Zit met de handen in mijn haar!! HELP!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renate85

Zit met de handen in mijn haar!! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:15

Na aanleiding van dit topic.
[BB] Wie hebben er een Chihuahua of een kruizing daarmee?? + foto

Een tijdje zitten twijfelen maar ik hoop toch echt dat jullie kunnen helpen!!!

We hebben een ongelovelijk schattig puppie rond lopen van nu ong 3,5 maand.
Maar ze plast echt overal neer, en je merkt het ook niet dat ze moet want ze gaat gewoon uit het niks ergens zitten.
We hebben haar s'nachts in een bench met een klein doosje erin met kranten en ze plast dan wel in dat doosje maar ze poept er altijd naast!! opde handoek dus of gewoon op de bodem Frusty
Naar buiten gaan wil je het liefst niet, ze rent als je met de riem aan komt richting haar mandje en je krijgt haar de deur amper uit.
(uit haarzelf komt ze niet mee Rolleyes )
Als we eenmaal buiten zijn blijft ze op de mat zitten piepen en heeft het ook echt niet in haar hoofd om mee te komen.
Als we eenmaal aan het lopen zijn dan gaat ze vaak aan de kant op midden op de weg zitten en gaat piepen ( dit doet ze trouwens zachtjes de hele tijd al vanaf het begin dat we haar hebben)
Belonen met snoepjes en erg vrolijk reageren als ze wat heeft gedaan buiten doen we eigenlijk vanaf het begin al.
Maar ze doet bijna niks buiten, laatst een half uur met haar buiten geweest maar ze deed helemaal niks...terwijl we zo goed als de hele weg langs het gras/bosjes hebben gelopen.
Als ze binnen wat heeft gedaan dan negeer ik haar volkomen en ga de boel opruimen Stoom uit je oren

Mensen help alsjeblieft want ik weet het echt niet meer!! Verward

Trieske_

Re: Zit met de handen in mijn haar!! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:29

Ikzelf heb ook een pup van ongeveer dezelfde leeftijd in huis..
wel een verschil dat de mijne erg graag buiten is..
Is er iets gebeurd omdat ze niet naar buiten wil...

mijn pup poept niet in de bench..plasje wel af en toe helaas..
gister piepte ze 3x in een half uur en heb haar dus ook 3x buiten gezet en iedere keer deed ze een plasje...
volhouden dus...
Piept ze niet dan gewoon ieder uur een keer buiten zetten..niet meesleuren maar gewoon optillen en naar buiten.
wel zou ik het doosje wat in de bench staat wegzetten als je thuis bent zodat ze wel moet gaan piepen als ze moet plassen.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:50

Voor zover ik weet is er nooit iets gebeurd waardoor ze niet naar buiten wil.
Misschien is het haar ook te koud ofzo! Het is een chihuahua met kort haar en nog een kaal buikje.
Schrikkerig is ze niet buiten. ze gaat alleen vaak ergens zitten piepen en komt dan ook niet meer van haar plek.
En vanaf het moment dat ze de deur uit is en met haar kont op de mat gaat zitten, gaat ze aanstellerig zitten shaken en piepen
Ze heeft in die tijd dat we haar hebben 1 keer gepiept binnen, daarna buiten gezet en daar deed ze idd wat.
Verder heeft ze niet meer gepiept,ze gaat gewoon zitten waar ze zelf wil.

Ik heb het bakje al uit de bench gehaald sinds een aantal dagen en verplaats het steeds iets verder naar de achterdeur.
Maar 's nachts zet ik het bakje weer in de bench anders kan ik 's morgens dweilen.

Ze vloog net naar de bench, haar daar uitgehaald en buiten gedropt, daar ging ze plassen maar verder niks.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:52

ik zou als je met haar naar buiten gaat om te plassen niet gan wandelen, maar niet ver van de buitendeur echt rotsvast blijven staan, met haar aan de lijn. (veel pups zijn door dat wandelen veel te afgeleid om met plassen bezig te zijn) Niets zeggen, niets doen, gewoon hondje met je ooghoek in de gaten houden. Doet ze iets? dan enorm belonen. Ook zou ik het niet van de hond laten afhangen (piepen) wanneer ze 'moet', ga liever standaard om het half uur naar buiten in het begin. S'nacht erg korte nachtjes maken, bv. laatste keer buiten om 23.00, opstaan om 5.30 en hondje direct buiten zetten. Dat piepen zou ik verder straal negeren, want zo ken ik honden die urenlang janken om wat aandacht , vreselijk ... Speel eens met haar buiten, of geef haar eten eens buiten, dat ze ook buiten zijn gewend raakt (erg kort, zo'n 3 minuutjes en terug naar binnen). Lijn haar desnoods binnen aan en lok haar naar buiten, wil ze echt niet dan dwing je ze wat met de lijn. Als je merkt dat ze echt koud heeft, kan je gerust een modern dekentje aandoen (keuze genoeg hedentendage)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:04

Kee bedankt voor de tips tot nu toe OK dan! Ik zal hier zeker wat mee doen.
Ben net weer buiten geweest en even op een hondenuitlaat veldje neergezet, en daar heeft ze gepoept en geplast Haha! ze kan het wel die muts Tong uitsteken
Maarja voordat ik buiten was stond ik met jas/schoenen aan voor haar om haar op te pakken zie in ineens dat ze vlak voor mijn neus weer ff fijn haar blaas heeft zitten legen Hamer . Dus na die tijd meteen naar buiten gegaan en daar deed ze alles.
We zullen zien hoe het gaat! zal het hier op de hoogte houden zo nu en dan Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:48

Ik zou naast de tips die AstraGirlie geeft ook zéker een jasje aanschaffen voor je pup.. Dat maakt buiten misschien wat leuker voor zo'n klein koukleumpje..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:01

ja inderdaad bij mij in de buurt hebben ze een dierenspeciaalzaak voor chihuahua's ik vroeg hier het een en het ander over de kleding voor deze hondjes.

het blijkt dus dat het niet alleen " show " is maar dat het wel degenlijk nut heeft een chihuahua heeft namenlijk geen ondervacht en hebben het daarom ook sneller koud.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:34

hay hay.

We hebben deze week al wel een truitje voor haar aangeschaft, een stoere sweater met capuchon Haha! Bloos .
Het is de kleinste maat maar nog net iets te groot voor deze dame.
Als ik hem aandoe en ze gaat lopen dan valt ze zonder pardon om *LOL* Gestoord
Ik ga het weekend even kijken of ik ergens een kleiner strakker stoer truitje kan vinden waar ze wel in kan lopen Nagelbijten / Gniffelen
Op http://www.knappehond.nl hebben ze heeel veel keus Vingers aflikken

Hopen dat het snel wat beter gaat het het wandelen van onze dame en het zindelijk maken.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:42

ik zou gewoon heel vaak kleine stukjes lopen of buiten zetten..
en als er misschien nog een andere hond in de buurt is samen gaan lopen (heeft ze der prikjes al gehad?) als ze ziet dat die andere hond z'n behoefte buiten doet gaat zij het misschien ook doen, veel dieren doen soortgenoten na.
en als ze dat doet der belonen door een hondenkoekje en gewoon met je stem
als je ziet dat ze het binnen doet gelijk in der bench zetten veel honden zien dat als een straf..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:59

tamaartjeee schreef:
als je ziet dat ze het binnen doet gelijk in der bench zetten veel honden zien dat als een straf..

maar deze hond is ook niet zindellijk in de bench, bovendien mag je zo'n hondje niet 'straffen' omdat hij nog niet geleerd heeft (of aan het leren is) wat het goede gedrag is. Beter is om hem dan gewoon vlug op de goede plaats buiten te zetten. Bovendien ben je niet zeker dat de straf op die manier wel overkomt als een straf, hij kan het als aandacht opvatten en juist vaker zijn behoeften gaan doen in huis. Hier even mee opletten dus... Knipoog

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 16:01

Ze moet nog 1 enting.. die krijgt het volgende week omdat ze verkouden was heeft de dierenarts daar nog even mee gewacht!!
Nee ik ga haar zeker niet in de bench doen als ze iets heeft gedaan in huis want je moet 's avonds in die bench slapen en als we niet thuis zijn moet ze daar ook in. Dus die moet ze zeker! niet als strafplaatst gaan zien Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:10

Ik las dat je al een jasje aangeschaft hebt, ik denk dat dat wel 1 van de belangrijkste dingen is.
Ik heb een Jack Russel pup van nu 10 weken en zij wilde ook absoluut niet naar buiten. Ook inclusief oorverdovend piepen. Rillen was ook heel normaal. Door dat ze zo rilde heb ik een jasje gekocht en toen ging ze eigenlijk vrijwel meteen al liever mee naar buiten. Op het begin nog steeds niet graag. Ik ben toen ook idd eens gewoon buiten met haar gaan spelen. Ook met onze andere hond gaan wandelen, dus met zijn 2e lekker buiten en flink rennen en spelen. Ook naar de bossen gaan (niet te lang laten lopen!) heeft bij haar geholpen.
Ze gaat nu heel erg graag naar buiten, als ze merkt dat we gaan staat ze al bij de voordeur. Ze moet het gewoon leuk gaan vinden buiten.
Over het zindelijk maken. Ik heb mijn pup op de slaapkamer liggen vanaf de eerste nacht werd ik netjes wakker zodra zij ook wakker was en dan ga ik met haar naar buiten. Je moet er gewoon proberen altijd op tijd bij te zijn. Als ze wakker wordt gelijk naar buiten, na het spelen, na het eten en/of drinken. Altijd even naar buiten en echt goed belonen als ze het buiten doet.
Ik heb er op deze manier nog geen problemen mee gehad. Mijn pup doet het bijna altijd buiten, op hier en daar een ongelukje na.
succes!