Grote groep konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Grote groep konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:37

Hallo,

Als ik soms op profielen hier kijk van bokt en op internet, dan zie ik vaak grote groepen konijnen bij elkaar. Deze konijnen hebben dan een grote ren. Maar nu is mijn vraag, hoe krijg je nou zon groep bij elkaar? Ik bedoel, konijnen accepteren elkaar niet makkelijk en hebben snel ruzie.

Ben benieuwd:d

Groetjes

AstraGirlie

Re: Grote groep konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:44

wij hebben er ooit 8 gehad die in de tuin rondliepen. Het waren 2 gecasreerde mannetjes, broertjes. Dan kwam er een zwanger afdankertje bij, die 5 kindjes had. Dat was onze groep. Een paar van die kindertjes zijn ondertussen al vertrokken en jammergenoeg is 1 van de broertjes kunnen ontsnappen door de tunman Boos!. Nu dus met 5 meer over. Maar het is ook niet alle dagen rozegeur en maneschijn. Vandaag bv. zijn ze allemaal boos op witvoet, dan liggen er vachtplukken en zie je het slachtoffer een tijdje in het tuinhuis zich schuilhouden. Daarna gaat dit weer over en mag hij weer bij de groep. Hormonaal zeker, ik weet het niet. Belangrijk is dat de konijnen onderaan in rangorde een vluchtweg hebben.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:46

Wij hebben geen grote groep, nu hebben we er 2.
Die vonden elkaar vanaf het begin leuk volgens mij, nooit iets mee gehad ofzo.
Eerst hadden we 4 konijnen+ een nestje(van 3 kleintjes) en dat is ook nog altijd goed gegaan..
Ik weet niet precies waarom, maar bij ons is het tot nu toe nog altijd goed gegaan Vork

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:55

Heeey!
Ik heb een groep van 5 en dat gaat over het algemeen prima Lachen. Konijnen zijn juist groepsdieren en houen ervan om in een groep te leven (meestal zie je ook een groepje wilde konijnen zitten als je in de duinen of in het bos gaat wandelen, mocht je er maar 1 tegen komen is daar vaak iets mee aan de hand). Tuurlijk zijn er soms strubbelingen en ruzies onderling, maar dat is hartstikke normaal Lachen. Zolang geen van de beestjes echt ernstig buitengesloten wordt, is er niks aan de hand! Dus het kan wel degelijk Lachen ...
Gr.
Naatje

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:01

Meissie17 schreef:
Hallo,

Als ik soms op profielen hier kijk van bokt en op internet, dan zie ik vaak grote groepen konijnen bij elkaar. Deze konijnen hebben dan een grote ren. Maar nu is mijn vraag, hoe krijg je nou zon groep bij elkaar? Ik bedoel, konijnen accepteren elkaar niet makkelijk en hebben snel ruzie.

Ben benieuwd:d

Groetjes

Als ze maar genoeg ruimte hebben....

Ik heb nu nog maar 2 Franse hangoren maar in de drukste tijd(iedere vage bekende besloot zijn/haar nijn maar naar mij te brengen) had ik er een stuk of 8a10.
Soms vloog wat haar in de rondte maar de ren is ongeveer 7x7 dus als ze elkaar beu zijn kunnen ze elders gaan zitten.
Ik heb meerdere nijnen gehad die weg moesten wegens vechten maar eenmaal hier..ging het goed.
Meeste nijnen zitten in een banketstaaf hokje zonder uitloop en tsja dan kunnen ze geen kant op bij strubbelingen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:32

Ja, ruimte is van groot belang idd, geen 5 konijnen in een rennetje gaan steken van 3 meter op 3 ofzo...

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:35

Het lijtk me heel leuk dat als ik ga samenwonen om een grote groep konijnen te hebben. Ik wil dan een hele grote ren bouwen Knipoog.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:23

Wij hebben altijd al veel konijnen samen gehad, nu zijn het er zes. De oudste, Gaaike, is er al het langst. Zij was er ook toen Caramel geboren werd. Ujfie is de dochter van Gaaike. Ze zijn altijd samen blijven zitten als er kleintjes waren (wat maar één keer de bedoeling was), dus die drie kennen elkaar al hun leven lang.
We hebben al andere konijnen gehad ook, allemaal familie van elkaar en dus van bij de geboorte samen. De enige konijnen die er nieuw bijgekomen zijn, is Noodle en haar zoon en dochter. Noodle werd per ongeluk gedekt door het konijn van de buren, en twee van de kleintjes hebben we gehouden. We hebben eerst een jong bij de andere buiten gezet, en dan Noodle, het tweede jong hebben we laten castreren en ook bij in de ren gezet. Dit is altijd goed gegaan. De eerste dagen zit de nieuweling wel apart, dan kunnen ze elkaar zien en ruiken, maar kunnen ze niet bij elkaar. Na een dagje mogen ze dan samen, en we houden ze de eerste uren in het oog. De volgende dagen controleer ik het nieuwe konijn op wondjes.
Ze zijn nu dikke vriendjes, en tolereren elkaar.

Dit zijn de ren en binnenhok:
http://i4.photobucket.com/albums/y117/e ... CT0004.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y117/e ... CT0007.jpg

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:23

Een vrouwtje nemen, die laten ontspannen als je wilde knijnen in de buurt hebt, en voila; je hebt je eigen gezellige groep gecreeerd Clown (en dan jonkies die je aan de straatstenen niet kwijt kan omdat ze half wild zijn en zich zo ook gedragen en je er dus mee 'opgescheept zit *LOL*).

Wij hebben dus een 'grote' groep gecreeerd op die manier. En zo is het altijd gegaan. Op een of andere manier worden konijnen hier altijd verkeerd gesext en heb je opeens een nestje ondanks dat je twee vrouwtjes dacht te hebben. Doe je papa weg, en hou je dochters, blijkt er opeens een zoon tussen te zitten zonder dat je dat wist. Lalala Clown

Als er maar genoeg ruimte is, dan zullen 'vreemden' elkaar ook wel kunnen verdragen denk ik. Maar dat gaat wel moeilijker. Wij hebben daar geen ervaringen mee. We hadden wel een paartje, waarvan er eentje dood werd gebeten door een hond. Broertje bleef alleeen achter, en hebben we vele maatjes voor bij gehad, maar het scheen maar niet te klikken... Het bleef vechten tot de dood, met alle kandidaten, dus die heeft toen helaas lange tijd alleen gezeten Boos! (tot hij werd gestolen Verdrietig)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:29

Zolang je maar niet meer rammen dan voedsters hebt. Dat gaat niet goed, dat word zoiezo vechten. Het kan indd door een nestje en dan de rammen laten casteren. Of je neemt een paar koppels (proberen niet te dominante konijnen uitkiezen in de opvang bijv.) en dan die bij elkaar zetten.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:00

@ tatariki wat een gave ren.

Ja ik heb nu 1 koppeltje die kunnen het super goed met elkaar vinden. Ik wil nu achter de schuur een mooi ren maken.