Mooie foto's.
Wij hadden (nu helaas niet meer) in een hele grote binnenvoliere op zolder tropische vogeltjes uit Afrika en Australie, ongeveer 20 stuks en telkens per koppeltje, zoals Bichenows, gould amadines, zilverbekjes, vuurvinkjes, napoleonnetjes, oranjekaakjes, binsenastrildes, goudbuikjes, blauwkopfazantjes, druppelastrildes.
Heel erg leuk en prachtige vogeltjes, zo leuk om te zien! Ze waren alleen wel heel kwetsbaar (dat wisten wij van tevoren) zodat we wel geregeld helaas een dood vogeltje hadden. Ze waren redelijke tam, de gouldamadines aten uit de hand als je in de voliere ging.
Best veel onderhoud, want van een aantal moest ik ook regelmatig de nageltjes knippen en ze dus eerst ff vangen met zo'n schepnet, maar daar krijg je handigheid in. Daarnaast dagelijks voer en water aanvullen, giersttakjes ophangen, nestjes schoonmaken en zitstokken reinigen ...
Door tijdgebrek (uitbreiding paarden) hebben we ze uiteindelijk weggedaan, maar eigenlijk vind ik dat nog steeds hartstikke jammer! En ik ga er ook zeker weer eens aan beginnen!