Help hond blaft als hij geen koekje krijgt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Help hond blaft als hij geen koekje krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:40

Ik heb een beagle . Ik laat hem soms zitten en pootje geven af enz. Daarna geef ik hem een klein hondenkoekje en ga weer verder. soms geef ik hem geen koekje maar geef ik hem een knuffel. En dan kijk ik hem weer aan wat zijn volgende trucje is en dan gaat hij blaffen omdat hij geen koekje krijgt. Wie kan hem helpen. ik ga er niet voor naar een hondenschool voor dat probleemtje maar wie heeft een oplossing. Hier kan je ook zelf je probleemtje plaatsen wat te maken heeft met trucjes enz. Kom maar op

Nikka

Re: Help hond blaft als hij geen koekje krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:42

Als hij blaft, omdraaien en weglopen, gedrag negeren dooft het van zelf uit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:43

negeren... Draai jezelf op dat moment van hem weg, dan laat je hem merken dat het blaffen ongewenst is. Als hij dan stil is moet je hem wel belonen met een knuffel! Hou er ook rekening mee dat dit soort gedrag moeilijk er uit te krijgen is en dat het lang kan duren voordat je resultaat ziet, vooral omdat je hem soms nog wel een koekje geeft.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:45

Geblaf negeren, stilte belonen. Dus idd als hij blaft omdraaien en weg lopen. Als hij netjes stil blijft nadat je wat oefeningetjes hebt gedaan dan beloon je hem met een brokje.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:08

Idd negeren en dat doe je het beste door weg te lopen. Ik zou 'm in eerste instantie helemaal geen snoepjes meer geven en áls je 'm iets geeft, echt als jij dat wilt. Geef 'm vervolgens ook zo tussendoor eens iets lekker en niet alleen met kunstjes doen, probeer daar zoveel mogelijk te belonen met knuffels en je stem en zo nu en dan eens een snoepje.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:48

Inderdaad negeren, dat werkt het beste..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:54

Sluit me bij de rest aan. Ik weet uit ervaring hoe vreselijk moeilijk dat is en dat sommige honden hun gedrag heeeeel lang vol kunnen houden, maar de aanhouder wint.