hamster heeft kale plek/bultje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hamster heeft kale plek/bultje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:48

Onze russische dwerghamster heeft sinds een tijdje een soort kaal plekje/bultje op de buitenkant van zijn wangzak (naast zijn mond). Hij is niet heel erg tam, dus ik kan hem niet oppakken om er aan te voelen. Ik dacht eerst dat het een soort schaafwondje was (heb overigens geen bloed gezien) waar het haar gewoon vanaf was geschaafd, maar het lijkt nu iets groter te worden en het ziet er een beetje uit alsof er een bultje onder zit. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, hij eet en drinkt gewoon en is fit en alert. Hij is nu ongeveer anderhalf jaar oud. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dat komt niet over, hij beweegt te veel Knipoog

x_MAARTJE

Re: hamster heeft kale plek/bultje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:58

Een vriendin van mij heeft heel lang hamsters gehad. Haar laatste hamster is overleden aan een tumor. Ik geloof dat dat ook met een bultje begon, en later haar uitval. Dit echter was een goudhamster. Ik wil je niet bangmaken ofzo... maar toch even goed nalaten kijken want bij haar waren ze te laat. En een dwerghamster van 1,5 is ook de jongste niet meer geloof ik.
Succes ermee

Anoniem

Re: hamster heeft kale plek/bultje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:05

Ik ben vanmorgen met hem naar de dierenarts geweest en hij heeft waarschijnlijk een schimmelinfectie. Hij moet nu een week 2x per dag antibiotica en als het dan niet beter wordt moet ik terug naar de dierenarts. Hij vond het niet leuk bij de dierenarts, hij beet haar en hij sprong ook nog eens van de tafel af de eerste keer medicijnen geven lukte redelijk, maar ik denk dat het vanavond niet zo goed gaat, want hij vond de druppeltjes nogal vies.. maar ja goed, we zien wel hoe het gaat.