Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bojangles schreef:Het beste is om 2 kattenbakken te hebben en dan het liefste de 1 aan de ene kant van de kamer en de andere aan de andere kant van de kamer.
Katten vinden het fijner om het plassen en poepen op een andere plek te doen van elkaar.
Zowiezo elke dag schoonmaken als je dat al doet en niet te vaak de bak omspoelen met zeep want dat vinden ze niet zo fijn.
Verder ook even kijken of met overkapping of zonder overkapping misschien iets oplost.
paintedblack schreef:Haal eens de kap van de bak als die erop zit,sommige katten voelen zich dan fijner, vrijer en de stank kan eruit .
Succes
FlairS schreef:Of een keer langs de dierenarts.Misschien mankeert ze wat
gijs schreef:misschien toch even een checkje dierenarts
als ze bijvoorbeeld blaasgruis of zoiets heeft
doet plassen erg zeer
die van mij ging ook miauwen/klagen zeg maar
en dan associeren ze de kattebak met pijn
Bojangles schreef:Miauwen kan ook zijn dat ze graag in de kattebak wil, maar niet kan of wil door bepaalde omstandigheden. Dat het even een blijk van ongenoegen is en misschien te lang plas of poep opgehouden heeft en erg nodig moet.
Ik zou vandaag gewoon even kijken of je een extra bak kan halen (hoeft vaak niet duur te zijn voor 10,- heb je wel een simpele) en dan even op verschillende plekken zetten en dan even kijken hoe ze reageert.
Vertrouw je het niet kan je altijd morgenvroeg nog dierenarts bellen
Mystica schreef:Gebruik je altijd dezelfde soort kattenbakvulling? Die van mij doet namelijk precies hetzelfde. Als de bak haar niet bevalt gaat ze er voor zitten. De laatste tijd doet ze het zelfs als de vulling niet lekker voelt onder haar pootjes.Mevrouw houd niet van grof grit, en wil alleen dat hele zanderige tussen haar tenen voelen. Helaas is dat nou net de vulling die het snelste smerig is.
Maanling schreef:Mystica schreef:Gebruik je altijd dezelfde soort kattenbakvulling? Die van mij doet namelijk precies hetzelfde. Als de bak haar niet bevalt gaat ze er voor zitten. De laatste tijd doet ze het zelfs als de vulling niet lekker voelt onder haar pootjes.Mevrouw houd niet van grof grit, en wil alleen dat hele zanderige tussen haar tenen voelen. Helaas is dat nou net de vulling die het snelste smerig is.
Niet als je Extreme Classic gebruikt. Is een hele fijne korrel, en beter grit bestaat niet. (is dan ook redelijk prijzig).
Ook de fijne korrel klontvormend van AH is heel fijn.
MarLottie schreef:Ik gebruik zo'n grote groene zak van de Welkoop Biokit ofzo maar dat is normale korrel maar met een geutje..
Ik kan natuurlijk altijd eens veranderen Hiervoor hadden we van de Aldi maar nog werd er buiten de bak geplast en gepoept
MarLottie schreef:1 katje op dit moment...
Dat geeurtje kan miss niet zo aangenaam zijn..
Alleen nu ik de deksel van de bak eraf heb gehaald.. doet ze al meer in de bak en heb ik binnen nog niks gevonden.. (ze doet het altijd wel in de buurt van de bak)..
Ze komt wel buiten , maar heel weinig ze is liever binnen
hestejente schreef:MarLottie schreef:1 katje op dit moment...
Dat geeurtje kan miss niet zo aangenaam zijn..
Alleen nu ik de deksel van de bak eraf heb gehaald.. doet ze al meer in de bak en heb ik binnen nog niks gevonden.. (ze doet het altijd wel in de buurt van de bak)..
Ze komt wel buiten , maar heel weinig ze is liever binnen
Mooi zo!