helemaal kierewiet worden zonder ze.