Kat miauwt als die zijn benodigdheidje moet doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarLottie

Kat miauwt als die zijn benodigdheidje moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:36

Mijn poes die kan zo vreselijk miauwen.. maar we zijn er achter gekomen dat ze dat wel altijd om een reden doet.
Of de kattenbak is vies en als je dan niet luisterd poept en plast ze ervoor.. dit is heel vervelend wand nu wil ze al niet meer in de kattenbak als er 2 drolletjes en 2 plasjes ongeveer in zit..!
Iedere dag verschoon ik hem al.. Maar ik kom ook haast iedere dag wel iets op de vloer tegen van een drolletje of een piesje..
En als ze miauwt haal ik die drolletjes er uit en dan miauwt ze nog en gaat alsnog ergens anders dan in de kattenbak dr drolletje of piesje laten.. Echt super vervelend..!! EN ze kijkt me zielig aan en miauwt nog harder

Carantona

Re: Kat miauwt als die zijn benodigdheidje moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:41

Haal eens de kap van de bak als die erop zit,sommige katten voelen zich dan fijner, vrijer en de stank kan eruit .
Succes Doei!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:43

Of een keer langs de dierenarts.Misschien mankeert ze wat Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:45

Het beste is om 2 kattenbakken te hebben en dan het liefste de 1 aan de ene kant van de kamer en de andere aan de andere kant van de kamer.
Katten vinden het fijner om het plassen en poepen op een andere plek te doen van elkaar.

Zowiezo elke dag schoonmaken als je dat al doet en niet te vaak de bak omspoelen met zeep want dat vinden ze niet zo fijn.

Verder ook even kijken of met overkapping of zonder overkapping misschien iets oplost.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:55

Bojangles schreef:
Het beste is om 2 kattenbakken te hebben en dan het liefste de 1 aan de ene kant van de kamer en de andere aan de andere kant van de kamer.
Katten vinden het fijner om het plassen en poepen op een andere plek te doen van elkaar.

Zowiezo elke dag schoonmaken als je dat al doet en niet te vaak de bak omspoelen met zeep want dat vinden ze niet zo fijn.

Verder ook even kijken of met overkapping of zonder overkapping misschien iets oplost.

Ojaa dit lijkt me ook nog niet zo'n raar idee..!! Ik zal het eens proberen

paintedblack schreef:
Haal eens de kap van de bak als die erop zit,sommige katten voelen zich dan fijner, vrijer en de stank kan eruit .
Succes Doei!

wel grappig dat je dat zegt, ik heb de kap er vanmorgen net afgehaald! Hopelijk helpt dit.
maar qua stank wij hebben van dat speciale grit wat lekker ruikt en aangenaam is voor de katten..
Ok maakt t grid er een klontje van
Laatst bijgewerkt door MarLottie op 08-01-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:57

FlairS schreef:
Of een keer langs de dierenarts.Misschien mankeert ze wat Knipoog

jamaaar zodra ze haar poepje en plasje heeft gedaan is ze weer normaal Bloos dus denk dat t eerder aan haar toilet gebruikt ligt Haha!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:59

misschien toch even een checkje dierenarts
als ze bijvoorbeeld blaasgruis of zoiets heeft
doet plassen erg zeer
die van mij ging ook miauwen/klagen zeg maar
en dan associeren ze de kattebak met pijn

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:04

gijs schreef:
misschien toch even een checkje dierenarts
als ze bijvoorbeeld blaasgruis of zoiets heeft
doet plassen erg zeer
die van mij ging ook miauwen/klagen zeg maar
en dan associeren ze de kattebak met pijn

maar vervolgens gaat ze poepen voor de kattenbak..! ik heb niet het idee dat ze pijn heeft
jaa kan het natuurlijk mis hebben he..! ik zal eens overleggen met me vriend..! checkje dierenarts kan nooit kwaad

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:06

Miauwen kan ook zijn dat ze graag in de kattebak wil, maar niet kan of wil door bepaalde omstandigheden. Dat het even een blijk van ongenoegen is en misschien te lang plas of poep opgehouden heeft en erg nodig moet.
Ik zou vandaag gewoon even kijken of je een extra bak kan halen (hoeft vaak niet duur te zijn voor 10,- heb je wel een simpele) en dan even op verschillende plekken zetten en dan even kijken hoe ze reageert.

Vertrouw je het niet kan je altijd morgenvroeg nog dierenarts bellen Lachen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:12

Bojangles schreef:
Miauwen kan ook zijn dat ze graag in de kattebak wil, maar niet kan of wil door bepaalde omstandigheden. Dat het even een blijk van ongenoegen is en misschien te lang plas of poep opgehouden heeft en erg nodig moet.
Ik zou vandaag gewoon even kijken of je een extra bak kan halen (hoeft vaak niet duur te zijn voor 10,- heb je wel een simpele) en dan even op verschillende plekken zetten en dan even kijken hoe ze reageert.

Vertrouw je het niet kan je altijd morgenvroeg nog dierenarts bellen Lachen

Bedankt, ja we hebben thuis nog wel een bak staan die we niet gebruiken.. dus die kan ik er ook wel neerzetten..

Bedankt Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:20

Gebruik je altijd dezelfde soort kattenbakvulling? Die van mij doet namelijk precies hetzelfde. Als de bak haar niet bevalt gaat ze er voor zitten. De laatste tijd doet ze het zelfs als de vulling niet lekker voelt onder haar pootjes. Gestoord Mevrouw houd niet van grof grit, en wil alleen dat hele zanderige tussen haar tenen voelen. Helaas is dat nou net de vulling die het snelste smerig is. Nagelbijten / Gniffelen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:23

Mystica schreef:
Gebruik je altijd dezelfde soort kattenbakvulling? Die van mij doet namelijk precies hetzelfde. Als de bak haar niet bevalt gaat ze er voor zitten. De laatste tijd doet ze het zelfs als de vulling niet lekker voelt onder haar pootjes. Gestoord Mevrouw houd niet van grof grit, en wil alleen dat hele zanderige tussen haar tenen voelen. Helaas is dat nou net de vulling die het snelste smerig is. Nagelbijten / Gniffelen

Niet als je Extreme Classic gebruikt. Is een hele fijne korrel, en beter grit bestaat niet. (is dan ook redelijk prijzig).

Ook de fijne korrel klontvormend van AH is heel fijn.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:08

Maanling schreef:
Mystica schreef:

Niet als je Extreme Classic gebruikt. Is een hele fijne korrel, en beter grit bestaat niet. (is dan ook redelijk prijzig).

Ook de fijne korrel klontvormend van AH is heel fijn.

Ik gebruik zo'n grote groene zak van de Welkoop Biokit ofzo maar dat is normale korrel maar met een geutje..
Ik kan natuurlijk altijd eens veranderen Hiervoor hadden we van de Aldi maar nog werd er buiten de bak geplast en gepoept

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:22

heb dus de deksel eraf gehaald.. nu liggen er braaf een drolletje en een plasje in.. ik zal het eruit scheppen en hopelijk is morgen me vloer nog droog Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:59

MarLottie schreef:
Ik gebruik zo'n grote groene zak van de Welkoop Biokit ofzo maar dat is normale korrel maar met een geutje..
Ik kan natuurlijk altijd eens veranderen Hiervoor hadden we van de Aldi maar nog werd er buiten de bak geplast en gepoept

Mooi dat 't al beter gaat Haha! Ik heb het topic even doorgelezen en dit is wat ik zou willen toevoegen:

Misschien dat 'ie het geurtje niet fijn vindt? Wat wij mensen prettig vinden ruiken hoeft niet in de smaak te vallen bij je kat. Heb je ook nog andere katten? Het optimale aantal bakken voor binnenkatten is gelijk aan het aantal katten plus 1 (dus bijvoorbeeld 3 bakken voor 2 katten), dan hoeven ze niet in elkaars lucht te zitten en kunnen ze eventueel onderling regelen waar gepoept en gepiest wordt (bij mij is de rooie bak die waar de meeste drollen liggen, is een van de weinige dingen waar die beesten 't over eens zijn Bloos )

Het kan natuurlijk ook nog dat de plek waar de bak staat 'm niet bevalt. Zit ie niet bijvoorbeeld op de tocht? En als je kat ook buitenkomt: vindt hij de bak wel zo'n succes? Helpt het als je dan eventueel een laagje aarde bovenop het grit doet?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 12:24

1 katje op dit moment...

Dat geeurtje kan miss niet zo aangenaam zijn..
Alleen nu ik de deksel van de bak eraf heb gehaald.. doet ze al meer in de bak en heb ik binnen nog niks gevonden.. (ze doet het altijd wel in de buurt van de bak)..

Ze komt wel buiten , maar heel weinig ze is liever binnen

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:29

misschien nu aankijken of ze t netjes op de bak blijft doen, anders even bij de fokker informeren welke vulling zij gebruikten?? dat kan ook helpen, iets "ouds en vertrouwds".
Hoe miauwt ze?? heb je het idee dat ze pijn heeft bij het plassen/poepen?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:23

Hahaha het word nu weer eens duidelijk dat een kat geen baas heeft maar personeel
op tijd poepscheppen en zorgen dat haar toiletomstandigheden zo comfortabel mogelijk is omdat mevrouw dat zo blieft !
Haha! Clown Haha! Clown Haha! Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:28

MarLottie schreef:
1 katje op dit moment...

Alleen nu ik de deksel van de bak eraf heb gehaald.. doet ze al meer in de bak en heb ik binnen nog niks gevonden.. (ze doet het altijd wel in de buurt van de bak)..

Mooi zo!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 17:58

hestejente schreef:
MarLottie schreef:
1 katje op dit moment...

Mooi zo!

Jazeker, straks benieuwd of er nog niks ligt Knipoog

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:29

pas wel op met blaasproblemen bij katten, dat kan dodelijk zijn.
Nou moet ik zeggen dat mijn kat het ook wel eens doet,miauwen tijdens behoefte doen, en daar kon de DA niks aan vinden.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:00

nou vanaf dinsdag heb ik de deksel eraf gehaal, en nog niks in huis gevonden.. ben erg trots

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:46

Zo te zien is je probleem dus opgelost, voor je kat is het vast ook een hele opluchting.