pup plast in mand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

pup plast in mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:04

sinds enkele weken hebben we een pup in huis... kruising jack x york
nu krijgt ze streken nadat ze is uitgelaten (poepje + plasje) en je let even niet op dan gaat ze haar bench in, of de mand van de andere hond en begint gewoon te plassen...
gister hebben we haar kunnen betrappen en meteen buitengezet maar 2 uur later deed ze het gewoon weer...

Heb mijn hele leven al honden maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen...
Meeste honden willen hun nest niet bevuilen maar zij doet het dus expres, ze poept niet binnen maar plast dus wel haar deken vol...

wie heeft er een goede tip...

renate85

Re: pup plast in mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:10

Ga even opletten want zit hier met hetzelfde...
Net buiten geweest en daarna binnen gaan ze meteen weer voor of in de bench plassen.
Geef haar wel op haar kop en zet haar meteen weer buiten maar ze stopt er maar niet mee
Poepen heeft ze gelukkig vandaag 'nog' niet binnen gedaan. AFKLOPPEN Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:14

binnen poepen heeft ze alleen de 1e dag gedaan en daarna nooit meer...ze loopt bij de deur te piepen als ze moet...
Maar dat plasje in haar hok is echt een ramp...
Mijn andere hond was binnen een week zindelijk en heeft echt nooit meer iets in huis gedaan...
Ik snap dat niet iedere hond hetzelfde is maar ik zie dit echt als streken...

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:15

Mijn pup had hier idd ook last van dat hij in zn mand of bench plaste/poepte .. ik heb hem dan gewoon buiten gezet en steeds blijven herhalen dat het niet goed is ... en daarna na steeds herhalen en belonen als hij het niet doet gaat er een lampje aan uiteindelijk ..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:19

ik denk dat je kan uitsluiten dat het onzindelijkheid is, vermits ze juist haar ontlasting/plas heeft gedaan buiten. Misschien heeft ze de link gelegd dat als ze binnen wat doet, ze gelijk naar buiten mag? (als een soort van aandachtstrekker dus)...
Ik zou die plas gewoon negeren (want ook negatieve aandacht kan als een beloning worden ervaren) en als ze het niet ziet goed schoonmaken. Of eens alluminium folie in de mand/bench leggen, de meeste honden haten het om daarop te plassen (spetterd alle kanten op). Verder heel goed opletten op alle symptomen van plassen, zie je die tekenen = direct naar buiten zonder boe of ba te zeggen. Zorg dat ze buiten niet is afgeleid door haar aan een lijn te houden en op 1 plaats te blijven staan tot ze iets doet, terwijl je haar volkomen negeert. Doet ze iets buiten = feestje bouwen !!

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:12

Ik ben het eens met astragirlie.. ik denk dat dit een hele goede manier is om het haar af te leren.

Mijn hond (die overigens alweer 4 word dit jaar)als pup deed het ook,ook het poepen in de bench,... het lukte maar niet, hoe goed ik er ook beloonde als ze buiten wat had gedaan,of het straffen als ze het toch binnen deed(in de mand)
ik heb het toen genegeerd,en wonderbaarlijk genoeg was ze het zo afgeleerd Haha!

Het kan ook misschien wel zijn dat ze een blaasonsteking heeft oid?
zijn het grote plassen ook binnen?

veeel succes

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 01:22

het is maar een klein hondje dus het zijn ook kleine plasjes...
ga het gewoon even negeren en anders proberen we de aluminiumfolie..dat vind ik ook wel een goeie..
Ze is nog jong dus ik weet dat ik geduld moet hebben maar dit zijn gewoon streken..
Hopelijk komt het allemaal goed..

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:49

Die aluminiumfolie is inderdaad een goede tip.
Ik denk dat ze zo wil laten zien dat haar mandje en haar bench haar territorium is.
Onze hond deed dat vroeger ook, en die heeft en nu inmiddels al weer afgeleerd.
Want we hadden er eerst nog een hond, en toen deed plaste ze ook in haar mand en toen dat andere hondje dood ging heeft ze het nooit meer gedaan.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:18

renate85 schreef:
Ga even opletten want zit hier met hetzelfde...
Net buiten geweest en daarna binnen gaan ze meteen weer voor of in de bench plassen.
Geef haar wel op haar kop en zet haar meteen weer buiten maar ze stopt er maar niet mee
Poepen heeft ze gelukkig vandaag 'nog' niet binnen gedaan. AFKLOPPEN Haha!

Vanmorgen kwam ik om half 9 beneden... Alles droog!! Go jij! Go jij! En dat voor de eerste nacht alleen beneden in de bench slapen Afgod
Daarna meteen naar buiten en daar heeft ze netjes alles gedaan! Haha!