kat naar de boerderij brengen.. dilemma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

kat naar de boerderij brengen.. dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 08:42

We hebben thuis sinds een half jaar een kitten.
Deze heb ik opgevangen van de boerderij en met de hand gevoed.
Op een een of andere manier is de kat niet zindelijk geworden, ondanks diverse
pogingen van ons o.a kattenbak training.
Mijn man wil nu dat deze kat weggaat...
Ik kan hem terug brengen naar de boerderij, maar weet niet goed of hij daar op z'n plek is.
Er zijn er altijd wel veel mensen, maar deze kat is superaanhankelijk.
ook ben ik bang op het risico van aanrijden etc.
eten etc...krijgen ze er genoeg, ook heel veel vrijheid.
Ik weet gewoon niet goed eigenlijk wat ik moet doen...

Mist

Re: kat naar de boerderij brengen.. dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:00

Laat bloed en/of urine onderzoeken, ook kitten kunnen last hebben van blaas ontsteking of gruis

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:05

als je hem wel naar een boerderij doet is de kans heel groot dat het katje dood gaat.. kennis van ons heeft een katje er ook heen gedaan maar die katten in de omgeving zijn allemaal zwerfkatten dus ook agressief tegen wild vreemde katten.. die hebben zo de kat aan zitten vallen dat de kat is overleden..

misschien idd wat mist zegt.. bloed laten contoleren op blaasontsteking of blaasgruis.. dan maar 'hopen' dat het een van de 2 is en over kan gaan want dan heb je een snellere oplossing, beter dan er mee heen dan dat je hem weg moet doen natuurlijk Haha!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:56

ik heb ook een boerderijkatje met het flesje groot gebracht en hij iswel goed zindelijk geworden ,maar wel 1 die eisen aan zijn kattebak stelt,misschien heeft die van jouw wel dezelfde!
De kat van ons wilde alleen op een schone bak ,dus meer dan 2plasjes , erin schoonmaken ,en hij vind het heel belangrijk dat de kattebak op een plaats staat waar hij totale rust heeft ,dus niet in een gang waar mensen langs lopen ,of waar honden bij kunnen.
En hij wil niet op een bak met een kap erop .
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:41

Eerst de medische kant van de onzindelijkheid uitsluiten en dan gaan kijken waar die onzindelijkheid vandaan komt.

Een tweede kattenbak erbij zitten wil misschien ook wel helpen, of ander kattengrit, hoe is jouw 'kattenbak situatie'? waar staat de bak, wat zit er in, hoe vaak maak je m schoon etc. leg dat eens uit, misschien is het wel simpel te verhelpen, maar is het jou nog niet opgevallen.

Lijkt logisch, maar er zijn verhalen bekend van mensen die vanwege de stank de kattenbak op hun balkon parkeren (vaker schoonmaken helpt ook tegen de stank Knipoog ), de kat dan onzindelijk wordt en het dan gek vinden dat dat logisch is omdat die kat niet zelf de balkondeur open kan doen!
Dat beest moest dan maar op de bak als ze thuis waren om de deur open te doen..... is echt gebeurd!
Net of dat beest dat snapt dus die werd onzindelijk en kreeg op zn falie terwijl de baas dacht dat ie het goed deed.
Dus wat in jouw ogen heel logisch en simpel lijkt hoeft voor de kat nog niet zo te zijn...