Hoeveel tijd heb jij voor je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Hoeveel tijd heb jij voor je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:47

Hey^^
Ik vroeg mij zo af, hoeveel tijd hebben jullie voor je hond?

Wij hebben voor Nina tijdens de week 's ochtends tot 10uur, en 's avonds vanaf 16uur.
Weekends:^(zaterdag:)een hele dag: (zondag:) halve dag.

Groetjes Esther

Jessix

Re: Hoeveel tijd heb jij voor je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:57

Ikzelf op 36 uur werk na de hele dag. Als ik werk is ze bij mijn moeder en als ik thuis ben is ze altijd bij me.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:58

Mijn vriend werkt vanuit thuis en ik zelf werk "maar" 21,6 uur in de week. Tijd genoeg dus. Daarnaast gaan de honden overal mee naar toe waar ze binnen mogen en wandelen we vaak met hun door het bos of op de hei. Happy Doggies dus!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:59

@jessix: Ja dat is wel een goede oplossing... naar je moeder brengen Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:59

op maandag tot kwart over 8 's ochtends. dan is mijn moeder er van 12 uur tot half 1 en dan ben ik om half 3 uit. als ik om 3 uur naar de paarden ga, is mijn broertje er. dus vanaf half 3 is er dan weer iemand. dinsdag tot 1 uur, dan gaat mijn moeder werken. en ik ben er dan weer om kwart over 3. de rest van de week is mijn moeder vrij, doet wel boodschappen enzo maar ze hoeft niet te werken. en in het weekend is er eigenlijk ook altijd wel iemand thuis.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:00

@aswas: ghehe, idd! In een ander leven wil ik een hond bij jouw zijn! Tong uitsteken

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:06

mijn moeder verzorgd de hond voornamelijk maar eigenlijk houden wij er wel atijd rekeing mee alleen op vrijdag heeft die een saaie dag dan is die eigenlijk heel de dag alleen, sochtens uitlaten en dan gaan wij paardrijden van half 9 tot 11 zijn we dan weg, ik blijf dan daar en mijn moeder gaat naar huis hond uitlaten douchen en eten en naar haar werk tot 6 uur en dan komt ze weer thuis en dan laat ze hem weer uit. en dan is het weer normaal dus opzich valt het wel mee.
nog een vraagje voor algemeen hoe vaak laten jullie jullie hond uit. die van ons gaat eigenlijk 3 x per dag soms 4x en dan nog +/- 5x de tuin in wanneer die wilt en dan laten hem 1 keer lang uit en de rest in een park en lopen dan ongeveer 20 min smiddags en savonds is het kort 5 min. was wel benieuwd hoe dat bij jullie zit

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:08

@Floorsil: Nina laten wij eigenlijk amper uit *schaam schaam*
Ik durf niet met haar langs de weg, dus gaan we langs de achtertuin naar het open veldje waar ze kan crossen, meestal mag Simba dan ook mee. Die weg kunnen we gebruiken als de vijver afgebakend is, dat is volgende week. Dus vanaf volgende wweek iedere dag Schijnheilig

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:28

Citaat:
Ik durf niet met haar langs de weg,

Huh Verward

Die van mij wordt 3 keer per dag uitgelaten, in het weekend soms vaker als we met haar weg gaan.
Op werkdagen zit ze overdag alleen thuis en op mijn vrije dagen heb ik wel de hele dag de tijd voor d'r (maar vaak ligt ze dan hard snurkend bij de verwarming....)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:30

's ochtends bij opstaan even 5 minuten. kunnen ze even plassen enzo. dan krijgen ze eten en om 8 uur loopt mijn moeder een grote ronde met ze door het park. daar lopen ze dan ook het grootste gedeelte los. 's middags om 1 uur ongeveer nog een grote ronde en dan 's avonds om kwart over 6 een kwartier door de wijk en dan om 11 uur nog even plassen voordat iedereen naar bed gaat. en voor de rest mogen ze in de tuin als ze dat willen. saurus is dus ook vaak in de tuin en dino dan niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:32

ik werk wel fulltime maar heb hondenuitlaatservice...
voor de rest gaan de honden altijd mee naar stal en als ik naar moeders of een vriendin ga dan gaan ze ook mee

ik loop best veel met ze en ga met grote regelmaat naar een losloopgebied

Nu ben ik dan al 2 weken fulltime thuis en ik kan merken dat het ze weinig doet want het zijn echte slaapkoppen
ik hoor de hele dag niks anders als gesnurk Haha!

Ik heb geen ultimatum aan hoe vaak ze uit moeten..ze gaan wanneer ze moeten,klaar Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:17

Ik werk 20 uur en dan zijn ze bij mijn schonnouders verder ben ik er altijd en we lopen veel en met de bal is ook leuk tijdverdrijf.
3/4 keer per dag worden ze uitgelaten en ze gaan veel mee naar de paarden.
Als we bij mijn moeder en oma op bezoek gaan gaan ze ook mee.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:21

Die van ons slapen ook de hele dag Knipoog
Als ik er niet ben gaan ze samen in een grote bench waar ze snachts ook in slapen. Mijn vriend werkt thuis dus ik denk dat ze per dag gemiddeld 4 uur alleen thuis zijn als er een keer niemand is. Verder gaan ze ook wel mee naar de paarden enz.
Uitlaten doen we 3 a 4x per dag, overigens wel vrij ver uitelkaar voor als we wel lang weg zijn dat ze het wel gewend zijn, maar als ze aangeven eruit te willen dan doen we dat uiteraard wel Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:11

24 uur per dag. Lachen

Ik heb een eigen winkel dus ze gaat elke dag mee naar de winkel. Ik wandel zo ongeveer elke 1,5 uur met haar.
's ochtends het eerste uurtje mag ze door de winkel rennen/spelen en daarna moet ze achter de toonbank blijven. Dat weet ze gelukkig heel goed maar kan zich daarom best wel eens vervelen. Daarom ga ik zovaak met haar wandelen. Lachen
Ik heb dus alle tijd voor haar en daarom heb ik ook een hondje genomen. Als ze niet mee kon had ik het niet gedaan.

En ondanks dat krijg ik toch nog wel eens reacties van 'oh wat zielig' als ze een beetje zit te piepen dat ze door de winkel wil (ze is nu 9 weken) Clown Dan denk ik altijd, ik zal haar de volgende keer 9 uur thuis laten zitten, dat vind ze vast leuker. Nagelbijten / Gniffelen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:12

wow das wel knap dat ze zich met 9 weken oud al zo goed kan gedragen in de winkel en haar plekje weet, leuk zeg! Lachen

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:46

We hebben thuis 7 honden, we wonen op een boerderij, de deur open en ze lopen naar het land waar ze hun behoefte kunnen doen Vork
Tuurlijk laten we ze ook weleens uit, maar meestal in groepjes ofzo Lachen
En we gaan ook vrij vaak naar het bos.
Verder lopen ze vaak vrij over het erf rond. Weet dus niet precies hoeveel tijd we erin steken, meestal vermaken ze zichzelf ook wel Lachen

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:28

smorgens tyd genoeg om haar goed uit te laten, en na mijn werk ongeveer 30 uur per week, is ze verders altijd aan mijn zijde. ze gaat altijd mee naar de stal en daar heeft ze genoeg honden vriendjes waar ze lekker mee kan ravotten. en savands neem ik dan de tijd om haar verder te verzorgen, ze heeft lang haar en is wit. dus savonds heb ik altyd nogal wat tijd nodig om haar te kammen.