Hoe hond met wagenziekte vervoeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Hoe hond met wagenziekte vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:14

Er is een klein kansje dat de hond van mijn ouders met carnaval een paar daagjes hier komt bivakkeren. Echter, Harley heeft nogal last van wagenziekte...

We hebben 'm in België gehaald als "pup" van 3 maanden. Onwijs schuw beestje en ongetwijfeld de eerste keer in de auto. Voor we België uit waren had ie me al ondergespuugd Nagelbijten / Gniffelen Hij heeft tijdens dat ritje verschillende keren overgegeven, arm ding Ach gut Mijn ouders hebben hem later nog wel eens meegenomen om te wandelen, maar ook dat resulteerde in een overgevende hond (weliswaar ging dat al stukken beter).

Nou ben ik dus een poging aan het doen om vriendlief om te praten om een paar daagjes op Harley te passen Haha! Maar dan moet ie dus naar Tilburg, rit van een uur. Persoonlijk ben ik van mening dat dat goed kan, het is hoofdzakelijk snelweg, hij is veranderd in een onwijs enthousiaste en spontane hond en verder lijkt het me een kwestie van een paar uur voor vertrek niet voeren en plastic op de achterbank.

Hebben jullie nog tips om Harley te vervoeren? Zijn er pillen oid die wagenziekte bij honden onderdrukken? Is een bot aan te raden, of is dat weer teveel vulling voor de maag? Als het niet doorgaat zijn die tips sowieso wel handig, dus kom maar op! Haha!

ELpatcho

Re: Hoe hond met wagenziekte vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:17

heb je een bench.. dan zal ik zeggen als die vervoerd MOET worden.. kranten in de bench hond erin.. niet (te veel) eten geven die dag en rijden.. en hopen dat hij het er goed van afbrengt en jullie niet teveel in de stank laat zitten..

ook kan je wel eerste trainen, met eerst kleine rondje in de auto en dat steeds uitbreiden maar ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt voordat hij naar jullie toe komt..

misschien DA vragen of ze daar pilletje o.i.d tegen hebben, die zijn er namelijk ook voor mensen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:19

Rit opdelen is stukjes heeft bij ons wel geholpen in het verleden.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:21

Ik weet dat mijn ouders onze vorige hond altijd gewoon primatour gaven (wat mensen ook kunnen nemen tegen wagenziekte) de hond kreeg er nooit wat van en spuugde ook niet meer de hele auto onder. Geen voer geven van te voren. Wanneer je toch iets wil geven dan een handje..en pas na de rit de rest....Verder ga ik helemaal met ELpatcho mee w.b. de training. Suc6!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:22

Carnaval is de eerste week van februari, dus op zich heb ik nog een maand. Ik ben echter niet dagelijks bij mijn ouders en die willen hem niet meer in de auto hebben, dat zijn lesauto's Clown Ik wil idd wel zo nu en dan eens een rondje om als ik daar ben, dus dat trainen gaat wel gebeuren, maar niet meer (vaak) voor de carnaval - vooropgesteld dat het überhaupt door gaat.

Ik heb een bench, maar die past helaas niet in mijn auto. Of Harley daarin past durf ik eigenlijk ook te betwijfelen...

Dat die pilletjes er zijn voor mensen weet ik, ik slik ze zelf volop Bloos

Rit opdelen is in elk geval al een goed idee Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:25

ik denk dat je zow training toch even om de dag moet doen om goed effect te hebben.. jammer dat je ouders het niet meer willen.. tja kan het ook wel begrijpen als het les auto's zijn maar toch.. zal een hoop ellende schelen.. je hoeft echt maar ministukjes te doen in het begin, je moet de hond er al weer uit hebben voordat hij kotsneigingen krijgt natuurlijk Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:26

homeopatisch zoals bach wil ook wel eens helpen...
mijn [***] was als pup ook wagenziek...
uiteindelijk kwam het omdat ze niet mee kon kijken....
later kon ze dat wel en was het over

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:27

jaah dat kan 't ook nog zijn wij laten onze honden ook altijd mee kijken. werkt ook bij mensen die truc

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:29

het mag niet maar de hond voorin nemen en mee laten kijken .
wij hebben een hond met erg wagenziekte en gaan altijd voor in de auto en heeft dan ook nergens last meer van

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:29

mag dat niet? wist ik niet eens.. gebeurt bij ons ook altijd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:31

Een sleutel aan de halsband en zorgen dat de sleutel op de borst hangt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:36

Onze hond is ook wagenziek. Wij geven hem geen eten voor we weggaan. Hij gaat achterin op een oude handdoek, met het achterraam een klein stukje open. Op hoop van zegen Clown Het is een vervelend probleem. Er zijn ook pillen tegen reisziekte bij dieren volgens mij.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:37

primatour mag je ook aan de hond geven ik deed dat ook altijd, het helpt goed

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:38

Inderdaad prima-toer tabletjes.
Gaven wij onze vorige hond ook. We wilden pilletjes halen bij de DA daarvoor, maar hij raadde dat aan als tip.
Werkt net zo goed, maar veel goedkoper dan hun pilletjes.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:41

ja klopt was door onze da ook aangeraden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:42

Vlak voor het rijden geen eten geven.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:23

ELpatcho, bahalve dat mijn ouders het niet willen hoeft Harley in principe ook niet met de auto vervoerd te worden. Als hij naar de dierenarts moet dan gaat hij met mijn broertje met de fiets Lachen Mijn ouders zien er dus ook niet echt het nut van in Lachen Het is net dat ik 'm graag de dagen dat zij weg zijn hier zou hebben Bloos

Marleen, wat bedoel je precies met een sleutel aan de halsband? En wat doet het? Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:33

Als hij echt misselijk is, kun je bij de DA vragen om cerenia. Is niet goedkoop, maar werkt prima tegen misselijkheid. Primatour kan ook, maar cerenia werkt beter. Zou dan al vast een paar keer korte stukjes gaan rijden naar iets leuks (strand, bos?) MET cerenia, zodat ie niet misselijk wordt en leert dat auto=leuk. Verder al een paar goede tips gezien in dit topic, ben wel razend benieuwd wat een sleutel voor effect zou hebben????

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:39

Vlak voor het rijden geen eten geven maar zo'n twee uur ervoor. (Bij honger worden ze ook sneller misselijk)
Zorg dat de hond in de rijrichting kan zitten en dat er frisse lucht is (geen tocht) niet de verwarming hoog zetten.
De dierenarts heeft tabletten die tegen reisziekte helpen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:45

ik heb 2 honden die autoziek zijn,en geef ze een uurtje voor vertrek een primatourtje,dat gaat super...

echt nergens last meer mee dan.. Lachen