Vlooien, de grootste ramp!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Vlooien, de grootste ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 02:36

We hebben nu ongeveer 1 jaar 2 super lieve katjes. Ze krijgen elke maand een vlooien pipetje van Frontline. Maar van het zomer hadden we hier een plaag van vlooien! En ik allemaal bulten op mijn enkels, mijn vriend nergens last van.. Overal zaten ze, slaapkamers, woonkamer, keuken, douche.. We hebben toen een aantal bussen spray opgehaald.. Wat eerst niet hielp, toen nog maar een x door het hele huis. Toen was het rustig gelukkig! Geen last meer gehad. Maar sinds 1,5 week, zitten ze weer overal! We hebben de katten voor de zeker heid nog een pipetje gegeven, maar ze hebben ze nog Nagelbijten / Gniffelen en weer springen die eritante beesten nog door het huis..

Wie heeft tips hoe dit anders kan? Aangezien we elke maand beide katten anti-vlooien spul geven van Frontline, en nog het hele huis eronder zit Nagelbijten / Gniffelen

Natasjaa

Re: Vlooien, de grootste ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 02:41

Ik heb wel een vermoeden hoe dit kan, de vlooien hier zijn namelijk resistent voor Frontline, dus grote kans dat dat bij jou ook t geval is Ja Even langs de dierenarts gaan, die hebben vaak wel iets wat WEL helpt....
Sterkte, ik weet wat voor drama t is...

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 02:43

Hmm okee.. kunnen we dat dan inderdaad maar beter doen Lachen
Het is inderdaad een groot drama die beesten Nagelbijten / Gniffelen

En ze komen makkelijker dan ze gaan Nagelbijten / Gniffelen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 02:50

Ja precies, als je ze eenmaal hebt, kom je er echt ontzettend moeilijk weer vanaf... Maar hier is t gelukt, dus bij jou komt t vast ook wel goed Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 06:09

stronghold halen bij de dierenarts
eens in de maand frontline geven is niet eens zo goed,
hierdoor raken ze eerder resistent

de vlooien die nu weer zijn gekomen, komen waarschijnlijk uit je huis, vlooien kunnen ik geloof meer dan een jaar overleven zonder gastheer...

dus ik zou zeggen, laat je huis behandelen door een insectenverdelger.
zo duur is dat niet, rond de 100 euro maximaal voor een heel huis, en dan weet je zeker dat ze allemaal weg zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:42

ik denk dat de frontline wel helpt maar dat jullie huis goed vol zit met eieren die uitkomen als het warmer wordt en overleven door de verwarming temperatuur in huis. Google maar eens op vlooien, hoeveel eieren ze leggen.

Vaak wordt Frontline de schuld gegeven maar vaak is er dan een behandeling (chemisch) van de woning nodig.

Alles wat van stof is moet minimaal op 50 graden worden gewassen anders overleven de eieren, dat geldt dus ook voor vloerbedekking en kleden.

Ik werk zelf in een grote dierenartspraktijk waar voornamelijk met Frontline wordt gewerkt. En we hebben geen enkel geval van resistentie.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:46

Dat is inderdaad wel vervelend.... maar één keer in de maand vlooienspul? Dat is volgens mij niet zo zoals het hoort hoor! Hoe vaker je het gebruikt, hoe eerder de beestjes antistoffen kunnen opbouwen en dus 'immuun' voor de stof kunnen worden.

Ik zou ook even contact opnemen met de DA en kijken hoe je dit op kan lossen. Verder moet je je katten heel veel kammen en wellicht vlooienbandjes omdoen. In het vervolg misschien toch niet zo vaak behandelen met vlooienspul? Onze katten krijgen nooit vlooienspul en hebben nooit ergens last van! Wij overigens ook niet Tong uitsteken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:51

Wilawander schreef:
ik denk dat de frontline wel helpt maar dat jullie huis goed vol zit met eieren die uitkomen als het warmer wordt en overleven door de verwarming temperatuur in huis. Google maar eens op vlooien, hoeveel eieren ze leggen.

Vaak wordt Frontline de schuld gegeven maar vaak is er dan een behandeling (chemisch) van de woning nodig.

Alles wat van stof is moet minimaal op 50 graden worden gewassen anders overleven de eieren, dat geldt dus ook voor vloerbedekking en kleden.

Ik werk zelf in een grote dierenartspraktijk waar voornamelijk met Frontline wordt gewerkt. En we hebben geen enkel geval van resistentie.

Mij is het resistentie-verhaal ook niet bekend als kattenbezitter. Wij gebruiken Frontline Advocate en zorgen dat het huis ook echt schoon/vlooienvrij is anders is het hopeloos om vlooien te bestrijden.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:55

Ik ken al wel gevallen waarbij er resistentie is tegen frontline. Bij mij werkt frontline nog steeds het beste.

dierfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:04

Hoi, ik zou als ik jou was advantage voor de katjes en indoor-x omgevengspray halen bij de dierenarts. Je moet wel voordat je de spray gaat gebruiken zorgen dat iedereen (katten en mensen) weg zijn uit het huis voor een uurtje(is best giftig) en laten luchten.
Het komt nu nog best vaak voor hoor dat mensen nu een vlooienplaag krijgen, nu gaat de kachel weer aan en de eitjes van de vlooien komen lekker weer tot leven.
Succes en ik hoop dat je er snel vanaf bent

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:14

o het is je grootste nachtmerrie vlooien.
onze kat word iedere mnd met in pipetje ingespoten

Ben je niet iets vergeten? Ik was toen der tijd de deurmat vergeten. Je moet ook daar onder goed spuiten.
Maar die tip van de insectenverdelger zou ik maar van harte aannemen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:31

dovish schreef:
Ik ken al wel gevallen waarbij er resistentie is tegen frontline. Bij mij werkt frontline nog steeds het beste.

Maar hoe is het huis in die gevallen behandelt? Ook bij merial (fabrikant) geen resistentie bekent. Mij chef heeft na een soortgelijk geval eens nagevraagt en in Duitsland heeft geen enkele dierenarts resistentie gemeld tegen vlooien en is het meest gebruikte middel hiervoor.

Een kat moet in de zomermaanden elke 5 weken worden behandelt voor een goed resultaat. Mits het huis vrij is van vlooien. In de wintermaanden is ele 8 weken voldoende. Hier moet ook het huis vloeieren vrij zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:37

Natasjaa schreef:
Ik heb wel een vermoeden hoe dit kan, de vlooien hier zijn namelijk resistent voor Frontline, dus grote kans dat dat bij jou ook t geval is Ja Even langs de dierenarts gaan, die hebben vaak wel iets wat WEL helpt....
Sterkte, ik weet wat voor drama t is...

Inderdaad!! Mijn pup heeft 2 keer vlooien gehad -godzijdank geen plaag- maar ik kan je vertellen: zelfs dat was al een drama.
Eerste keer ook Frontline gebruikt en het huis niet behandelt: 2 maanden later waren ze er weer. Vlooieneitjes kunnen na een jaar nog uitkomen, dus als je je huis niet supergoed behandelt heb je een paar maanden later hetzelfde probleem.

Bij de tweede keer hebben we het harder aangepakt: behandelt met Stonghold (dit is echt het enige effectieve middel naar mijn mening, duurder maar effectief). En het huis behandelt met omgevingsspray. Sindsdien hebben we geen last meer gehad (klopt af Bloos )
Dus gewoon stoppen met Frontline en overstappen op een middel dat alleen bij de DA verkrijgbaar is!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:41

Om vlooien te vangen op momenten dat je niet chemisch kan spuiten (omdat je nu eenmaal je huis nodig hebt) kun je 's nachts een soepbord met water+afwasmiddel neerzetten in elk vertrek. Midden in het bord zet je dan een waxinelichtje (op een eierdopje oid). De vlooien springen dan in het bord en verdrinken. Het moet wel donker zijn in de kamer. Het werkt echt!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:45

Jouw tip klinkt goed Sizzle! maar zet je dat ook in de vertrekken als daar geen dieren zijn?

Voor mijn gevoel zijn de vlooien van mijn honden ook resistent voor Frontline. Ik zit er over te denken om het middel Prac Tic te gaan gebruiken. Kent 1 van jullie dit?

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:05

Stop je poezen eens goed in bad met een vlooienshampo.
Was alle bedjes en lekkerligplekjes eens in de wasmachine met ook een scheutje vlooienshampoo
En stofzuigen he. Stofzuigen moet.. Wat voor vloer hebben jullie. Vlooien houden er bijvoorbeeld van om tussen de kieren van houten vloeren en plinten te gaan zitten. Heel goed en dagelijks stofzuigen en dan niet je stofzuiger laten staan. Het liefst elke dag een nieuwe zak tijdens de plaag, maar dat gaat wel in de papieren lopen. Ik zet hem in de vlooientijd graag buiten onder een afdakje of op een andere open plek. Je kunt ook een stukje vlooienhalsband in de stofzuigerzak doen, dan gaan ze dood als het goed is.

Vlooien plagen zijn heel erg, bah en vervelend.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:46

Al je tips zijn super bruikbaar mrie, alleen mijn poezen in een vlooienshampoobad stoppen wordt geen succes Haha!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:11

wat hier nog altijd het beste werkt, is gewoon het bad in met de poesels
en dat is soms wel een héél gevecht, maar dan zijn ze wel weer helemaal schoon Vork

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:52

Mijn voormalige poezen in bad was ook een gevecht en ramp. Je zou zeggen dat ze er getraumatiseerd van werden maar in werkelijkheid waren ze alleen maar stevig beledigd. En je weet in een keer dat ze helemaal vlo vrij zijn. Alle besmetting daarna komt uit je huis.....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:47

al ooit aan een bandje tegen vlooien gehad. alles wat je kan wassen wassen, de rest goed insprayen, na 2 weken weer herhalen.