Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:Ik heb ook heel lang dwerghamstertjes gehad, gewoon ook 2 bij elkaar, ging prima.
Klimmen vonden ze leuk, en tunnelen onder het zaagsel door.
Ik legde er altijd een leeg rolletje van het wc-papier in, dat haalden ze dan helemaal uit elkaar.
Wuis schreef:Allereest zou ik russische dwerghamsters (die waarschijnlijk hybride zijn gezien ze uit een winkel komen) direct uit elkaar halen. De kans dat het fout gaat is véle malen groter dan de kans dat het goed gaat. Jammer dat dierenwinkel personeel dat nu nog steeds niet wil inzien (kwestie van winst willen maken).
In het wild zijn russische dwerghamsters groepsdieren. Echter, de lijnen die in Nederland (én omliggende landen!!) worden gehouden als huisdieren, zijn zéér agressief tegenover soortgenoten. Het zal dus slechts een kwestie van tijd zijn voordat je er een dood in het hok vindt (of alleen de resten vindt, want de een zal de ander opeten).
Ik zal de kranten gewoon weghalen. Naar mijn idee hebben die geen toegevoegde waarde, ik gebruik nooit kranten voor mijn hamsters.
Lik- en knaagsteen kun je trouwens het beste ook weghalen, die zijn erg schadelijk voor de gezondheid van hamsters.
Jetje1985 schreef:Wuis schreef:Allereest zou ik russische dwerghamsters (die waarschijnlijk hybride zijn gezien ze uit een winkel komen) direct uit elkaar halen. De kans dat het fout gaat is véle malen groter dan de kans dat het goed gaat. Jammer dat dierenwinkel personeel dat nu nog steeds niet wil inzien (kwestie van winst willen maken).
In het wild zijn russische dwerghamsters groepsdieren. Echter, de lijnen die in Nederland (én omliggende landen!!) worden gehouden als huisdieren, zijn zéér agressief tegenover soortgenoten. Het zal dus slechts een kwestie van tijd zijn voordat je er een dood in het hok vindt (of alleen de resten vindt, want de een zal de ander opeten).
Ik zal de kranten gewoon weghalen. Naar mijn idee hebben die geen toegevoegde waarde, ik gebruik nooit kranten voor mijn hamsters.
Lik- en knaagsteen kun je trouwens het beste ook weghalen, die zijn erg schadelijk voor de gezondheid van hamsters.
Maar als ze een hekel aan elkaar hebben, waarom zetten ze dan bij dierenwinkels wel bij elkaar in de kooi en gaat het goed?? Ik snap dat niet hoor...
En waarom is een liksteen slecht? Ze verkopen het tenslotte...
Jetje1985 schreef:En waarom is een liksteen slecht? Ze verkopen het tenslotte...
Veirl schreef:Jetje1985 schreef:En waarom is een liksteen slecht? Ze verkopen het tenslotte...
Ik vind dit zo naief. Waarom verkopen supermarkten dan drank ? Dat is toch ook slecht voor de mens ?
Jetje1985 schreef:Dierenwinkels gaan heus GEEN dingen verkopen die slecht voor een dier zijn!!
Jetje1985 schreef:Dierenwinkels gaan heus GEEN dingen verkopen die slecht voor een dier zijn!!
Sodera schreef:Hybride betekent dat je 2 soorten gekruist hebt..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybride_%28biologie%29