Ode aan een kleine grote kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Ode aan een kleine grote kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:49

Mr. Smudge: 1996 - 2007
een laatste eerbetoon aan een dapper katje

Vandaag is het op de kop af een jaar geleden dat ik Muts heb moeten laten inslapen, hij had een tumor met de grootte van een tennisbal in zijn buik...Dol op muziek, zelfs mijn 'gezang'. Zijn lievelingsliedje was Heaven van Do. Ik heb het zachtjes voor hem gezongen toen hij in zijn laatste slaap viel...Nog steeds mis ik hem verschrikkelijk veel. Muts was het soort katje waar zelfs mensen met kattenangst niet bang voor waren, ook was hij de lieveling van de buurt, iig de buren. Altijd vrolijk met de staart omhoog, altijd in voor een knuffel, altijd speels met z'n verzameling muisjes...

I shall fill my days
But I shall not, cannot forget:
Sleep soft, dear friend,
For while I live you shall not die

Muts als babietje
Afbeelding
Pubertijd
Afbeelding
Als oudere jongere
Afbeelding
En als volwassen exkater
Afbeelding
Eén van de laatste foto's
Afbeelding

Op 6 januari 2007 viel het doek voor mijn kleine grote man...
Afbeelding

Dag lieverd, ik ben je eeuwig dankbaar voor alle liefde die je me gegeven hebt...
Laatst bijgewerkt door Pluizebolpum op 06-01-08 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Re: Ode aan een kleine grote kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:53

ehm, ik wil niet heel vervelend overkomen, maar of het moet 2007 zijn, of het is niet een jaar geleden...

verder sterkte. zal wel een extra moeilijke dag zijn nu dan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:56

Stik! Je hebt gelijk ikenindi (het is al veranderd). Duidelijk dat het vandaag niet helemaal superlekker gaat...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:01

Sterkte, ik weet maar al te goed hoe het voelt om een kat te verliezen maar zo aan zijn montere koppie te zien heeft hij een heerlijke tijd gehad met jou samen.

En ondanks dat het onderstaande al een gouwe ouwe is blijft hij altijd toepasselijk Vriendjes zijn?

REGENBOOG-BRUG

Gewoon aan deze kant van de hemel is er een plek die de Regenboog-Brug wordt genoemd.
Wanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de Regenboog-Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.
Allemaal rennen en spelen ze samen, maar er komt een dag wanneer er plotseling een stopt en staart in de verte. Zijn heldere ogen staan gespannen, zijn enthousiast lichaam beeft. Plotseling begint hij weg te rennen van de groep, vliegend over het groene gras, dragen zijn benen hem sneller en sneller.
Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijk opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.
Dan gaan jullie samen over de Regenboog-Brug.....
Auteur onbekend

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:27

HEEL VEEL STERKTE, was vast moeilijk om te verliezen! Vriendjes zijn?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:31

Veel sterkte, wat een prachtig verhaal Elcid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:35

Heel veel sterkte. Ach gut Ook voor mij is het bijna een jaar geleden (maart '07) dat ik afscheid heb moeten nemen van m'n zwarte poezenvriendje. En ook ik mis m'n vriendje nog steeds Huilen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:16

Bedankt, allemaal...Het is iig fijn om nog één keertje de Mutsman te kunnen showen. Ik heb indertijd iedereen doodgegooit met foto's van Muts (aangezien hij het zelf niet zo op uitjes had), gewoon omdat ik altijd zo trots op hem was, en nog steeds ben...

@ElCid: Dat verhaal van de Rainbow Bridge kende ik al, maar het blijft nog altijd mooi om te lezen, met een traantje (als emotutje) datwel..

Na een maand katloos te zijn heb ik besloten een nieuw katje te nemen (toch hopeloos katverslaafd...), dit keer uit het asiel. Volgende maand vieren we dus het 1 jarige jubileum van Caitlin, die al hard op weg is net zo'n bijzonder katje te worden als Muts...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:38

Sterkte ermee (F) en veel plezier met je nieuwe katje Lachen