HELP, Onze hond ik weggelopen!!!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_85

HELP, Onze hond ik weggelopen!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 01:37

Mn vader en ik zijn al vanaf 11 aan het zoeken naar onze Jack Russel van bijna 3. Mijn Vader ging zn laatste rondje met de hond, en toen die naar huis rende is die doorgerend naar ....?????
Hij is al een keer eerder weggelopen, maar is toen naar mijn oma gegaan, omdat ie het daar zo leuk vind, maar daar is ie nu ook niet. En hij houdt echt absoluut niet van de kou, dus ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ie gewoon nog buiten loopt.
Waar zouden wij eventueel naar kunnen bellen om te vragen of ze een melding hebben gehad dat mensen een hondje hebben gevonden. Ik kan namelijk zo niet gaan slapen voordat ie weer veilig in zn mandje ligt Verdrietig

Ik hoop echt dat er nog iemand is die mij kan helpen.

Aradis

Re: HELP, Onze hond ik weggelopen!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:38

plaatselijke asiel? Dierenopvang? Politie misschien?
sterkte in ieder geval, ik hoop dat je je hondje snel terug vindt!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:39

Dierenbescherming direct bellen.
Ik wens je heel veel succes met zoeken!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:40

http://www.amivedi.nl registreren alle weggelopen&gevonden dieren

verder de dierenambulance in jouw gemeente even bellen, zij krijgen alle meldingen binnen van gevonden dieren.
ook kan je morgen even de dierenartsen in je omgeving bellen om te laten weten dat je je hond kwijt bent, soms brengen mensen gevonden dieren nml naar de dierenarts.
succes en ik hoop dat hij snel terug is!!

Ojajoh

uhm tja waarom is een hond die wegloopt dan ook los?

als een diertje aan de riem is en blijft kan ie ook niet zo gauw weglopen toch?

BarbaLala

Dierenambulance bellen. of amivedi.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:41

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:44

jullie vallen volgens mij onder de dierenambulance van regio Leiden, zit in Oegstgeest met tel nr: 071 5174141

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:44

naadje24 schreef:
uhm tja waarom is een hond die wegloopt dan ook los?

als een diertje aan de riem is en blijft kan ie ook niet zo gauw weglopen toch?

Heel handig advies, zou ook de mijne zijn, hebben ze nu alleen niet zoveel aan hij is al weg Knipoog

Ik zou denk ik toch nog even gaan zoeken neem mss een blik met brokjes mee om hem te lokken als ie gek is op eten ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:50

nee geen advies dat klopt,hopelijk wel een leerles voor de volgende keer, want stel dat beestje komt onder een auto terecht ofzo...
tis gewoon een beetje ondoordacht

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:51

Ooh ik weet hoe je je voelt, alleen ging het zo bij onze kat. Die ontsnapte dan 's avonds laat en dan kon ik nooit slapen.
(misschien is een hond toch wel anders, kat kan beter voor zichzelf zorgen, maar ik was altijd enorm ongerust)

Ik hoop dat hij snel terecht is.

naadje24 schreef:
nee geen advies dat klopt,hopelijk wel een leerles voor de volgende keer, want stel dat beestje komt onder een auto terecht ofzo...
tis gewoon een beetje ondoordacht

Er staat dat hij al een keer eerder is weg gelopen, we weten niet hoe dat toen gegaan is. En omdat een hond 1 keer is weg gelopen moet je hem dan altijd aan een riem hebben?
Misschien waren ze alleen maar op het veldje aan de overkant en doen ze dit al jaren zo en is er nooit iets eerder gebeurd op deze manier!!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:46

We hebben hem gister om ongeveer 3 uur gevonden Haha! Mijn oma woont in een flat, waar je in kan met een schuifdeur naar de brievenbussen, daar was die in terecht gekomen, maar kon er niet meer uit, dus was die helemaal in een hoekje gaan liggen waardoor mn vader hem de 1e keer niet heeft gezien.
Hij loopt eigenlijk altijd los, en de vorige keer dat ie weg was gelopen was de schuld van mijn vader, want die had tegen hem gezegd dat we naar "oma" gingen, en dan weet ie de weg wel, hij ging alleen iets eerder dan mijn vader Haha!
Het loslopen gaat altijd goed tot nu dan. Als laatste rondje loopt mijn vader altijd hetzelfde, en Baloe vond het te koud, dus rende naar huis (dacht mijn vader). Maar het is idd een goede les. Baloe gaat voortaan lekker een zn riem Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:19

Fijn dat hij terug is... !!

Ik vind de opmerking van waarom loopt hij dan ook los een beetje belachelijk. Ik vind dat een hond ook het recht heeft om op zijn tijd eens lekker te rennen. Hoe zou jij het vinden om OF altijd binnen te zitten OF altijd aan een lijntje te lopen. (en nee dit is geen kwestie van "vermenselijking" en doen alsof honden ook menselijk zijn, want aan honden merk je SUPER goed dat ze het heerlijk vinden om los rond te rennen... )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:22

@Shiloh Een hond mag op de meeste plaatsen helemaal niet los lopen. Alleen op de aangegeven plekken, dus ik kan me die opmerkingen wel voorstellen.
Een hond moet in principe in de bebouwde kom altijd vast lopen, tenzij er uitlaatplekken voor honden zijn waar hij los mag lopen.

Wel fijn dat jullie hem terug hebben gevonden! Hopelijk kan het niet nog een keer gebeuren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:24

Ik vind een hond zowiezo aan de lijn moeten Lachen behalve in speciale losloopgebieden of hondenweides,

Wat je wel kan doen is extra lange hondenles komen heeft hij dezelfde vrijheid maar is hij vast. Goed dat je jou hondje terug hebt, grappig dat hij toch naar je oma ging

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:28

jah maar hoe weten jij en ik nou of ze op dat moment in een losloop zone waren. Daar staat toch niks over bij. Degene die die opmerking plaatste doet net alsof een hond nooit los mag.

Overigens vind ik dat een hond niet altijd perse aangelijnd hoeft te zijn. Een hond kan los zijn maar toch "vast".

Onze hond was altijd keurig opgevoed en luisterde als de beste, zodra we bij het kanaal wegliepen was het "volg" en liep hij gelijk tot je thuis was met zijn kop aan je knie. Als die al probeerde ergens zijn aandacht op iets anders te vestigen was een korte nee voldoende om hem daarvan af te helpen.

Nooit problemen mee gehad. Maar dat is uiteraard wel voor elke hond anders.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:42

Hoe heet die instelling ook alweer AMIVITA of AMEVITA. Voor vermiste dieren.
Daar kan je je hond registreren als vermist, ik zou het ook even bij de dierenarts doen, als hij gechipt is kunnen ze hem nalezen.
Hang ook briefjes op bij supermarkt, dierenwinkel e.d.

Succes en sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:43

Amivedi.
Maar als je even goed leest, dan weet je dat de hond alweer terug is Knipoog

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:43

owjaa, een kleine tip is misschien te zorgen dat de hond gechipt is en ook misschien een bedeltje omhangen met de naam van de hond en het telefoon nummer van degene die ze moeten bellen als ze hem vinden. Het scheelt al een hele hoop als een hond zoiets om heeft.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:47

Sorry, ik zie dat hij al terecht is.. Knipoog
Gelukkig!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:57

Gelukkig dat jullie het hondje terug gevonden te hebben..Wij wonen zelf in buitengebied, hebben de hond altijd los gehad..Vorig weekend is onze hond na 11 jaar loslopen(en nog nooit weggelopen!) opeens weggerend, meneer was nooit bang van vuurwerk, maar nu opeens wel, wij hadden het geluk dat hij naar ons thuis rende..Maar dat een hond 1 of 2x wegrent, betekend voor mij niet dat hij voor altijd aan de riem moet, want luisteren doet ie super goed!, laat een hond toch ook lekker spelen! (Mist hij niet aggressief is naar onbekenden, maar voor de rest, lekker laten lopen:) )

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:01

Ben ik helemaal met je eens Haffielover!! Een hond moet kunnen rennen, spelen, ravotten, .... etc. En aan de riem kan ie dat allemaal niet. Ikzelf woon ook in het buitengebied en allevier mijn honden lopen ook altijd lekker los. Dat houdt ze veel fitter en frisser. Niet voor niets, denk ik, dat twee van mijn vier honden al 15 en 16 jaar en nog lekker fit zijn...!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:05

Marjo_x schreef:
plaatselijke asiel? Dierenopvang? Politie misschien?
sterkte in ieder geval, ik hoop dat je je hondje snel terug vindt!

Idd die bellen, en is je hond naast je oma, nog gek op andere mensen?
Anders die bellen, of zoeken op plekken waar die vaak plast en poept, (meestal hebben honden een paar plekjes waar ze dat doen) en daar zoeken. En als je hond van andere honden houd, op uitlaatvelden zoeken.

Trouwens als je hem roept doe dat NOOIT boos!
Dan komt die niet! Gewoon met een vrolijke stem zijn naam roepen en, kom maar, kom dan!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:06

Ach ik ben blij dat hij terecht is Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:06

Sorry, zie dat hij al terecht is.

Bij ons moeten honden aan de lijn, alleen op uitlaat veldjes gaan ze los.